Salut,

inainte de toate, eu personal consider ca storage in K8s e o problema care
se poate rezolva doar cu costuri (scale) mari si daca vrei sa o faci cu 3
servere si 3 disk-uri pe server sa nu te astepti la performanta.

On Tue, 7 Nov 2023 at 12:18, Petru Rațiu via RLUG <rlug@lists.lug.ro> wrote:

> Chiar asa, ca tot se mentiona de flame pe rlug si ca nu se mai fac ca pe
> vremuri, hai sa incerc sa o resuscitez pe asta.
>
> Ma mananca lately sa pun ceph pentru persistenta in k8s (am reusit sa
> ocolesc 4 ani de zile sa fac totul stateless, da' incepe sa ma manance).
> Toata documentatia gasita e f ok, cu click click now you try, insa nu prea
> gasesc horror stories.

mai exista si OpenEBS si Longhorn (de la rancher) dar o sa te lovesti la
toate cam de aceeasi chestie: un write pe PV se "traduce" in vreo mult mai
multe api calls si writes si network communication decat daca ai avea
storage local.
Cred ca cea mai buna recomandare e sa ai multi-tier storage: NVME SSD, SATA
SSD, Magnetic si sa ai mai multe storageclass ca sa dai la fiecare
aplicatie exact ce ii trebuie: DB: nvme. backup: magnetic, etc.
Tine cont si ca sunt destui "consumatori" de storage care formeaza un
cluster (elasticsearch, cassandra, etc) si care rezista la un nod/volum sa
dispara si pentru care mult mai performant ar fi host storage decat cluster
storage.

Postul de mai devreme s-a oprit la "trebuie sa te pricepi" da' as vrea ceva
> mai cu gory details.
>
> Cazul meu e ca am infrastructura pe vm-uri dintr-un vmware
> (vcloud/fusion/esxi/whatever) servit de orange despre care nu stiu prea
> multe ca tenant, doar ca device-urile sunt de maxim 2TB pentru ca motive si
> am ocazional probleme de performanta care nu stiu daca sunt cauzate de iops
> sau ca mai flutura retelele si device-urile pe sub toate layerele de
> virtualizare.

poate mai bine ar fi sa monitorizezi IOPS, device IO queue, device
read/write block sizes, latenta, etc ca sa poti sa vezi exact de unde e.
Cam peste tot un block device are totusi un minimum de SLA: IOPS,
Bandwidth, latenta, etc.

> Nu cred ca o sa fiu vreodata atat de inconstient sa pun mysql pe el, dar
> tot se iteste nevoia de "un nfs" pt shared storage si ma gandesc ca ar
> putea fi o alternativa mai ok pt s3 api decat minio, care mi-a scos peri
> albi.

Niste detalii de horror stories cu minio ? Eu sunt la inceput dar m-am
lovit de una/alta.