On 23.07.2015 16:00, Catalin Bucur wrote:

> Practic ma intereseaza ca distributia sa nu fie end-of-life, cred ca cel
> mai bine in situatia in care am ajuns e sa-i fac upgrade. Banuiesc ca
> trebuie sa trec intai prin 7 ca sa ajung la 8...
>
> Si sa inteleg ca in sources.list ar fi cel mai bine sa am numele
> distributiei in loc de "stable".

Da, pune jessie în loc de stable/wheezy/squeeze/etch/whatever peste tot
în /etc/apt/sources* (deci și recursiv) și dă-i cu curaj și atenție mare
la întrebări:

   apt-get update && apt-get dist-upgrade

De ai erori la update, mai scoate din sursele ce nu-s relevante pentru
jessie.  Eventual scoate toate sursele existente și pune-le doar pe cele
oficiale pentru jessie.

Dacă e un server în producție, fă-i backup înainte la tot sistemul ori
simulează actualizarea într-o mașină virtuală sau pe un alt sistem,
pornind de la backup-ul serverului.  Bineînțeles, verifică eventualele
softuri din alte surse instalate pe serverul ăla să vezi de-s
compatibile cu jessie…

Să te întorci la wheezy ori ceva și mai vechi, o fi posibil, da' dacă nu
știi ce faci, mai bine nu te bagi.  Eventual vezi de ai un backup de
sistem mai vechi decât data la care „jessie” a devenit sinonim pentru
„stable” și actualizează-l pe ăla la „wheezy”.

<povești vânătorești>

Ca fapt divers, am făcut tot felul de actualizări de la o versiune la
alta de Debian, da' cele mai „distractive” au fost de la Debian la
Ubuntu și vițăvercea.  Mai demult (acu' vreo 10 ani) era trivial, da' în
ultima vreme a devenit aproape imposibil, în special de când cu Upstart.
 Recent am încercat să trec de la Debian 7.x la Ubuntu 14.04 și, după
muuulte chestii forțate, cu mare bătaie de cap am reușit să fac toate
cele să meargă, mai puțin trecerea dintr-un nivel de init într-altul.
Deci aveam probleme doar la repornirea ori oprirea sistemului.  Cum era
un desktop la care era important să se mai și oprească, nu doar să intre
în suspendare/hibernare, până la urmă m-am dat bătut și am reinstalat de
la zero și am restaurat prin /home după gust.  Poate cu systemd s-or mai
reduce din diferențe…  :-]

</povești vânătorești>