From: "sjamsir_sjarif" <hamboc...@yahoo.com>

Date: Tue, 24 Mar 2009 10:02:37
To: <rantaunet@googlegroups.com>
Subject: [...@ntau-net] Re: MERUBAH, berubah bentuk menjadi RUBAH

Maa Rang lapau nan Basamo,

Sekedar Catatan Bahasa. Ado kebiasaan, umumnyo Urang Awak nan mambiasokan
mamakai kato "merubah" nan seharusnyo "MENGUBAH" sabab  asal katonyo "UBAH",
bukan "rubah". Mungkin hal iko tajadi karano tapangaruahi dek kato  nan batua
nan biaso dipakai "berubah" nan asal katonyo memang "ubah" aratinyo "bertukar".
Kalau "merubah", kito tasindorong mambuek awalan "me" dari kato asal "rubah",
"me-rubah" nan bararti "menjadi rubah".

Kok dicaliak kamus, "RUBAH" aratinyo sejenis anjiang bamuncuang panjang nan
makan  dagiang, ikan, dsb,  Canis vulpes, Serigala. Jadi, kalau mukasuiknyo
"manuka" dalam Caro Awak atau "menukar" dalam Bahasa Indonesia, seharusnyo kito
pakai MAUBAH (Caro Awak) atau MENGUBAH (Bahasa Indonesia), BUKAN "marubah" atau
"merubah" karano "MERUBAH" aratinyo "BERUBAH BENTUK MENJADI RUBAH", saroman
bantuak anjiang nan bamuncuang panjang tu.

Sakitulah dahulu, baru tasintak lalok tangah malam.

Salam,
--MakNgah
Sjamsir Sjarif
[untuk Rantaunet Tuesday March 24, 2009]