Legat de afirmatiile Dnei Monica Tatoiu despre femeile romance (vedeti mai jos)
 si la intrebarea Dnei Pagu "Ce parere aveti?" de la [EMAIL PROTECTED] si
probabil postata la alte grupuri; ( postez si eu la unele.) ...

tare as vrea sa aud raspunsuri de la femeile de la grupuri..ca nu li se prea
aude vocea si eu una am inceout sa ma simt singura si in aceste forumuri, nu
numai in munca mea p.tpromovarea tarii, a valorilor si intereselor ei. Si ca sa
nu se confirme de tot ca Dna Monica Tatoiu are dreptate..

Anunt de pe acum ca rog  barbatii de gen mitocanesc sa se abtina (adica sa dea
dovada de minim control barbatesc)...ca parca-i vad pe unii cum s-ar  repezi
intr-un asemenea subiect major, pt.ei  tocmai bun de persiflare..ca si cum ei,
barbati romani, ar fi mult mai buni la valorile sociale si buni si mari
politicieni !! - A propos, daca ar fi ar invita si incuraja femeile caci e
nevoie de spritul lor mai practic si de sustinatoare a valorilor familiei -
astfel acesta s-ar extinde si la familia mai larga, societatea.. )

Deci..

(pt.ca am un pic de timp..si sunt nu la muzeu sau acasa pe coasta de est,
inglodata de treburi, ci la un hotel in California insorita unde sotul meu are
o delegatie......dar vedeti, tot preocupata de nevoile romanesti in loc sa ies
si sa gust splendoarea soarelui si a locurilor..Este si acesta un fel de cerc
vicios..al femeilor..iar acesta anume, sau al "unor" femei ..?...)

Raspund, evident simplificind lucrurile (caci tema este prea complexa casa poti
da orice fel de raspuns faras a simplifici..) ca ...in cea mai mare parte are
dreptate..Doar ca problema preocuparii exgerat sexiste este mai mult la
Bucuresti...dar, din pacate, acesta impinzeste toata tara prin televiziuni...La
fel cu spiritul de mahala.

Si mai cred ca exact femeile care se cred deasupra acestei descrieri din moment
ce nu au capacitatea si intelepciunea sa coopereze - tocmai pt. ca nu sunt
patrunse de valori majore deasupra lor lor..si nu au nici spriritul de "gang"
barbatesc-   sunt primele  de vina ..

Astfel nu are cine sa fie exemplu altora..
Si totusi sunt femei civice/politiciene cu ceva merite

Mai rau este altceva - ca in societatea romaneasca se crede ca numai cei ajunsi
"sus" sunt importanti si nu se vede ca societera este mentinuta de cei activi
de jos sau de la mijloc..Adevarat insa ca nu cu ei se fac schimbarile si ca
fara leaderi desoebiti progresul este lent..daca nu cumva aproape stagnant..Iar
in Romania nu cumva femeile au fost date inapoi la si dupa schimbarile din 1990
?? Si spun DATE, realmente date inapoi de barbati...de care categorii de
barbati?

Asta da tema de studiat pt.sociologi...socioloage..Avem? Am vrea sa le stim, pe
dansele

Pina una alta femeile active, comuniste sau membre de partid sau nu, cred ca
pot raspunde mai relevant decit altele..
Iar la tema generala..femeile active..cea mai importanta categroie la care
trebuie sa ne uitam si s-i aratam apreciere sunt DIRECTOARELE DIN SCOLI SI
CADRELE DIDACTICE DIN UNIVERSITATI..

In general trebuie sa aratam apreciere tuturor celor care fac eforturi
pt.binele societatii..Si cred ca la nivel de mici grupuri femeile sunt mai
active decit barbatii..

Sigur ca in Romania (si nu mult mai bine e altfel in lume) pt.femei este mai
greu sa functioneze bine la mai multe nivele..daca majoritatea barbatilor  nu
accepta notiunea de fairness - egalitate in sarcini - si cind educatia copiilor
cade acum prea mult pe umerii lor..caci scoala, in multe locuri,  nu mai este
ce a fost..

Dar tocmai p.tca sunt multe poveri e nevoie de colaborare si organziare si de
formare de grupuri de suport si de promovasre a cauzelor nobile..

daca Dna Monica tatoiu ar fi vrut sau stiut sa puncteze unde e prima probelma
sau onstacol concret ar fi trebuit sa loveasca in exact gazdele ei
TELEVIZIUNILE....Dac nu o putea face la fel de frontal, la inteligenta dansei
putea gasi formule mai diplomaitce, dar ASTA TREBUIA SA O FACA..adica daca voia
sa si ajute nu numai sa elaboreze observatii..

Si daca este cum mi-a spus la telefon ca este complet dezamagita si chiar
socata de nivelul de interes al cadrelor didactice pt.civism si organziare sau
valori...atunci chiar asta trebuias a spuna in interviuri..Poate ca a si spus.
caci a face doar afirmatii generale nu duce la o schimbare; dar asta poate ca
dansa, care nu e cadru didactic la baza..nu stie..

Mai rau este cind nu stiu jurnalistii/reporterii pe cine sa intrebe de
SOLUTII....Astfel , in ROmania chiar ca avem de-a face cu un cerc vicios..Si
tot asa daca nu mai rau, in comunitatile romanesti din SUA unde nu avem
jurnalisti profesionisti deloc..!!

Cum se iese din el?

Eu stiu ..,, cine mai stie? (des a sti, evdiejt ca nu e suficient, dar numai
atunci se poate vorbi de sansa de a iesi din cercul vicios..)

Rodica Perciali, Director

Romanian Museum and Romanian-American League, Philadelphia. Non-profit
organizations (1983, 1996) functioning as cultural and economic bridges with
Romania; www.romanianculture.us