Merhabalar,

pardus-kullanicilari listemizde her seviyeden kullanýcý bulunuyor. Genelde 
aktif üyelerimiz her türlü sorunun kaynaðýný aþaðý yukarý anlayýp çözüm 
bulabilecek ya da geliþtiricileri doðru þekilde bilgilendirip, 
yönlendirebilecek seviyedeler; daha yeni kullanýcýlara da yardýmcý olmaya 
çalýþýyorlar. Burada hep beraber yardýmlaþtýðýmýz güzel bir topluluðumuz 
oluþtu. 

Pardus'un amaçlarýndan birisi de bildiðiniz gibi masaüstü kullanýcýlarý için 
rahat ve kolay kullanýlýr bir daðýtým olabilmek. Ýlk defa Pardus ile, Linux 
ile tanýþan kullanýcýlarýn rahat edebileceði bir ortam oluþturabilmek. Bunu 
yapabilmek için de, kullanýcýlarý, Linux kullanmaktan korkutan ya da uzak 
durmalarýna sebep olan siyah ekran diye bildikleri "yazýlý komut" ortamýndan 
mümkün olduðunca uzak tutabilmek gerekiyor. Hatta buraya 
hiçbir þekilde ihtiyaç duymamalarýný saðlamak gerekiyor. Evet, 
gelistiricilerin ve bu listedeki artýk belli seviyedeki kullanýcýlarýn test 
amaçlý, sorun çözme amaçlý olarak bu ortamdan faydalanmalarý gerekebiliyor. 
(Bunun için de ilerde birþeyler yapmaya çalýþacaðýz). Fakat yeni baþlayan 
kullanýcýlarý düþünürsek, onlarýn kullanmalarý, adapte olmalarý, alýþmalarý 
çok daha rahat olacak olan grafik arayüzlerimiz dururken
ricam:

pisi it hede höt yaz
service openssh start yap sonra þunu yaz ... 

vs gibi istekler yerine:

"hede paketini paket-yöneticisi'nden kur, oradan þu þu paketleri seç ve 
güncelle...  þu servis, servis-yöneticisi'nde bak çalýþýyor mu, çalýþmýyorsa 
týkla ve oradaki baþlat düðmesine bas.." tarzýndan isteklerde bulunmaya 
çalýþmamýz... Bilelim ki, þu "siyah ekran"'dan ne kadar uzak durarak 
iþlerimizi baþarabiliyorsak o kadar hedeflediðimiz masaüstü ortamýna 
yaklaþmýþýz demektir.

Saygýlar,
- Faik

Cevap