Ce zici tu acolo e adevarat pentru oricine vorbeste despre sau de duce in
alta tara.

Eu vorbesc despre America folosind cuvintele americanilor: pe unii ii stiu
personal (adica in carne si oase), dar majoritatea sunt comentatori pe
Slashdot si alte site-uri. Cand apare o stire despre US of A, americanii
sunt primii care vorbesc despre tara lor cum vorbesc romanii despre a lor:
de rau - iarba e mai verde la altii decat la noi.

Inadaptabilii sunt cei care pleaca in alta tara cu ideea ca oamenii
de-acolo-s la fel de prosti ca ei. In principiu aceiasi oameni sunt
inadaptabili si in tara lor, cu diferenta ca acolo cunosc destul de multi
oameni care le tolereaza apucaturile si de aia le e dor de locurile natale
atunci cand pleaca printre straini - nu neaparat in tari straine, ca e
suficient sa schimbe orasul si deja vor inapoi acasa.

Posibilitatile de a cunoaste orice tara sunt probabil limitate daca nu te
duci sa traiesti acolo. Majoritatea cunoastem SUA sau alte tari straine doar
pe baza PR-ului. Abia dupa ce incepi sa cunosti oameni care locuiesc
pe-acolo sau cand te apuci de citit presa si comentariile din tara
respectiva afli chestii care nu apar in brosuri. Oricum, din experienta
curenta pot spune ca ala care isi lauda tara (natala sau adoptiva) nu isi
cunoaste tara :) Inca n-am vazut Raiul pe Pamant(tm) inafara PR-ului
nicaieri.

2011/6/5 dan G <d...@ghiocel.com>

> Nu conteaza! Am folosit ocazia sa il mai  il zgamai  pa arhitecturica. Ma
> distreaza tantalaul asta de arhitecturash care se da arhitect mare  dar nu
> este in stare sa proiecteze  nimic.
> (Hahaha! Poate ca am mentionat ca provin dintr-o familie veche  cu traditie
> de arhitectura si am copilarit cu "Le Corbusier " pe masa !)
> Sa nu ma intelegi gresit, nu incerc sa conving pe nimeni ca America este
> frumoasa si buna, ba dimpotriva.
> I-am vazut pe atatia pe aici simtandu-se prost,  si neadaptati,  incat nu
> incurajez pe nimeni sa vina, dimpotriva, ii incurajez sa stea mai bine
> [...]

Raspunde prin e-mail lui