Merhabalar, pardus-kullanicilari listemizde her seviyeden kullanýcý bulunuyor. Genelde aktif üyelerimiz her türlü sorunun kaynaðýný aþaðý yukarý anlayýp çözüm bulabilecek ya da geliþtiricileri doðru þekilde bilgilendirip, yönlendirebilecek seviyedeler; daha yeni kullanýcýlara da yardýmcý olmaya çalýþýyorlar. Burada hep beraber yardýmlaþtýðýmýz güzel bir topluluðumuz oluþtu.
Pardus'un amaçlarýndan birisi de bildiðiniz gibi masaüstü kullanýcýlarý için rahat ve kolay kullanýlýr bir daðýtým olabilmek. Ýlk defa Pardus ile, Linux ile tanýþan kullanýcýlarýn rahat edebileceði bir ortam oluþturabilmek. Bunu yapabilmek için de, kullanýcýlarý, Linux kullanmaktan korkutan ya da uzak durmalarýna sebep olan siyah ekran diye bildikleri "yazýlý komut" ortamýndan mümkün olduðunca uzak tutabilmek gerekiyor. Hatta buraya hiçbir þekilde ihtiyaç duymamalarýný saðlamak gerekiyor. Evet, gelistiricilerin ve bu listedeki artýk belli seviyedeki kullanýcýlarýn test amaçlý, sorun çözme amaçlý olarak bu ortamdan faydalanmalarý gerekebiliyor. (Bunun için de ilerde birþeyler yapmaya çalýþacaðýz). Fakat yeni baþlayan kullanýcýlarý düþünürsek, onlarýn kullanmalarý, adapte olmalarý, alýþmalarý çok daha rahat olacak olan grafik arayüzlerimiz dururken ricam: pisi it hede höt yaz service openssh start yap sonra þunu yaz ... vs gibi istekler yerine: "hede paketini paket-yöneticisi'nden kur, oradan þu þu paketleri seç ve güncelle... þu servis, servis-yöneticisi'nde bak çalýþýyor mu, çalýþmýyorsa týkla ve oradaki baþlat düðmesine bas.." tarzýndan isteklerde bulunmaya çalýþmamýz... Bilelim ki, þu "siyah ekran"'dan ne kadar uzak durarak iþlerimizi baþarabiliyorsak o kadar hedeflediðimiz masaüstü ortamýna yaklaþmýþýz demektir. Saygýlar, - Faik
