Am precizat tipul de derivat, pentru ca asta e ala nasol care a doborat
bancile: derivat din CDS. Mai rau: derivat coafat de CDS ca sa para ca nu
include nimic legat de CDS-uri.

CDS = Credit Default Swap = un gigi iti plateste lunar niste bani si tu il
asiguri ca atunci cand se intampla un anumit eveniment ii dai o suma de
bani. Un fel de asigurare, dar ca la pariuri.

Din cate am inteles eu citind pe sarite stirile, grecii au s-au angajat la
CDS-uri (nici macar derivate) presupunand ca evenimentul asigurat n-o sa se
intample niciodata. Ei, uite ca s-a intamplat si s-a intamplat in masa.
Grecii acu' is datori vanduti pentru ca s-au crezut companie de asigurari.
CDS-ul e super tare daca nu se petrece evenimentul asiguat (ca vin bani in
mod regulat , dar e super nasol atunci cand se petrece, ca esti bun de
plata. In loc sa suporte Goldman Sachs pierderile, le suporta Grecia, ca s-a
angajat sa faca treaba asta.

Si cu ocazia asta cre' c-am aflat si cine a asigurat bancile islandeze si ce
s-a intamplat cu asiguratorul :) PSD-ul grecesc a mizat bunastarea sociala
pe faptul ca n-o sa trebuiasca sa plateasca niciodata, dar o sa-si coafeze
deficitul foarte frumos cu banii de la Goldman Sachs si neamurile lui.

Despre Icesave am citit ca britanicii si olandezii i-au imprumutat pe
islandezi ca sa aiba cu ce plati deponentii si dup-aia populatia islandeza a
zis "mai vedeti banii inapoi la pulivara". Dobanda aia de 5 si ceva la suta
abia acopera inflatia britanica :)

Ca fapt divers: britanicii si romanii par a fi aceiasi oameni. Daca se
intampla in RO, se intampla si in UK mai devreme sau mai tarziu. Cel mai
elocvent moment a fost cand l-am auzit pe Gordon Brown zicand fix acelasi
lucru ca Tariceanu, cam o luna dupa ce Tariceanu a zis nush ce. Da' fix
acelasi lucru, doar ca in engleza. In ambele cazuri era ceva despre o
politica de stat, da' am uitat ce. Faptul ca BNR a majorat prognoza de
inflatie la 5,1% nu e chiar o surpriza, ca prea era sub inflatia britanica
:)

2011/5/6 Arhitectura <d...@dsclex.ro>

> Aici ai adus vorba despre o alta chestie fooooooarte interesanta.
> "Derivatele" !
> Despre care oamenii seriosi spun ca sunt in afara "controlului" si
> posibilitatii de "previzionare" a evolutiei lor.
> Si sa luam cazul Greciei.
> Toata lumea urla ca Grecia s-a imprumutat peste poate ca sa cumpere
> armament.
> Are vezi Doamna, o problema istorica cu Turcia.
> Grav, dar cu securitatea unei tari nu te joci, iar "aliatii" din NATO au
> fost bucurosi sa ii vanda cat armament au dorit ... muschii Greciei. :)
> [...]

Raspunde prin e-mail lui