1. Programul Casa Verde nu  prevede instalarea de panouri fotovoltaice,
desi am vorbit in nenumarate rinduri  cu ministerul, cu AFM, cu
ministrul si presedintele AFM. Au ramas lipiti pe  sintagma "incalzire"
desi incalzirea se poate face foarte  eficient si electric in podea de
exemplu.   2. Panourile termice se pot  instala pe acoperis sau pereti,
dar... avem o problema cu blocurile. Majoritatea  blocurilor, cel putin
cele din zona mea, au apartamente cu incalzire individuala  ce nu mai
permite distribuirea apei calde centralizat. Practic instalatia
centrala de apa calda nu mai exista,sau nu pentru toti. Instalarea de
panouri  solare termice ar naste mai multe discutii si conflicte.
Pentru blocuri merg doar  panouri fotovoltaice.   "Solutia" de
inchiriere a  peretilor, pentru ca altii sa isi puna panourile lor, ar
duce la aparitia altor  baieti destepti in dauna locatarilor.     In
discutiile cu Ministerul  si AFM noi, am incercat sa le explicam ca
pentru asociatiile de locatari singura  solutie fezabila este cea a
panourilor fotovoltaice, care ar permite asigurarea  cu energie pentru
functionarea blocului si eventual bani in plus.   In 2010 am reusit sa
convingem ANRE si mai multi parlamentari, asa ca a fost adoptata legea
139/2010  care asigura orice producator de energie electrica din surse
regenerabile ca  energia i se va prelua in sistemul national, la pretul
pietei si va primi in  plus 6 certificate verzi cotate la un pret de
27-65 euro pentru fiecare  MW.     Dar va intreb: unde  sint pozele cu
mormintele mortilor din 13-15 iunie 1990?

DC?  T

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum!
Cînd se suie scroafa în  pom
Cine tace nu e om.

--- In protest-ro@yahoogroups.com, M Cristian Ioan <cristioanm@...>
wrote:

> pina la vila arhitectului, ar fi de montat panorui pe fatadele
blocurilor!

> Statul de ce nu sprijina treba asta?
>
> Acum a venit canciula, si mi-a picat fisa: terasele blocurilor
existente accepta un numar redus de panorui solare, dar fatadele
blocurilor ofara o suprafata mare pentru montarea lor, evident la
etajele superioare.

> la mine fatada este spre sud si ma bate soarele toata ziua.
> panoruile montate pe fatada ar putea prelua o parte din energia asta,
iar alta parte ar putea fi reflectata, in fine, ar contitui un strat
izolator suplimentar.

> Daca tot incepuse acusi trei ani reabilitarea termica a blcourilor,
finantata de Primarii, de ce sa o faca doar cu izolatie pasiva,
polistiren, si nu si cu solutii active, panorui fotovoltaice sau
capatoare solare?

> ca daca vrea un locatar sa faca, pe banii lui, interventia la fatada
este mai dificila de unul singur!

Raspunde prin e-mail lui