ŧ§ä£ãmmü°â£áìküm wå®rãhmâtú££àhï wâßá®õkåtüh

Ambo tertarik jo masalah investasi proyek ko, dan kalau mungkin awak
cubo pikiekan basamo jalan kaluanyo dalam jaringan Balerong RantauNet
ko. Ambo manyampaikan dari pengalaman ambo salamo ko sebagai Urang
Pelabuhan. Di ma banyak pandapek mangecekkan ... 'berkembangnyo ekonomi
suatu daerah dilihat kepada ramai atau tidaknya Pelabuhannya" ... :-)

Bisnis apo nan bisa dari kampuang awak ko? Nan paliang mungkin pada saat
kini memang dari komoditi hasil bumi dan parawisata. Tapi ambo hanya
akan bicara dari sisi komoditi hasil bumui. Untuak hasil bumi nan
paliang bagus hasilnyo adalah untuak orientasi ekspor. Tapi ado masalah
gadang nan sulik jalan kaluanyo kalau ba bisnis dari Sumatera Barat ko.
Masalah AKSES TRANSPORTASI.

Apo nan ambo sabuik AKSES TRANSPORTASI, makasuiknyo mambao komoditi
kalua dari Sumatera Barat. Ikolah masalah gadang salamo ko nan mambuek
hargo komoditi dari kampuang awak indak pernah bisa kompetitif. Karena
kalau di bao kalua Sumatera Barat, hargonyo jatuah dek alah dibebani
ongkos transportasi nan gadang.

Iko juo manuruik ambo nan mambuek Padang Industrial Park (PIP) indak
berkembang.

Apo sabab hal iko terjadi??? Masalahnyo dek Wilayah Sumatera Barat
terletak di Pantai Barat Pulau Sumatera, jadi jauh dari Pelabuhan
Transit terbesar dikawasan ini Singapore.

Indak banyak diketahui urang bahwa salamo ko, boleh dikatakan lebih dari
50% komoditi ekspor (non-migas) Indonesia ke Eropa, Asia Timur, Timur
Tengah transhipment (transit) melalui Pelabuhan Singapore atau Malaysia
dengan Feeder Vessel dari Pelabuhan-pelabuhan Ujung Pandang, Balik
Papan, Tanjung Perak-Surabaya, Tanjung Mas-Semarang, Tanjung
Priok-Jakarta, Panjang-Lampung dan hampir seluruh Pelabuhan di Pantai
Barat Sumatera Dumai, Pekan Baru, Jambi dan Palembang. Hal ini
dikarenakan tidak banyaknya Mother Vessel yang mampir di Pelabuhan
Tanjung Priok ... dengan alasan tidak efisien dan high cost yang terjadi
jika mampir di Pelabuhan Tanjung Priok. Khusus Pelabuhan Belawan masih
disinggahi Moether Vessel karena satu jalur untuk  menuju keluar
perairan Indonesia.

Karena tidak singgah di Tanjung Priok sebagai Pelabuhan terbesar, maka
sulit juga untuk singgah di Pelabuhan Teluk Bayur sebagai gerbang
Sumatera Barat. Karena adanya deviasi singgah yang cukup jauh setelah
singgah di Singapore. Dibawa dengan Feeder Vessel ke Pelabuhan Singapore
malah menjadi high cost, karena untuk ke Singapore dari Pelabuhan Teluk
Bayur sangat jauh (hampir memutar separoh Pulau Sumatera). Hal inilah
yang mengakibatkan seluruh Pelabuhan di Pantai Barat Pulau Sumatera
boleh  dikatakan mati ... Pulau Bai di Bengkulu, Teluk Bayur di Padang
dan Sibolga. Terbukti dengan semakin sepinya Pelabuhan Teluk Bayur ...
kapal yang singgah sekarang kebanyakan hanya untuk komoditi batu-bara,
semen dan penumpang :(

Jadi selama ini komoditi dari kawasan yang ada Pantai Barat Pulau
Sumatera banyak dibawa ke eksportir pengumpul/melalui di sekitar
Pelabuhan Belawan, Dumai, Pekan Baru, Jambi dan Palembang ataupun
melalui laut ke Jakarta. Karena masih lebih murah lewat darat ke
Pelabuhan di Pantai Timur Sumatera tadi dari pada di bawa ke Jakarta
melalui laut ataupun memutar melalui laut ke Singapore.

Cubo bayangkan ... apo bisa kompetitif hargo komoditi dari Sumatera
Barat??? Paliang tidak dibandiangkan dengan komoditi yang ado disekitar
Pelabuhan Pantai Timur tadi. Atau dalam kenyataan lain ... daerah
Sumatera Barat kini memperkuat perekonomian daerah di Pantai Timur Pulau
Sumatera!?!?

Tahun 2000 lalu ambo cari angko statistik di Deperindag Sumbar komoditi
nan kalua dari Sumatera Barat untuk di ekspor melalui Pelabuhan Pantai
Timur Sumatera, berkisar sekitar 30-40 TEUS (Twenty Equivalent Unit'S)
seminggu.

Topik ambo ko  ... bukan ingin manakut-nakuti kesulitan ka babisnis di
Sumatera Barat. Tapi labiah kapado ... apokah ado jalan kalua jo masalah
nan sarupo iko.

W姧ä£ãmmü°â£áìküm wå®rãhmâtú££àhï wâßá®õkåtüh
--------
MIKO
--------