Mai citesc despre Icesave si se pare ca datoriile astea nu-s din imprumuturi
ci din faptul ca oamenii si-au pus economiile la ei, Icesave oferind
servicii de economisire. Banca mama Landsbanki s-a dus dracu' cu tot cu
economiile britanicilor si olandezilor. Normal ca astia-s suparati acu'. Aia
de la Landsbanki au luat banii si i-au bagat in mama lor stie ce (CDS-uri,
derivate din CDS-uri si derivate^n din CDS-uri ghicesc eu).

Cum aplici teoria ta la depozite de economii? Tu ca om te duci la banca
si-ti depui banii pentru ca stau mai bine acolo decat la saltea. Jonglezi cu
conturile de economii astfel incat sa acopere comisioanele doar din dobanda.
Nu e o problema pentru tine ca banii se vor devaloriza la fel de eficient in
banca precum sub saltea. Toti te asigura ca banca e solida si ca n-ai de ce
sa-ti faci griji. Tu ii crezi pe cuvant (cand ai verificat ultima data
soliditatea bancii cu care lucrezi?) si le dai banii. Si intr-o dimineata te
trezesti, dai drumul TV, si afli in direct ca banii tai s-au evaporat. Si ca
niste cetateni, pe principii democratice, au votat sa nu ti-i mai dea. Pai
sa nu le trimiti o racheta Tomahawk cu fundita rosie?

Acu' mai e o urma de speranta ca astia sa-si vada banii inapoi pentru ca
banca a fost nationalizata. Daca era lasata sa moara si deschideau alta
noua, curata, sclipitoare... dadeau vina pe "asa merge sectorul privat si
noi nu ne bagam". Statele britanic si olandez plateau garantiile
guvernamentale catre deponenti, din bugetele lor, si islandezii stateau cu
ouale la... zapada, ca nush daca au soare acolo, fara sa-i intereseze. Cand
se intalneau conducatorii mai aduceau vorba despre chestia asta, islandezii
ridicau "neputinciosi" din umeri si asta era povestea. Da' au nationalizat
repede. Odata nationalizata banca, raspunderea revine poporului. Tzapa
fraierilor.

2011/5/5 Arhitectura <d...@dsclex.ro>

> Nu a spus nimeni ca nu trebuie sa platesti ce ai imprumutat.
> Dar "cineva" trebuie sa iti dea peste degete cand te imprumuti ca sa-ti iei
> un "Rolls" .... dar nu ai dupa ce bea apa !
> Ori despre taman asta este vorba.
> Imprumuturi date/luate in conditiile in care veniturile erau insuficiente.
> Vorbesc si de persoane si de tari.
>
> Islandezii au nationalizat bancile si VOR PLATI cat trebuie fostilor
> proprietari, dar vor impune (sper) alte reguli bancare.
> Altfel, in 50 de ani "bancile" vor fi proprietare pe tot si cetatenii vor
> fi zilieri !
> [...]

Raspunde prin e-mail lui