Ma Sutan Sinaro, dan kawan2 di palanta rantaunet ko,

   Ambo tambahkan saketek lai. Dalam berbagai peluang, ambo mengemukakan bahaso
postulat ABS-SBK ko dalam dunia Melayu diartikan dari duo sisi pandang nan
berbeda. Satu yang diartikan secaro sintetik dan yang satu lagi secaro
sinkretik. Baliaknyo ka pola dikotomi dan polarisasi budaya M dan J nan alah
ambo jua kama-kama salamo ko. Budaya J mengartikan ABS-SBK secaro sinkretik,
dalam arti, meletakkan semua agama dan filosofi kehidupan apapun yang
berkembang di Nusantara ko sebagai setara, dan samo bananyo. Mereka sampai
mengecekkan: "Sedaya agami sami kemawon." Walau dalam Sila partamo Pancasila
dikatokan... "Ketuhanan YME," tapi yang bukan YME pun, yakni yang tri-esa, yang
poli-esa, dan yang animis sekalipun, termasuk agama Konghuchu yang  diakui oleh
Gus Dur sebagai Presiden sebagai agama yang resmi di NKRI ini, semua diakui.
Dan iko pulo kini nan dijojokan oleh kaum pluralis-liberal nan adolah dari
antaro kawan-kawan awak sandiri, nan banyak-banyak
 adolah juo putera Minang.
  Aa nan kaduo nan maartikan ABS-SBK sacaro sintetis, seperti nan awak pahami.
Artinyo, saparti nan ambo kecekkan, sandi atau dasar dari adat M --Minang atau
Malayu -- ko adolah syarak, yang artinyo adolah Kitabullah, Al Quranul Karim.
Ambo indak sapandek jo alm Dt Idrus Hakimi nan maartikan sandi tu ndak samo jo
sendi dalam Bhs Melayu/Indonesia. Bagaikan batu picak nan disisipkan kemudian
untuak manupang tunggak jan bagoyang. Adat basandi syarak, adalah: Adat
bersendi syarak. Sendi=dasar=fondasi, dan "sandi" dalam bahaso Miknangnyo. Jadi
ndak samo analoginyo jo batu nan dilatakkan kudian tu. Okelah, itu adolah
interpretasi baliau, nan mungkin juo baliau-balaiau nan lain. Tapi awak jan
takalik pulo ka ahli-ahli adat tu nan kabanarannyo masih relatif dan tagantuang
pulo ka pamahamannyo surang-surang.
   Nan penting, dalam hubungan antaro adat dan syarak tu, persis seperti bunyi
postulat itu sendiri, adat itu indak badiri sendiri. Adat nan dipakai adolah
nan sejalan dan serasi dengan syarak. Adat nan serasi (adat islamiyah)dipakai,
nan tidak serasi (adat jahiliyah) dibuang. Sahinggo ndak ado konflik
interpretatif antaro adat jo syarak tu. Dan ndak pulo paralu dipertentangkan.
Sebab adat yang baik pun dihormati oleh Islam. Al'adatu muhakkamah. Islam
adalah agamo universal nan bisa manarimo nan baiak dari manapun datangnya.
Tingga awak kini mamilah-milah, na ma adat yang serasi, dan na ma nan indak
sarasi jo syarak yang berhukum ke kitabullah itu. A ikolah homework awak
basamo. Co lah, baindang-batampi tareh. Bapiliah atah ciek-ciek.
   Seperti nan ambo kamukokan dalam makalah ambo kapatang tu, sarancaknyo
masalah filosofi hidup ABS-SBK tu dibao ka tangah rami, dalam sebuah Musyawarah
Masyarakat Minang jo Malayu, dan di tangah nan rami tu lah dikukuhkan dan
dilewakan filosofi ABS-SBK tu sebagai pegangan hidup urang Minang dan urang
Malayu ka salingkuikannyo.
   Co lah baokan pulo ka tangah ka nan rami di palanta awak ko.
   Salam, MN. Ambo kalihatannyo lai indak tapiliah utk duduak baliak di DPD
doh. Ambo pun legowo. Ambo bersyukur karano ambo lah dapek peluang duo kali
jadi wakil daerah di MPR dan DPD tu. Tarimo kasih atas dukungannyo.