On Wed, Nov 1, 2023 at 12:23 PM linux.oprit via RLUG <rlug@lists.lug.ro>
wrote:

> Salut,
>
> Ce iti recomand este sa nu folosesti ceph :).

Chiar asa, ca tot se mentiona de flame pe rlug si ca nu se mai fac ca pe
vremuri, hai sa incerc sa o resuscitez pe asta.

Ma mananca lately sa pun ceph pentru persistenta in k8s (am reusit sa
ocolesc 4 ani de zile sa fac totul stateless, da' incepe sa ma manance).
Toata documentatia gasita e f ok, cu click click now you try, insa nu prea
gasesc horror stories.

Postul de mai devreme s-a oprit la "trebuie sa te pricepi" da' as vrea ceva
mai cu gory details.

Cazul meu e ca am infrastructura pe vm-uri dintr-un vmware
(vcloud/fusion/esxi/whatever) servit de orange despre care nu stiu prea
multe ca tenant, doar ca device-urile sunt de maxim 2TB pentru ca motive si
am ocazional probleme de performanta care nu stiu daca sunt cauzate de iops
sau ca mai flutura retelele si device-urile pe sub toate layerele de
virtualizare.
Nu cred ca o sa fiu vreodata atat de inconstient sa pun mysql pe el, dar
tot se iteste nevoia de "un nfs" pt shared storage si ma gandesc ca ar
putea fi o alternativa mai ok pt s3 api decat minio, care mi-a scos peri
albi.

Mersic,

--
P.