Cu scuzele de rigoare pt. intarziere,

Stimate Domnule Paraschiv,

----- Original Message -----
From: "ion paraschiv" <[EMAIL PROTECTED]>

In contextul energetic, pe care foarte bine l-ati prezentat, pozitia
grupului este destul de...incomoda! Sper sa nu fie considerata si
"dusmanoasa"!...Dar nu se stie...

DSC
Vedeti domnia voastra, totul depinde de rationalitatea pozitiei si de
acceptarea compromisului.
Daca pozitia "grupului" se margineste la gica-contrisme, si la efuziuni
hormonale, ... orice este posibil.

Practic, nu exista interventie a omului care sa nu distruga
natura...Centralele nucleare sunt periculoase; am mai spus ca riscul
asumat prin proiect este de 1 la un milion; centralele hidro si cele
eoliene distrug arealul; termocentralele produc CO2, pulberi, NOx,
sulf si altele, Soarele este greu de captat si scump;

DSC
Corect.
Iar accidentul genetic care se numeste OM a devenit cel mai mare pradator.
Pradator, pe langa care Tiranozaurus Rex a ramas doar un mic copil.
Dar se rezolva oare problema umpalnd netul doar cu asertiunea: "Suntem prea
multi, deci trebuie sa ne imputinam !".
Apoi cu scuzele de rigoare, de la WW II incoace lumea a tot incercat, de
"capul ei si neorganizat", acest lucru.
S-au numarat circa 50 Milioane de decese in diverse razboaie locale.
Mai adaugati SIDA, politica UNICEF de a nu accepta donatii in lapte praf,
alimentele expirate trimise ca ajutoare si in mod cert in 50 de ani Africa o
sa fie complet depopulata. :)
Ce mai trebuie ? Sa le otravim apa, organizat, prin ONU ?
Ce poti sa ii raspunzi unui astfel de activit decat :"Meri nene la balamuc
!"

este bine sa
luam in discutie impactul fiecarei (re)surse de energie si sa
impiedicam, pe cat posibil, abuzurile, exagerarile;

DSC
Fara energie prabusirea in Evul Mediu este inevitabila.
Ca si "castizarea" societatii chiar si in cele mai bogate natiuni.
Totul urmat de o totala reconfigurare a "granitelor" politice.
In acest moment suntem prea "afundati" ca sa ne mai permitem experimente si
discutii interminabile referitor la "impacte".
Priviti experimentul "combustibili ecologici": in Haiti oamenii au ajuns sa
manance chiftele de PAMANT, intrucat toata productia vegetala ese exportata
pt. acesti minunati combustibili, iar alimentele de import sunt prea scumpe
!!!
Singura solutie viabila, dar si aceasta pe termen scurt la nivel istoric,
este energia nucleara.
Franta are suficiente reactoare nucleare ca sa nu ii pese de santajul
energetic rusesc si intretinerea unei garsoniere cu gatit si incalzit
electric, costa doar 60 de euro.
Este intradevar de dorit ca aceste centrale atomo-electrice sa fie cat mai
sigure in exploatare, dar .....
Aici intervine ceva ce nici un ecologist nu este dispus sa discute:
Rata de acceptabilitate a accidentelor.

Intrucat se gasesc in toate locuintele, nimeni nu discuta despre rata de
acceptabilitate a accidentelor mortale generate de aparatura electrocasnica.
Nici despre cea a automobilelor, care nu rezista la tot ce le trece
soferilor prin cap sa faca cu ele.
Toate cladirile civile se calculeaza (la cutremur) in functie de o harta
seismica a zonei, harta care reprezinta o .... "medie", chiar daca toata
lumea stie ca la 30-40 de ani pot survenii cutremure mai mari decat cele
luate in calcul.
Protesteaza cineva ca o data la 30 de ani o sa cada xxx blocuri si o sa
moara zzz persoane ?
Nu, pt. ca toata lumea a inteles ca banii necesari ca sa faci un bloc
rezistent la gradul 8, sunt suficienti ca sa faci 10 blocuri rezistente la
gradul 7 si isi asuma riscul !
Ne ofuscam doar pt. ca un singur reactor o data la xxx ani poate genera zzz
decese.
Haideti sa vedem cati au murit intr-o suta de ani din cauza de "televizor",
din cauza de automobil" si din cauza de reactor atomic.

