Re: [Brmlab] Vývěva Hg

2016-03-27 Tema obsahu Ondřej Vrba
Pokud by byla rtuť problém existuje možnost (pode všeho reálná) použít olej
jako náplň.

Dne 27. března 2016 21:39 Zelenka Jan <jan.zele...@vscht.cz> napsal(a):

> Zdravím Brmstvo,
> Rád bych pokud možno nazýval věci pravými jmény - dle mého názoru se
> nejednalo o paniku, nýbrž o obavy. Pro zájemce přikládám nějaké drobné
> početní o toxicitě rtuti (doporučuji pro získání představy přečíst si
> hlavně projevy chronické expozice). Osobně se v laborce setkám s kdejakým
> sajrajtem a jsem pro každou špatnost, ale postupem času jsem si začal na
> některé věci brát rukavice - jedná se především o věci, které člověk
> nezaznamená hned ale za pár let mu třebas začnou odcházet játra apod.
> Rtuť je dle mého názoru problematická především v tom, že hrozí právě
> riziko chronické expozice/otravy jelikož nějak moc nesmrdí a člověk ji z
> počátku nezaznamená, narozdíl od poleptání kyselinou (bavím se o drobném
> rozsahu), popř. úrazu el. proudem (opět drobný rozsah, trocha spáleného
> masa) se na rtuť může přijít třebas po dvou letech kdy je člověku tak nějak
> nijak..
>
> Situaci chronické otravy si dokážu představit v případě, že není místnost
> dobře větrána u častých návštěvníků. Během meetupu nebyla taktéž známa
> informace o tom, že je mašina vybavena odlučovačem rtuti. Otázkou stále
> zůstává, jestli jsme schopni nějako verifikovat popř. alespoň odhadnout, že
> je odlučovač funkční. (popravdě vůbec netušim jak vůbec odlučovač Hg
> funguje)
>
> Taktéž bych měl výhrady ke způsobu podání stylem "zítra to dorazí", na
> druhou stranu vzhledem k situaci chápu. V případě, že se mašina zahnízdí
> předpokládám, že tak nebude ani v socroomu, ani v HW labu. Muj názor je
> takový, že by se měli především vyjádřit členové, navštěvující často dolní
> prostory, jelikož oni ponesou riziko/následky, vzlhedem k moji četnosti
> návštěv v poslední době se necítím ohrožen i v případě, že by se dole
> válela rtuť rozlitá na petriho misce a mám tedy pocit, že do toho po
> stránce ano/ne nemám moc co kecat.
>
> Yan
>
>
> 
> Od: Brmlab [brmlab-boun...@brmlab.cz] za uživatele Ondřej Vrba [
> vrba.ond...@gmail.com]
> Odesláno: 27. března 2016 20:54
> Komu: Brmlab: Hackerspace Prague (main discussion)
> Předmět: Re: [Brmlab] Vývěva Hg
>
> Uznávám že je špatně že je to takhle na rychlo ale bohužel člověk co nám
> jí nabízí je až moc vstřícný :D
> Talk klidně udělám bohužel pro mě je tematika vakua ještě ne tolik známá
> (na internetu toho moc není)
> Bezpečnost je jednoduchá zavřou se šoupátka a ventily a je zabezpečeno.
> Co se týče chromatografu ten člověk co nám přiveze vývěvu by měl o jeden
> zájem do muzea (Radiomuzeum<http://hrcs.cz/>)
> Panika vznikla kolem rtuťových par obecně :D
>
>
> Dne 27. března 2016 20:24 Blanka "Barney" Laudová <blandr...@gmail.com
> <mailto:blandr...@gmail.com>> napsal(a):
> Jo, ty spektráky jsem měla mj. na mysli (i když vím, že už se na tom
> dělá). Na panickou hrůzu netrpím, pouze rtuťovým vývěvám vůbec nerozumím -
> a pokud jsem přítomna na meetupu, kde se rizika vyplývající z tohoto
> přístroje vážně diskutují, ale k žádnému závěru nikdo nedojde, tak se mi
> nelíbí, že se věc prostě nechá vyšumět... a pak se prostě zahlásí "pozítří
> je to tady"! Pokud si vzpomínám, tak na meetupu bylo hned několik členů,
> kteří proti přítomnosti téhle mašiny v Brmu vznesli nějaké podmíněné
> námitky - je dost škoda, že se tu z nich nikdo nevyjádřil.
>
> B.
>
> Dne 27.03.2016 v 20:03 Radek Pilar napsal(a):
>
> Ahoj,
> za me pokud je to bud ted nebo nikdy, tak je asi lepsi ji privezt a pak
> az dumat co s tim, za predpokladu ze se pro ni nejake misto v brzke dobe
> najde. (Bylo by fajn kdyby to nedopadlo jako ty tri spektraky dole) :)
>
> b) s odvozem a pripadne ekologickou likvidaci bych rayovi klidne pomohl,
> ale osobne bych se hrozne nerad dostal do stavu kdy se budou z labu
> vyhazovat veci jen protoze z toho ma nekdo panickou hruzu - pak muzeme
> zavrit komplet cely chemlab, kuchynku (kilo soli podle me typickeho
> brmlabaka zabije docela spolehlive) a vubec vsechno.
>
> V pripade ze nekdo ma obavy bylo by fajn to prodiskutovat a pokud jsou
> opodstatnene tak se pokusit konstruktivne odstranit pricinu (vypoustet
> Hg kdyz se vyveva nepouziva, zaridit vhodnou ventilaci atp.) a v pripade
> ze jsou neopodstatnene, hodi se nejaka ta osveta. Rayi, nechces mit
> pristi ctvrtek talk? :)
>
> M
>
>
> On 03/27/2016 07:51 PM, Blanka "Barney" Laudová wrote:
>
>
> Dobrá, mám tedy 2 otázky:
>
> a) kam ji dáme? To je potřeba vyřešit nejdřív,
>
> b) pokud bude brmstvem vyhodnocena jako nebezpečná, jsi schopen zajistit
> její odvezení/likvidaci?
&g

