--- Pada Sen, 23/3/09, sjamsir_sjarif <hamboc...@yahoo.com> menulis:

Dari: sjamsir_sjarif <hamboc...@yahoo.com>
Topik: Bls: [...@ntau-net] Re: KAMANG MUDIAK (BERWISATA KE “NAGARI PAHLAWAN”)
Kepada: RantauNet@googlegroups.com
Tanggal: Senin, 23 Maret, 2009, 12:26 PM

Maa Angku Sutan Palimo,

Dalam pandangan kami dari Ampek Angkek, pandangan lamo, sabalun nagari
diacah-acah dan dipacah-pacah, nan kami tahu iyo Nagari Kamang. Bagi kami Urang
Kamang adolah satu, yah Urang Kamang. Bsru kalau kito lah masuak ka Kamang kito
danga ado baMudiak-baHilianyo. Itulah barangkali ado istilah "Parang Kamang"
dalam Sejarah, indak tasabuik doh Parang Kamang Mudiak.

Baitu juo kaadaannyo jo Balaigurah (salah satu Nagari nan ampek di Ampek
Angkek: Biaro, Balaigurah, Lambah, Panampuang). Balaigurah nan sabananyo
tadinyo ciek [disabuik juo Balaigurah Gadang], lah diacah-acah manjadi
Nagari-nagari Batutaba, Ampanggadang, Pasia, dan Balaigurah sandiri). Alun lai
dipacaia-caia urang manjadi Desa-desa jo Dusun-dusun kapatang ko.

Satantangan Tuanku Nan Renceh pun tanamo dalam Sejarah, dari Kamang, mambari
sirek untuak kito bahaso memang Kamang tu ciek tadinyo [satidak-tidaknyo dari
pandangan lua]. Untuak jalehnyo tantang Tuanku nan Renceh, rancak kito minta
katarangan ka Angku Ibnu Mas'ud nan baru mancogok sabanta ko dalam postiang
sabalunnyo. Angku Ibnu Mas'ud adolah anggota lamo di Lapau ko, cuma lah lamo
pulo indak tampak di ambo di Lapau, mungkin karano sibuknyo dalam usaho baliau
nan "ka Makah babaliak Hari ka Malaysia barulang makan."  Sanang ambo baliau
mancogok ka Lapau sabanta ko.

Mangkonyo ambo sarankan kito mintak katarangan tantangan Tuanku nan Renceh ko
ka Angku Ibnu Mas'ud, karano takana di ambo baliau adolah Cucu dari Tuanku Nan
Renceh sandiri. Ambo alah batamu muko jo baliau nan lah datang dari Pakanbaru
ka dangau amak ambo dan kami pai makan sate ka Padangpanjang. Angku Ibnu
Mas'ud, ambo baru bakorespondensi jo Angku Yulhendri minggu nan lalu manayokan
baa kaba angku Ibnu Mas'ud kini. Untuanglah, Pucuak dicinto Ulam tibo, lah
basuo awak baliak di Lapau.

Salam,
--MakNgah
Sjamsir Sjarif
--- In rantau...@yahoogroups.com, Sutan Palimo <hen.agoe...@...> wrote:

> Sedikit memberi komen, sekaligus bertanya, khususnya tentang Judul,
> "KAMANG MUDIAK (BERWISATA KE "NAGARI PAHLAWAN")". Yang saya tahu, yang
> disebut Kamang terdiri dari dua nagari, yakni Kamang Mudiak dan Kamang
> Ilia (Hilir). Waktu saya masih SD, antara 1975-1981, kedua nagari
> tersebut adalah bagian dari Kecamatan Tilatang Kamang (bersama nagari
> Kapau, Gadut, Kototangah, dan Magek). Setelah proses pemekaran
> kecamatan, Kamang Mudiak, Kamang Ilia, dan Magek dimasukkan dalam
> wilayah Kecamatan Perwakilan Tilatang Kamang yang kemudian dijadikan
> [...]

Dapatkan alamat Email baru Anda!