Domnia voastra cunoasteti (in Romania) proteste ale ecologistilor vis-a-vis
de extractia de produse petrolifere ?
Dar manifestatii ale acestora in fata centralei de la Rovinari ?
Ca eu recunosc ca nu stiu !
Iar in aceste conditii este normal sa ma intreb daca maraielile ecologiste
referitoare la Cernavoda, unde daca ar fi terminate cele 4 reactore, s-ar
produce circa 60% din consumul actual, nu sunt fitile stimulate din exterior
pentru ca Romania sa nu aiba independenta energetica !
Sa amintesc ca rusii tocmai le-au "dat" bulgarilor o centrala nucleara mai
mare decat Cernavoda ?
Facem pariu pe o bere, ca bulgarii o sa o termine inainte de a finaliza noi
Cernavoda ?

In acest context, daca am avea conducatori, nu ar exista decat o singura
decizie corecta: finalizarea grupurilor de la Cernavoda in 2-3 ani si
simultan demararea constructiei unei noi centrale de 4 grupuri care sa fie
finalizata in max. 5 ani !

legile care
privesc conservarea energiei ( cele produse de Agentia Romana pentru
conservarea energiei, nu cele ale fizicii) sunt un foarte bun punct de
plecare in dezbatere ( legea 199/2000 si cele care au completat-o);

Asta DA !
Si parerea mea este ca aici ar trebui sa se afle menirea organizatiilor
ecologice, in stimularea economisirii de energie.
De la discutia cu "Nea Ion", pana la initiative legislative de stimulare a
celor ce economisesc real energie.

Modul in care se investeste in prezent, in sectorul energetic, trebuie
 controlat, foarte atent, de ARCE si de societatea civila...

DSC
Asta este, cu scuzelel de rigoare o ineptie.
Politica energetica o fac guvernele in functie de ... functie, adica
resurse, context politic, economic si demografic, local si international si
informatii.
Doriti decizie politica, va transformati in partid, castigati alegerile si
luati decizii. :)
Societatea civila nu o sa fie niciodata informata, ca "spionul" nostru de la
Kremlin a aflat ca rusii vor sa NE faca pretul la gaze 800 de Euro, ca sa
decida in consecinta.
In plus este o negare a sistemului, din moment ce v-ati delegat DEJA
responsabilitatea deciziei votand un partid sau altul.

--- In protest-ro@yahoogroups.com, "Arhitectura" <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Sa va explic eu cum devine chestiunea, stimata doamna,
>
> In conditiile crizei mondiale de energie ce se agraveaza pe zi ce
trece, si
> avand in vedere santajurile politice practicate de unele puteri INCA
> detinatoare de diverse surse energetice, de faptul ca Romania nu mai
este
> rezervorul de petrol din timpul WW II,  o pozitie transanta,
militanta si
> repetata, impotriva centralelor nucleare, a parcurilor de
eolienelor, etc.

http://www.hotnews.ro/stiri-politic-2252256-raspandirea_stiri_false_inalta_tradare_introduse_deputati_codul_penal.htm

> [...]
> fostului ministru al Justitiei, Monica Macovei.
>
> "Comunicarea  sau raspandirea prin orice mijloace de stiri date sau
> informatii false ori de documente falsificate daca fapta este de
natura sa
> aduca atingere sigurantei statului sau relatiilor internationale ale
> Romaniei se pedepsestre cu inchisoare de la 1-5 ani", este textul
> articolului din Codul Penal.
>
> Eugen Nicolicea a declarat pentru HotNews.ro ca "nu este vorba
despre orice
> stire falsa. Aceasta era o infractiune care a fost eliminata din
Codul Penal
> la initiativa doamnei Macovei, pentru ca o favoriza pe ea aceasta
> modificare. Dupa ce a abrogat infractunea, a comis aceasta fapta de
> nenumarate ori si, anume, a luat legatura cu organisme
internationale si a
> [...]
alineat
> nou, care il vizeaza direct pe presedintele statutlui Tarian Basescu, si
> anume savarsirea infractiunii de inalta tradare.
>
> Articolul 155 Codul Penal are urmatorul text: "fapta cetateanului
roman sau
> a persoanei fara cetatenie, domiciliata pe teritoriul statului
roman, de a
> intra �n legatura cu o putere sau cu o organizatie straina ori cu
agenti ai
> acestora, in scopul de a suprima sau stirbi unitatea si
indivizibilitatea,