Re: [Brmlab] Vývěva Hg

2016-03-27 Tema obsahu Zelenka Jan
Zdravím Brmstvo,
Rád bych pokud možno nazýval věci pravými jmény - dle mého názoru se nejednalo 
o paniku, nýbrž o obavy. Pro zájemce přikládám nějaké drobné početní o toxicitě 
rtuti (doporučuji pro získání představy přečíst si hlavně projevy chronické 
expozice). Osobně se v laborce setkám s kdejakým sajrajtem a jsem pro každou 
špatnost, ale postupem času jsem si začal na některé věci brát rukavice - jedná 
se především o věci, které člověk nezaznamená hned ale za pár let mu třebas 
začnou odcházet játra apod.
Rtuť je dle mého názoru problematická především v tom, že hrozí právě 
riziko chronické expozice/otravy jelikož nějak moc nesmrdí a člověk ji z 
počátku nezaznamená, narozdíl od poleptání kyselinou (bavím se o drobném 
rozsahu), popř. úrazu el. proudem (opět drobný rozsah, trocha spáleného masa) 
se na rtuť může přijít třebas po dvou letech kdy je člověku tak nějak nijak..

Situaci chronické otravy si dokážu představit v případě, že není místnost dobře 
větrána u častých návštěvníků. Během meetupu nebyla taktéž známa informace o 
tom, že je mašina vybavena odlučovačem rtuti. Otázkou stále zůstává, jestli 
jsme schopni nějako verifikovat popř. alespoň odhadnout, že je odlučovač 
funkční. (popravdě vůbec netušim jak vůbec odlučovač Hg funguje)

Taktéž bych měl výhrady ke způsobu podání stylem "zítra to dorazí", na druhou 
stranu vzhledem k situaci chápu. V případě, že se mašina zahnízdí předpokládám, 
že tak nebude ani v socroomu, ani v HW labu. Muj názor je takový, že by se měli 
především vyjádřit členové, navštěvující často dolní prostory, jelikož oni 
ponesou riziko/následky, vzlhedem k moji četnosti návštěv v poslední době se 
necítím ohrožen i v případě, že by se dole válela rtuť rozlitá na petriho misce 
a mám tedy pocit, že do toho po stránce ano/ne nemám moc co kecat.

Yan



Od: Brmlab [brmlab-boun...@brmlab.cz] za uživatele Ondřej Vrba 
[vrba.ond...@gmail.com]
Odesláno: 27. března 2016 20:54
Komu: Brmlab: Hackerspace Prague (main discussion)
Předmět: Re: [Brmlab] Vývěva Hg

Uznávám že je špatně že je to takhle na rychlo ale bohužel člověk co nám jí 
nabízí je až moc vstřícný :D
Talk klidně udělám bohužel pro mě je tematika vakua ještě ne tolik známá (na 
internetu toho moc není)
Bezpečnost je jednoduchá zavřou se šoupátka a ventily a je zabezpečeno.
Co se týče chromatografu ten člověk co nám přiveze vývěvu by měl o jeden zájem 
do muzea (Radiomuzeum<http://hrcs.cz/>)
Panika vznikla kolem rtuťových par obecně :D


Dne 27. března 2016 20:24 Blanka "Barney" Laudová 
<blandr...@gmail.com<mailto:blandr...@gmail.com>> napsal(a):
Jo, ty spektráky jsem měla mj. na mysli (i když vím, že už se na tom dělá). Na 
panickou hrůzu netrpím, pouze rtuťovým vývěvám vůbec nerozumím - a pokud jsem 
přítomna na meetupu, kde se rizika vyplývající z tohoto přístroje vážně 
diskutují, ale k žádnému závěru nikdo nedojde, tak se mi nelíbí, že se věc 
prostě nechá vyšumět... a pak se prostě zahlásí "pozítří je to tady"! Pokud si 
vzpomínám, tak na meetupu bylo hned několik členů, kteří proti přítomnosti 
téhle mašiny v Brmu vznesli nějaké podmíněné námitky - je dost škoda, že se tu 
z nich nikdo nevyjádřil.

B.

