Dunsanak, mungkin iko curito lamo, tapi bia supayo indak panasaran
diangkek saketek curitotu,
Di kampuang kami, maklum lingkungan kampuang awak sakitarnyo takana jo hutan jo
rimbonyo nan sangaik badagok, pepohonan gadang2 batangnyo. Kalau kulik manih
nan gadang tasabuik jo namo madang.
Salain bamato pancaharian batani, masyarakaik kampuang dulunyo banyak nan
bakarajo "maarik kayu" (manggargaji pohon kayu untuak dijadikan papan, kini
alaik2 mamotong kayu lah mamakai senso, yaitu masin potong nan capek mamotong
kayu). Wakatu sabalun taun tujuahpuluahan apak2 nan maarik kayutu mamakai
gargaji nan barami-rami mamotong jo mambalahnyo. Paliang saketek baduo mambalah
kayu ka dijadikan papan. Satalah pohon tapotong, lalu dilakukan mambalah
manjadi papan. Dibueklah lubang nan gadang, atau dibantangkan kayu tu ujuang
kaujuang. Lalu dibalahlah kayu tu jo jalan manggargajinyo jo gargaji basi nan
gadang. Manggargaji dilakukan jo caro surang barado di ateh nan saurang lai
barado di bawah. Gesek pun tajadi. Biasonyo para paarik kayutu babulan-bulan di
hutan. Tau ndak sia nan maagiah makan apak-apak tu? Bayangkan salamo
bulan-bulan di hutan. Nah, biasonyo ... manuruik kaba lah banyak tajadi
pabauran antaro masyarakaik awak jo kaum "urang haluih" tu.
 Antah bantuak apo anak-anaknyo sasudah itu, tantu "mereka-mereka"lah nan
labiah tau. Apak-apaktu pulang sabanta ka kampuang aslinyo, kudian baliak ka
hutan ka rumah anak bininyo. Ado suatu kekhasan, biasonyo, bilo pasa (pakan) di
suatu kampuang kalihatan rami jo bisiang, itu patando bahaso "rang haluih tu
(baco: urang bunian)" lah masuak ka pasatu (Allahualam).
Banyak hal nan kadang2 bulu kuduak marindiang dibueknyo. Kalau lah magrib, jaan
padia anak2 bamain, bisa-bisa dibao dek urang bunian tu. Kadang-kadang indak
masuak diaka, tapi banyak curito nan bana-bana tajadi kutikotu. Masih banyak
curito nan lain. Kasadonyo babaliak ka awak. Manusia jo jihin milik Allah.

Wassalm,
Tan Lembang (L,52+)
Lembang, Bandung