Dne 27.03.2016 v 20:03 Radek Pilar napsal(a):

Ahoj,
za me pokud je to bud ted nebo nikdy, tak je asi lepsi ji privezt a pak
az dumat co s tim, za predpokladu ze se pro ni nejake misto v brzke dobe
najde. (Bylo by fajn kdyby to nedopadlo jako ty tri spektraky dole) :)

b) s odvozem a pripadne ekologickou likvidaci bych rayovi klidne pomohl,
ale osobne bych se hrozne nerad dostal do stavu kdy se budou z labu
vyhazovat veci jen protoze z toho ma nekdo panickou hruzu - pak muzeme
zavrit komplet cely chemlab, kuchynku (kilo soli podle me typickeho
brmlabaka zabije docela spolehlive) a vubec vsechno.

V pripade ze nekdo ma obavy bylo by fajn to prodiskutovat a pokud jsou
opodstatnene tak se pokusit konstruktivne odstranit pricinu (vypoustet
Hg kdyz se vyveva nepouziva, zaridit vhodnou ventilaci atp.) a v pripade
ze jsou neopodstatnene, hodi se nejaka ta osveta. Rayi, nechces mit
pristi ctvrtek talk? :)

M


On 03/27/2016 07:51 PM, Blanka "Barney" Laudová wrote:


Dobrá, mám tedy 2 otázky:

a) kam ji dáme? To je potřeba vyřešit nejdřív,

b) pokud bude brmstvem vyhodnocena jako nebezpečná, jsi schopen zajistit
její odvezení/likvidaci?

B.


Dne 27.03.2016 v 19:48 Ondřej Vrba napsal(a):


No do poslední chvíle se nevědělo co to bude (jaký typ) ale podle fotek je
to něco co fakt chceme.
Podle všeho je to difuzní rtuťová vývěva spolu s odlučovačem rtuťových par
a zavíracím šoupátkem.
Nejde rozbít a je na provoz mnohem bezpečnější než gravitační.

Dne 27. března 2016 19:39 Blanka "Barney" Laudová 
<blandr...@gmail.com><mailto:blandr...@gmail.com>
napsal(a):



Rayi,

na meetupu, kde se o vývěvě mluvilo, jsem byla přítomná, a z diskuze těch,
kdo o tom něco vědí, jsem tak nějak pochopila že tuhle věc 

Re: [Brmlab] Vývěva Hg

2016-03-27 Tema obsahu P


Dne 27.3.2016 v 20:54 Ondřej Vrba napsal(a):
> Uznávám že je špatně že je to takhle na rychlo ale bohužel člověk co nám jí
> nabízí je až moc vstřícný :D
> Talk klidně udělám bohužel pro mě je tematika vakua ještě ne tolik známá
> (na internetu toho moc není)
> Bezpečnost je jednoduchá zavřou se šoupátka a ventily a je zabezpečeno.
> Co se týče chromatografu ten člověk co nám přiveze vývěvu by měl o jeden
> zájem do muzea (Radiomuzeum )

Je možné se domluvit, může k tomu dostat i zapisovač + nějaké kablíky +
horu kolon (ty ale asi nechce). Domluvím se ještě s Tomsuchem a Trimenem
kteří taky uvažovali že by si jeden vzali, ale oba (tři) jsou teď
navržené na odsun, takže to nebude problém.

P


> Panika vznikla kolem rtuťových par obecně :D
> 
> 
> Dne 27. března 2016 20:24 Blanka "Barney" Laudová 
> napsal(a):
> 
>> Jo, ty spektráky jsem měla mj. na mysli (i když vím, že už se na tom
>> dělá). Na panickou hrůzu netrpím, pouze rtuťovým vývěvám vůbec nerozumím -
>> a pokud jsem přítomna na meetupu, kde se rizika vyplývající z tohoto
>> přístroje vážně diskutují, ale k žádnému závěru nikdo nedojde, tak se mi
>> nelíbí, že se věc prostě nechá vyšumět... a pak se prostě zahlásí "pozítří
>> je to tady"! Pokud si vzpomínám, tak na meetupu bylo hned několik členů,
>> kteří proti přítomnosti téhle mašiny v Brmu vznesli nějaké podmíněné
>> námitky - je dost škoda, že se tu z nich nikdo nevyjádřil.
>>
>> B.
>>
>> Dne 27.03.2016 v 20:03 Radek Pilar napsal(a):
>>
>> Ahoj,
>> za me pokud je to bud ted nebo nikdy, tak je asi lepsi ji privezt a pak
>> az dumat co s tim, za predpokladu ze se pro ni nejake misto v brzke dobe
>> najde. (Bylo by fajn kdyby to nedopadlo jako ty tri spektraky dole) :)
>>
>> b) s odvozem a pripadne ekologickou likvidaci bych rayovi klidne pomohl,
>> ale osobne bych se hrozne nerad dostal do stavu kdy se budou z labu
>> vyhazovat veci jen protoze z toho ma nekdo panickou hruzu - pak muzeme
>> zavrit komplet cely chemlab, kuchynku (kilo soli podle me typickeho
>> brmlabaka zabije docela spolehlive) a vubec vsechno.
>>
>> V pripade ze nekdo ma obavy bylo by fajn to prodiskutovat a pokud jsou
>> opodstatnene tak se pokusit konstruktivne odstranit pricinu (vypoustet
>> Hg kdyz se vyveva nepouziva, zaridit vhodnou ventilaci atp.) a v pripade
>> ze jsou neopodstatnene, hodi se nejaka ta osveta. Rayi, nechces mit
>> pristi ctvrtek talk? :)
>>
>> M
>>
>>
>> On 03/27/2016 07:51 PM, Blanka "Barney" Laudová wrote:
>>
>> Dobrá, mám tedy 2 otázky:
>>
>> a) kam ji dáme? To je potřeba vyřešit nejdřív,
>>
>> b) pokud bude brmstvem vyhodnocena jako nebezpečná, jsi schopen zajistit
>> její odvezení/likvidaci?
>>
>> B.
>>
>>
>> Dne 27.03.2016 v 19:48 Ondřej Vrba napsal(a):
>>
>> No do poslední chvíle se nevědělo co to bude (jaký typ) ale podle fotek je
>> to něco co fakt chceme.
>> Podle všeho je to difuzní rtuťová vývěva spolu s odlučovačem rtuťových par
>> a zavíracím šoupátkem.
>> Nejde rozbít a je na provoz mnohem bezpečnější než gravitační.
>>
>> Dne 27. března 2016 19:39 Blanka "Barney" Laudová  
>> 
>> napsal(a):
>>
>>
>> Rayi,
>>
>> na meetupu, kde se o vývěvě mluvilo, jsem byla přítomná, a z diskuze těch,
>> kdo o tom něco vědí, jsem tak nějak pochopila že tuhle věc nechceme,
>> protože je potenciálně zdravé nebezpečná. Další debata na toto téma se
>> pokud vím nikde nevedla, a najednou se má přivézt. Můžeš mi k tomu prosím
>> něco blíž říct?
>>
>> Barney
>>
>>
>> Dne 27.03.2016 v 19:35 Ondřej Vrba napsal(a):
>>
>> Ahoj,
>> Zde jsou fotky vývěvy.
>> Je to Hg difuzka spolu s Hg odlučovačem par a šoupátkem na HVS.
>> BTW Ta dvousupňová rotačka není součástí balení ale prý je to heliový
>> hledač netěsností!!! (zařízení tak za 5M)
>>
>>
>> Ray|mladej
>>
>> Dne 26. března 2016 22:20 Ondřej Vrba  
>>    
>> napsal(a):
>>
>>
>> Ahoj,
>>
>> Jak byla řeč o Hg vývěvě tak nakonec jí brmlab bude mít.
>> Problém je v tom že dorazí tohle pondělí, někdy odpoledne na dvorek před
>> brmlab a bude potřeba aby jí někdo odnesl dovnitř a pak se na meetupu
>> rozhodlo co dále(kam sní?).
>> Bohužel já ani Trimen nebudeme v pondělí v brmlabu. Bude někdo v pondělí v
>> brm a byl by ochotný jí převzít ?
>> BTW pokud se to povede dorazí i svářečka :).
>>
>> Díky moc,
>> Ray|mladej
>>
>>
>>
>>
>>
>> ___
>> Brmlab mailing 
>> listBrmlab@brmlab.czhttps://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>>
>>
>>
>> ___
>> Brmlab mailing 
>> listBrmlab@brmlab.czhttps://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>>
>>
>> ___
>> Brmlab mailing 
>> listBrmlab@brmlab.czhttps://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>>
>>
>>
>> ___
>> Brmlab mailing 
>> 

Re: [Brmlab] Vývěva Hg

2016-03-27 Tema obsahu Ondřej Vrba
Uznávám že je špatně že je to takhle na rychlo ale bohužel člověk co nám jí
nabízí je až moc vstřícný :D
Talk klidně udělám bohužel pro mě je tematika vakua ještě ne tolik známá
(na internetu toho moc není)
Bezpečnost je jednoduchá zavřou se šoupátka a ventily a je zabezpečeno.
Co se týče chromatografu ten člověk co nám přiveze vývěvu by měl o jeden
zájem do muzea (Radiomuzeum )
Panika vznikla kolem rtuťových par obecně :D


Dne 27. března 2016 20:24 Blanka "Barney" Laudová 
napsal(a):

> Jo, ty spektráky jsem měla mj. na mysli (i když vím, že už se na tom
> dělá). Na panickou hrůzu netrpím, pouze rtuťovým vývěvám vůbec nerozumím -
> a pokud jsem přítomna na meetupu, kde se rizika vyplývající z tohoto
> přístroje vážně diskutují, ale k žádnému závěru nikdo nedojde, tak se mi
> nelíbí, že se věc prostě nechá vyšumět... a pak se prostě zahlásí "pozítří
> je to tady"! Pokud si vzpomínám, tak na meetupu bylo hned několik členů,
> kteří proti přítomnosti téhle mašiny v Brmu vznesli nějaké podmíněné
> námitky - je dost škoda, že se tu z nich nikdo nevyjádřil.
>
> B.
>
> Dne 27.03.2016 v 20:03 Radek Pilar napsal(a):
>
> Ahoj,
> za me pokud je to bud ted nebo nikdy, tak je asi lepsi ji privezt a pak
> az dumat co s tim, za predpokladu ze se pro ni nejake misto v brzke dobe
> najde. (Bylo by fajn kdyby to nedopadlo jako ty tri spektraky dole) :)
>
> b) s odvozem a pripadne ekologickou likvidaci bych rayovi klidne pomohl,
> ale osobne bych se hrozne nerad dostal do stavu kdy se budou z labu
> vyhazovat veci jen protoze z toho ma nekdo panickou hruzu - pak muzeme
> zavrit komplet cely chemlab, kuchynku (kilo soli podle me typickeho
> brmlabaka zabije docela spolehlive) a vubec vsechno.
>
> V pripade ze nekdo ma obavy bylo by fajn to prodiskutovat a pokud jsou
> opodstatnene tak se pokusit konstruktivne odstranit pricinu (vypoustet
> Hg kdyz se vyveva nepouziva, zaridit vhodnou ventilaci atp.) a v pripade
> ze jsou neopodstatnene, hodi se nejaka ta osveta. Rayi, nechces mit
> pristi ctvrtek talk? :)
>
> M
>
>
> On 03/27/2016 07:51 PM, Blanka "Barney" Laudová wrote:
>
> Dobrá, mám tedy 2 otázky:
>
> a) kam ji dáme? To je potřeba vyřešit nejdřív,
>
> b) pokud bude brmstvem vyhodnocena jako nebezpečná, jsi schopen zajistit
> její odvezení/likvidaci?
>
> B.
>
>
> Dne 27.03.2016 v 19:48 Ondřej Vrba napsal(a):
>
> No do poslední chvíle se nevědělo co to bude (jaký typ) ale podle fotek je
> to něco co fakt chceme.
> Podle všeho je to difuzní rtuťová vývěva spolu s odlučovačem rtuťových par
> a zavíracím šoupátkem.
> Nejde rozbít a je na provoz mnohem bezpečnější než gravitační.
>
> Dne 27. března 2016 19:39 Blanka "Barney" Laudová  
> 
> napsal(a):
>
>
> Rayi,
>
> na meetupu, kde se o vývěvě mluvilo, jsem byla přítomná, a z diskuze těch,
> kdo o tom něco vědí, jsem tak nějak pochopila že tuhle věc nechceme,
> protože je potenciálně zdravé nebezpečná. Další debata na toto téma se
> pokud vím nikde nevedla, a najednou se má přivézt. Můžeš mi k tomu prosím
> něco blíž říct?
>
> Barney
>
>
> Dne 27.03.2016 v 19:35 Ondřej Vrba napsal(a):
>
> Ahoj,
> Zde jsou fotky vývěvy.
> Je to Hg difuzka spolu s Hg odlučovačem par a šoupátkem na HVS.
> BTW Ta dvousupňová rotačka není součástí balení ale prý je to heliový
> hledač netěsností!!! (zařízení tak za 5M)
>
>
> Ray|mladej
>
> Dne 26. března 2016 22:20 Ondřej Vrba  
>    
> napsal(a):
>
>
> Ahoj,
>
> Jak byla řeč o Hg vývěvě tak nakonec jí brmlab bude mít.
> Problém je v tom že dorazí tohle pondělí, někdy odpoledne na dvorek před
> brmlab a bude potřeba aby jí někdo odnesl dovnitř a pak se na meetupu
> rozhodlo co dále(kam sní?).
> Bohužel já ani Trimen nebudeme v pondělí v brmlabu. Bude někdo v pondělí v
> brm a byl by ochotný jí převzít ?
> BTW pokud se to povede dorazí i svářečka :).
>
> Díky moc,
> Ray|mladej
>
>
>
>
>
> ___
> Brmlab mailing 
> listBrmlab@brmlab.czhttps://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>
>
>
> ___
> Brmlab mailing 
> listBrmlab@brmlab.czhttps://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>
>
> ___
> Brmlab mailing 
> listBrmlab@brmlab.czhttps://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>
>
>
> ___
> Brmlab mailing 
> listBrmlab@brmlab.czhttps://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>
>
>
> ___
> Brmlab mailing 
> listBrmlab@brmlab.czhttps://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>
>
>
> ___
> Brmlab mailing list
> Brmlab@brmlab.cz
> https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>
>
___
Brmlab mailing list
Brmlab@brmlab.cz
https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab


Re: [Brmlab] Vývěva Hg

2016-03-27 Tema obsahu Barney
Jo, ty spektráky jsem měla mj. na mysli (i když vím, že už se na tom
dělá). Na panickou hrůzu netrpím, pouze rtuťovým vývěvám vůbec nerozumím
- a pokud jsem přítomna na meetupu, kde se rizika vyplývající z tohoto
přístroje vážně diskutují, ale k žádnému závěru nikdo nedojde, tak se mi
nelíbí, že se věc prostě nechá vyšumět... a pak se prostě zahlásí
"pozítří je to tady"! Pokud si vzpomínám, tak na meetupu bylo hned
několik členů, kteří proti přítomnosti téhle mašiny v Brmu vznesli
nějaké podmíněné námitky - je dost škoda, že se tu z nich nikdo nevyjádřil.

B.

Dne 27.03.2016 v 20:03 Radek Pilar napsal(a):
> Ahoj,
> za me pokud je to bud ted nebo nikdy, tak je asi lepsi ji privezt a pak
> az dumat co s tim, za predpokladu ze se pro ni nejake misto v brzke dobe
> najde. (Bylo by fajn kdyby to nedopadlo jako ty tri spektraky dole) :)
>
> b) s odvozem a pripadne ekologickou likvidaci bych rayovi klidne pomohl,
> ale osobne bych se hrozne nerad dostal do stavu kdy se budou z labu
> vyhazovat veci jen protoze z toho ma nekdo panickou hruzu - pak muzeme
> zavrit komplet cely chemlab, kuchynku (kilo soli podle me typickeho
> brmlabaka zabije docela spolehlive) a vubec vsechno.
>
> V pripade ze nekdo ma obavy bylo by fajn to prodiskutovat a pokud jsou
> opodstatnene tak se pokusit konstruktivne odstranit pricinu (vypoustet
> Hg kdyz se vyveva nepouziva, zaridit vhodnou ventilaci atp.) a v pripade
> ze jsou neopodstatnene, hodi se nejaka ta osveta. Rayi, nechces mit
> pristi ctvrtek talk? :)
>
> M
>
>
> On 03/27/2016 07:51 PM, Blanka "Barney" Laudová wrote:
>> Dobrá, mám tedy 2 otázky:
>>
>> a) kam ji dáme? To je potřeba vyřešit nejdřív,
>>
>> b) pokud bude brmstvem vyhodnocena jako nebezpečná, jsi schopen zajistit
>> její odvezení/likvidaci?
>>
>> B.
>>
>>
>> Dne 27.03.2016 v 19:48 Ondřej Vrba napsal(a):
>>> No do poslední chvíle se nevědělo co to bude (jaký typ) ale podle fotek je
>>> to něco co fakt chceme.
>>> Podle všeho je to difuzní rtuťová vývěva spolu s odlučovačem rtuťových par
>>> a zavíracím šoupátkem.
>>> Nejde rozbít a je na provoz mnohem bezpečnější než gravitační.
>>>
>>> Dne 27. března 2016 19:39 Blanka "Barney" Laudová 
>>> napsal(a):
>>>
 Rayi,

 na meetupu, kde se o vývěvě mluvilo, jsem byla přítomná, a z diskuze těch,
 kdo o tom něco vědí, jsem tak nějak pochopila že tuhle věc nechceme,
 protože je potenciálně zdravé nebezpečná. Další debata na toto téma se
 pokud vím nikde nevedla, a najednou se má přivézt. Můžeš mi k tomu prosím
 něco blíž říct?

 Barney


 Dne 27.03.2016 v 19:35 Ondřej Vrba napsal(a):

 Ahoj,
 Zde jsou fotky vývěvy.
 Je to Hg difuzka spolu s Hg odlučovačem par a šoupátkem na HVS.
 BTW Ta dvousupňová rotačka není součástí balení ale prý je to heliový
 hledač netěsností!!! (zařízení tak za 5M)


 Ray|mladej

 Dne 26. března 2016 22:20 Ondřej Vrba  
  napsal(a):


 Ahoj,

 Jak byla řeč o Hg vývěvě tak nakonec jí brmlab bude mít.
 Problém je v tom že dorazí tohle pondělí, někdy odpoledne na dvorek před
 brmlab a bude potřeba aby jí někdo odnesl dovnitř a pak se na meetupu
 rozhodlo co dále(kam sní?).
 Bohužel já ani Trimen nebudeme v pondělí v brmlabu. Bude někdo v pondělí v
 brm a byl by ochotný jí převzít ?
 BTW pokud se to povede dorazí i svářečka :).

 Díky moc,
 Ray|mladej





 ___
 Brmlab mailing 
 listBrmlab@brmlab.czhttps://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab



 ___
 Brmlab mailing list
 Brmlab@brmlab.cz
 https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab


>>>
>>> ___
>>> Brmlab mailing list
>>> Brmlab@brmlab.cz
>>> https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>>
>>
>> ___
>> Brmlab mailing list
>> Brmlab@brmlab.cz
>> https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>>
>
>
> ___
> Brmlab mailing list
> Brmlab@brmlab.cz
> https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab

___
Brmlab mailing list
Brmlab@brmlab.cz
https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab


Re: [Brmlab] Vývěva Hg

2016-03-27 Tema obsahu Radek Pilar
Ahoj,
za me pokud je to bud ted nebo nikdy, tak je asi lepsi ji privezt a pak
az dumat co s tim, za predpokladu ze se pro ni nejake misto v brzke dobe
najde. (Bylo by fajn kdyby to nedopadlo jako ty tri spektraky dole) :)

b) s odvozem a pripadne ekologickou likvidaci bych rayovi klidne pomohl,
ale osobne bych se hrozne nerad dostal do stavu kdy se budou z labu
vyhazovat veci jen protoze z toho ma nekdo panickou hruzu - pak muzeme
zavrit komplet cely chemlab, kuchynku (kilo soli podle me typickeho
brmlabaka zabije docela spolehlive) a vubec vsechno.

V pripade ze nekdo ma obavy bylo by fajn to prodiskutovat a pokud jsou
opodstatnene tak se pokusit konstruktivne odstranit pricinu (vypoustet
Hg kdyz se vyveva nepouziva, zaridit vhodnou ventilaci atp.) a v pripade
ze jsou neopodstatnene, hodi se nejaka ta osveta. Rayi, nechces mit
pristi ctvrtek talk? :)


M


On 03/27/2016 07:51 PM, Blanka "Barney" Laudová wrote:
> Dobrá, mám tedy 2 otázky:
> 
> a) kam ji dáme? To je potřeba vyřešit nejdřív,
> 
> b) pokud bude brmstvem vyhodnocena jako nebezpečná, jsi schopen zajistit
> její odvezení/likvidaci?
> 
> B.
> 
> 
> Dne 27.03.2016 v 19:48 Ondřej Vrba napsal(a):
>> No do poslední chvíle se nevědělo co to bude (jaký typ) ale podle fotek je
>> to něco co fakt chceme.
>> Podle všeho je to difuzní rtuťová vývěva spolu s odlučovačem rtuťových par
>> a zavíracím šoupátkem.
>> Nejde rozbít a je na provoz mnohem bezpečnější než gravitační.
>>
>> Dne 27. března 2016 19:39 Blanka "Barney" Laudová 
>> napsal(a):
>>
>>> Rayi,
>>>
>>> na meetupu, kde se o vývěvě mluvilo, jsem byla přítomná, a z diskuze těch,
>>> kdo o tom něco vědí, jsem tak nějak pochopila že tuhle věc nechceme,
>>> protože je potenciálně zdravé nebezpečná. Další debata na toto téma se
>>> pokud vím nikde nevedla, a najednou se má přivézt. Můžeš mi k tomu prosím
>>> něco blíž říct?
>>>
>>> Barney
>>>
>>>
>>> Dne 27.03.2016 v 19:35 Ondřej Vrba napsal(a):
>>>
>>> Ahoj,
>>> Zde jsou fotky vývěvy.
>>> Je to Hg difuzka spolu s Hg odlučovačem par a šoupátkem na HVS.
>>> BTW Ta dvousupňová rotačka není součástí balení ale prý je to heliový
>>> hledač netěsností!!! (zařízení tak za 5M)
>>>
>>>
>>> Ray|mladej
>>>
>>> Dne 26. března 2016 22:20 Ondřej Vrba  
>>>  napsal(a):
>>>
>>>
>>> Ahoj,
>>>
>>> Jak byla řeč o Hg vývěvě tak nakonec jí brmlab bude mít.
>>> Problém je v tom že dorazí tohle pondělí, někdy odpoledne na dvorek před
>>> brmlab a bude potřeba aby jí někdo odnesl dovnitř a pak se na meetupu
>>> rozhodlo co dále(kam sní?).
>>> Bohužel já ani Trimen nebudeme v pondělí v brmlabu. Bude někdo v pondělí v
>>> brm a byl by ochotný jí převzít ?
>>> BTW pokud se to povede dorazí i svářečka :).
>>>
>>> Díky moc,
>>> Ray|mladej
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> ___
>>> Brmlab mailing 
>>> listBrmlab@brmlab.czhttps://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>>>
>>>
>>>
>>> ___
>>> Brmlab mailing list
>>> Brmlab@brmlab.cz
>>> https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>>>
>>>
>>
>>
>> ___
>> Brmlab mailing list
>> Brmlab@brmlab.cz
>> https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
> 
> 
> 
> ___
> Brmlab mailing list
> Brmlab@brmlab.cz
> https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
> 



0xE60DBF0D.asc
Description: application/pgp-keys


signature.asc
Description: OpenPGP digital signature
___
Brmlab mailing list
Brmlab@brmlab.cz
https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab


Re: [Brmlab] Vývěva Hg

2016-03-27 Tema obsahu Barney
Dobrá, mám tedy 2 otázky:

a) kam ji dáme? To je potřeba vyřešit nejdřív,

b) pokud bude brmstvem vyhodnocena jako nebezpečná, jsi schopen zajistit
její odvezení/likvidaci?

B.


Dne 27.03.2016 v 19:48 Ondřej Vrba napsal(a):
> No do poslední chvíle se nevědělo co to bude (jaký typ) ale podle fotek je
> to něco co fakt chceme.
> Podle všeho je to difuzní rtuťová vývěva spolu s odlučovačem rtuťových par
> a zavíracím šoupátkem.
> Nejde rozbít a je na provoz mnohem bezpečnější než gravitační.
>
> Dne 27. března 2016 19:39 Blanka "Barney" Laudová 
> napsal(a):
>
>> Rayi,
>>
>> na meetupu, kde se o vývěvě mluvilo, jsem byla přítomná, a z diskuze těch,
>> kdo o tom něco vědí, jsem tak nějak pochopila že tuhle věc nechceme,
>> protože je potenciálně zdravé nebezpečná. Další debata na toto téma se
>> pokud vím nikde nevedla, a najednou se má přivézt. Můžeš mi k tomu prosím
>> něco blíž říct?
>>
>> Barney
>>
>>
>> Dne 27.03.2016 v 19:35 Ondřej Vrba napsal(a):
>>
>> Ahoj,
>> Zde jsou fotky vývěvy.
>> Je to Hg difuzka spolu s Hg odlučovačem par a šoupátkem na HVS.
>> BTW Ta dvousupňová rotačka není součástí balení ale prý je to heliový
>> hledač netěsností!!! (zařízení tak za 5M)
>>
>>
>> Ray|mladej
>>
>> Dne 26. března 2016 22:20 Ondřej Vrba  
>>  napsal(a):
>>
>>
>> Ahoj,
>>
>> Jak byla řeč o Hg vývěvě tak nakonec jí brmlab bude mít.
>> Problém je v tom že dorazí tohle pondělí, někdy odpoledne na dvorek před
>> brmlab a bude potřeba aby jí někdo odnesl dovnitř a pak se na meetupu
>> rozhodlo co dále(kam sní?).
>> Bohužel já ani Trimen nebudeme v pondělí v brmlabu. Bude někdo v pondělí v
>> brm a byl by ochotný jí převzít ?
>> BTW pokud se to povede dorazí i svářečka :).
>>
>> Díky moc,
>> Ray|mladej
>>
>>
>>
>>
>>
>> ___
>> Brmlab mailing 
>> listBrmlab@brmlab.czhttps://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>>
>>
>>
>> ___
>> Brmlab mailing list
>> Brmlab@brmlab.cz
>> https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>>
>>
>
>
> ___
> Brmlab mailing list
> Brmlab@brmlab.cz
> https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab

___
Brmlab mailing list
Brmlab@brmlab.cz
https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab


Re: [Brmlab] Vývěva Hg

2016-03-27 Tema obsahu Ondřej Vrba
No do poslední chvíle se nevědělo co to bude (jaký typ) ale podle fotek je
to něco co fakt chceme.
Podle všeho je to difuzní rtuťová vývěva spolu s odlučovačem rtuťových par
a zavíracím šoupátkem.
Nejde rozbít a je na provoz mnohem bezpečnější než gravitační.

Dne 27. března 2016 19:39 Blanka "Barney" Laudová 
napsal(a):

> Rayi,
>
> na meetupu, kde se o vývěvě mluvilo, jsem byla přítomná, a z diskuze těch,
> kdo o tom něco vědí, jsem tak nějak pochopila že tuhle věc nechceme,
> protože je potenciálně zdravé nebezpečná. Další debata na toto téma se
> pokud vím nikde nevedla, a najednou se má přivézt. Můžeš mi k tomu prosím
> něco blíž říct?
>
> Barney
>
>
> Dne 27.03.2016 v 19:35 Ondřej Vrba napsal(a):
>
> Ahoj,
> Zde jsou fotky vývěvy.
> Je to Hg difuzka spolu s Hg odlučovačem par a šoupátkem na HVS.
> BTW Ta dvousupňová rotačka není součástí balení ale prý je to heliový
> hledač netěsností!!! (zařízení tak za 5M)
>
>
> Ray|mladej
>
> Dne 26. března 2016 22:20 Ondřej Vrba  
>  napsal(a):
>
>
> Ahoj,
>
> Jak byla řeč o Hg vývěvě tak nakonec jí brmlab bude mít.
> Problém je v tom že dorazí tohle pondělí, někdy odpoledne na dvorek před
> brmlab a bude potřeba aby jí někdo odnesl dovnitř a pak se na meetupu
> rozhodlo co dále(kam sní?).
> Bohužel já ani Trimen nebudeme v pondělí v brmlabu. Bude někdo v pondělí v
> brm a byl by ochotný jí převzít ?
> BTW pokud se to povede dorazí i svářečka :).
>
> Díky moc,
> Ray|mladej
>
>
>
>
>
> ___
> Brmlab mailing 
> listBrmlab@brmlab.czhttps://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>
>
>
> ___
> Brmlab mailing list
> Brmlab@brmlab.cz
> https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>
>
___
Brmlab mailing list
Brmlab@brmlab.cz
https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab


Re: [Brmlab] Vývěva Hg

2016-03-26 Tema obsahu P
Na meetupu se dohodlo že se nejdřív vyřeší kam s ní a až pak se přiveze,
prosím aby jsi to vzal v potaz.

P

Dne 26.3.2016 v 22:20 Ondřej Vrba napsal(a):
> Ahoj,
> 
> Jak byla řeč o Hg vývěvě tak nakonec jí brmlab bude mít.
> Problém je v tom že dorazí tohle pondělí, někdy odpoledne na dvorek před
> brmlab a bude potřeba aby jí někdo odnesl dovnitř a pak se na meetupu
> rozhodlo co dále(kam sní?).
> Bohužel já ani Trimen nebudeme v pondělí v brmlabu. Bude někdo v pondělí v
> brm a byl by ochotný jí převzít ?
> BTW pokud se to povede dorazí i svářečka :).
> 
> Díky moc,
> Ray|mladej
> 
> 
> 
> ___
> Brmlab mailing list
> Brmlab@brmlab.cz
> https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
> 
___
Brmlab mailing list
Brmlab@brmlab.cz
https://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab