Re: [talk-cz] jak mapovat chodníky

2020-05-20 Thread Jozef Matejička
Děkuji Majko,

vždy jsem používal kerb dle
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:Kerb_key_example_map.jpg  a né
kerb:right a kerb:left. To mě nenapadlo. Někdy doplním wiki. Ani jsem to
nepoužíval při zpracování dat.
Zamyslím se a asi začnu používat.

Některé routovací aplikace jako můj oblíbený BRouter ale nejsou out-of-box
stavové, takže nevím při použití sidewalk na které straně ulice jsem. To je
ale problém zpracovatelského software pro který netagujeme.

Jozef
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] jak mapovat chodníky

2020-05-20 Thread Jozef Matejička
Mám križovatku tvaru T.
Way s id 1 jede do leva.
Way s id 2 jede do prava.
Way s id 3 jede dolů.

sidewalk=both je na všech ways (1,2,3)
Přechod zebra křižuje  jenom way s id 2 (do prava).  Obrubník na přechodu
je znížen jenom na jedné (horní) straně.
Nejsou přechody křižující id 1 a 2.
Jak to namapujete?

Děkuji.
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] jak mapovat chodníky

2020-05-20 Thread Jozef Matejička
Rád bych se zeptal, jak mapujete přechody, když používáte sidewalk?

Já kvůli přechodům preferuji sidewalk=separate
 na silnici a pak
highway=footway jako zvlášt element.

Děkuji!
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] PID import dat

2020-03-13 Thread Jozef Matejička
CC0 podle  https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/ODbL_Compatibility by
měla býti kompatibilní.

Vypadá to, že data již importoval uživatel Minimalis. Poslal jsem mu správu.

On Thu, 12 Mar 2020 at 21:51, Petr Schönmann  wrote:

> Ahoj, myslim ze trasy nemusis dolovat z polohy vozu. Tady by to slo taky.
> Nevim jak s licenci, ale pokud to jsou opendata tak by to snad slo ;)
> http://opendata.praha.eu/dataset/dpp-jizdni-rady
>
> On Thu, Mar 12, 2020, 13:25 Jozef Matejička  wrote:
>
>> Na Root-u jsem našel článek o tom jak PID zveřejnil polohy autobusů.
>>
>> https://www.root.cz/clanky/sledovani-polohy-vozidel-pid-kde-je-prave-muj-autobus/
>>
>>
>> Někdo se tím již zaoberal? Ať neobjevuji Ameriku.
>>
>> Jestli licence je kompatibilní, zavžuji, že bych od nich vytáhnul trasy
>> linek v Praze.
>>
>> J.
>> ___
>> talk-cz mailing list
>> talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] PID import dat

2020-03-12 Thread Jozef Matejička
Na Root-u jsem našel článek o tom jak PID zveřejnil polohy autobusů.
https://www.root.cz/clanky/sledovani-polohy-vozidel-pid-kde-je-prave-muj-autobus/


Někdo se tím již zaoberal? Ať neobjevuji Ameriku.

Jestli licence je kompatibilní, zavžuji, že bych od nich vytáhnul trasy
linek v Praze.

J.
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Nový kruhový objezd namalovat

2019-09-21 Thread Jozef Matejička
Roundabout implikuje prednosť áut na kruhovom objazde. Slovenská
legislatíva nič také nepozná.

junction=circural + značky daj prednosť podľa mňa viac odpovedá realite.

Ale akceptujem to ako mapovaciu skratku.

Čo vy na to?

Jozef Matejička

Dne so 21. 9. 2019 9:52 uživatel Jakub Jelen  napsal:

> On 9/20/19 10:00 PM, Václav Kroupar wrote:
>
> Já se před nedávnem pokusil namalovat kruhák
> https://www.openstreetmap.org/way/710502150 Měl jsem k tomu GPX. Jestli
> mě někdo sledoval, tak si myslel, že jsem magor a kroužím tam na kole jak
> zmatená včela. Zatím mi za to nikdo nevynadal a dnes jsem si vzpomněl na
> výrobu kruhů, tak jsem jej ještě upravil.
>
> Ahoj,
>
> doporucuji k procteni wiki:
>
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:junction%3Droundabout
>
> Trochu jsem tento kruhac ucesal a pridal potrebne tagy, aby to byl opravdu
> kruhac. Stejne tak jak jsi od sebe oddelil najezdy a vyjezdy, ty
> potrebovaly oznaceni jednosmernosti:
>
> https://www.openstreetmap.org/changeset/74742255
>
> Jinak asi v pohode.
>
> Jakub
>
> Máme k tomu novému kruháku podklady?
>
> Vašek
> -- Původní e-mail --
> Od: Michal Poupa  
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
> 
> Datum: 20. 9. 2019 20:43:09
> Předmět: [talk-cz] Nový kruhový objezd namalovat
>
> bohužel neumám ho namalovat
> Cheb - křížení - Písečná - Osvobození
>
> https://www.openstreetmap.org/way/339707479#map=19/50.06724/12.37129
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> ___
> talk-cz mailing 
> listtalk-cz@openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-czhttps://openstreetmap.cz/talkcz
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Česko na Freemap outdoorovej mape

2019-06-10 Thread Jozef Matejička
Moc se těším na Locus Map verzi.


Dne po 10. 6. 2019 12:14 uživatel Petr Vozdecký  napsal:

> jup
> už se moc těšíme!!!
> :)))
>
>
> -- Původní e-mail --
> Od: Tom Ka 
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
> Datum: 8. 6. 2019 10:59:04
> Předmět: Re: [talk-cz] Česko na Freemap outdoorovej mape
>
> Diky moc, je nejaky problem, kdyby jsme vrstvu pridali i na
> openstreetmap.cz ?
>
> Diky
>
> so 8. 6. 2019 v 9:16 odesílatel Martin Ždila 
> napsal:
> >
> > Ahojte,
> >
> > Nahodil som renderovanie CZ na
> https://www.freemap.sk/?map=8/49.353756/17.531433=X
> >
> > Ešte sa to pre-renderuje, takže je to pomalšie a niektore taily sú
> nedobre.
> >
> > Stručné info:
> >
> > - nízke zoomy nie sú veľmi pekné, keďže očividne v CZ je cestná sieť
> podstatne hustejšia. Toto sa pokúsim postupne zoptimalizovať.
> > - tieňovanie kopcov nie je až také "ostré" ako na SK, keďže tam
> používame presnejšie DEM dáta poskytnuté pre freemap.sk; pre CZ je to
> SRTM1
> > - mapa ma všetky výhody, ako bolo spomenuté na osm_sk mailing liste
> (aktualizácie v priebehu pár minút, HDPI mapy, export mapy do PDF, všetky
> zdrojáky na GitHub-e, ...)
> >
> > Viac info možno neskôr, keďze utekám s deťmi von...
> > --
> > Ing. Martin Ždila
> > OZ Freemap Slovakia
> > tel:+421-908-363-848
> > mailto:martin.zd...@freemap.sk
> > http://www.freemap.sk/
> > ___
> > talk-cz mailing list
> > talk-cz@openstreetmap.org
> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> > https://openstreetmap.cz/talkcz
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] WeeklyOSM CZ 460: Cyklostezka v Libavé

2019-05-29 Thread Jozef Matejička
Za mě zmáznout. Jestli to někoho zajímá...

Dne st 29. 5. 2019 11:58 uživatel majkaz  napsal:

> Prosím ještě jednou o potvrzení, že tu relaci cyklostezky můžu definitivně
> vymazat (https://www.openstreetmap.org/relation/2900777). V podstatě teď
> ničemu nevadí, už se přestala vykreslovat, což těm vojákům vadilo asi
> nejvíc...
>
>
>
> Majka
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Artefakt importu budov

2019-05-19 Thread Jozef Matejička
Díky,
to jsem si nevšiml.

Jozef

Dne ne 19. 5. 2019 23:48 uživatel jzvc via talk-cz <
talk-cz@openstreetmap.org> napsal:

> Dne 19.5.2019 v 18:12 Jozef Matejička napsal(a):
>
> Je to vidno až v edite při maximálním zoome:
> https://www.openstreetmap.org/way/507215381
> https://www.openstreetmap.org/way/507215379
>
> Děkuji!
>
> Cus,
>
> to nejsou artefakty, to je 3D mapovani. Technicky tomu chybi relace budovy
> ke ktere to patri.
>
> Vysledek trebas
> https://demo.f4map.com/#lat=50.0501300=14.4395109=18
>
> Kdyz se podivas dukladne, tak zhruba horni tretina ma prosklenej i ten
> vyrez, coz je ucel toho "zdvojeneho" rohu.
>
>
>
> On Fri, 17 May 2019 at 20:13, majka  wrote:
>
>>
>> On Fri, 17 May 2019 at 16:36, Jozef Matejička 
>> wrote:
>>
>>> Roh budovy je dvakrát.
>>> https://www.openstreetmap.org/query?lat=50.05013=14.43903
>>>
>>> V iD editoru nevím zjistit id linie:D
>>>
>>
>> Nedaří se mi najít, co tím myslíš (vyskočil mi pěkně velký kus města).
>> Dej ctrl+i a vyber ten objekt, co se ti nezdá.
>> Vyskočí informace o objektu, opiš si co vyskočí jako w(číslo) hned na
>> prvním řádku. Pak to hoď sem, mrknu se na to.
>>
>> Majka
>> ___
>> talk-cz mailing list
>> talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>>
>
> ___
> talk-cz mailing 
> listtalk-cz@openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-czhttps://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Artefakt importu budov

2019-05-19 Thread Jozef Matejička
Je to vidno až v edite při maximálním zoome:
https://www.openstreetmap.org/way/507215381
https://www.openstreetmap.org/way/507215379

Děkuji!

On Fri, 17 May 2019 at 20:13, majka  wrote:

>
> On Fri, 17 May 2019 at 16:36, Jozef Matejička 
> wrote:
>
>> Roh budovy je dvakrát.
>> https://www.openstreetmap.org/query?lat=50.05013=14.43903
>>
>> V iD editoru nevím zjistit id linie:D
>>
>
> Nedaří se mi najít, co tím myslíš (vyskočil mi pěkně velký kus města). Dej
> ctrl+i a vyber ten objekt, co se ti nezdá.
> Vyskočí informace o objektu, opiš si co vyskočí jako w(číslo) hned na
> prvním řádku. Pak to hoď sem, mrknu se na to.
>
> Majka
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Artefakt importu budov

2019-05-17 Thread Jozef Matejička
Roh budovy je dvakrát.
https://www.openstreetmap.org/query?lat=50.05013=14.43903

V iD editoru nevím zjistit id linie:D

Koukne se někdo na to?

Díky!
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Hromadný edit: veh_ban_until

2019-04-28 Thread Jozef Matejička
Hlásím, že jsem umazal prošlé ":conditional" do konce 2018 promazány
 a
prošlé "temporary:" do konce 2018  taky
.

Jozef
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Hromadný edit: veh_ban_until

2019-04-20 Thread Jozef Matejička
Rád bych požádal o předběžné* povolení u dělat hromadný výmaz tagu
veh_ban_until.

Hlavní důvod:

   - Porušení pravidla verifikace
   <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Ov%C4%9B%C5%99itelnost> (Všechny
   jsou již neplatné)

Další důvod:

   - De facto nahrazen tagem vehicle:conditional
   - Tag  veh_ban_until již není aktivně používán. (Žádné nové změny které
   ho přidávají.)
   - Wiki ho nezná
   - Prakticky již jenom v Čechách dle taginfo
   <https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=veh_ban_until#map>

Jozef Matejička

Poznámka *: Nevím jak se dělají hromadné změny. Než to začnu studovat, rád
bych, aby jsem obdržel předběžný souhlas.
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] dotaz jak vyznačit dobu neprůchodnosti turistické trasy

2019-04-15 Thread Jozef Matejička
A jak se to má zadat na tu relaci? Ty mají taky access?

Dne po 15. 4. 2019 14:27 uživatel Karel Volný  napsal:

> čest práci,
>
> > Mirku, není tohle v konkrétním případě blbost? Tohle je řešení pro tu
> > polňačku, i když to bude prakticky nefunkční - neznám mobilní aplikaci,
> > která by ten access:conditional parsovala pro pěší či cyklisty, navigace
> > pro auto to využívají jen výjimečně.
>
> nejsem přítelem dělání naschválů uživatelům, nicméně ...
>
> pokud to nebudeme používat my, tak jaký důvod mají navigace, aby to
> zpracovávaly?
>
> mapa má popisovat realitu, nemapujeme pro renderer
>
> pokud má někdo nápad, jak popsat realitu tak, aby to navigace zvládla, aby
> nám
> uživatelé nebloudili, sem s tím; pokud to nejde, pojďme tlačit na
> vývojáře, ať
> se to naučí, namísto vymýšlení, jak "zničit" mapu
>
> K.___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] OsmHiCheck - silnicni znaceni vs rozcestniky

2019-04-01 Thread Jozef Matejička
Z dálky MTB:scale=3 nebo 3+ a mtb:scale:uphill=5.

Jozef


Dne po 1. 4. 2019 10:07 uživatel majka  napsal:

>
>
> On Mon, 1 Apr 2019 at 08:44, Tom Ka  wrote:
>
>> BTW ten popisovany sklon je asi nejaky nesmysl ne? 70% je dost divne
>> (ale mozna jen malo sebevrazedne jezdim (tady spise padam volnym
>> padem) na kole...
>>
>
> 70% není zas tak tragické - je to 35º, tedy našikmo míň než ty vyfocené
> schody. Tady
> 
> je vidět tabulka s přepočtem. Dolů zvládnutelné, pokud jsou ostatní
> podmínky ideální (tj. kvalita cesty, šířka, dojezd), nebo pokud je to
> kratičký úsek mezi pohodovou a širokou pasáží.
> Tu obtížnost udává jen jediný z těch ukazatelů - takže široká asfaltka s
> tímhle sklonem, která bude pokračovat "cyklo-dálnicí"  stejně bude mít na
> tomhle úseku MTB:scale 3, ty schody takový sklon mít nemusí. Tady mi analýza
> výškopisu
> 
> ukazuje dost přesně ty schody, co tam jsou - cca 72% a 75%, zbytek cca 26%.
> Ty schody za tímhle úsekem (za řekou) budou mít okolo 100%, možná přes.
> Jestli to někdo dává dolů na biku, to opravdu netuším. Já to rozhodně
> nebudu ;) Ta cesta je tam dost dobře vidět.
>
> Majka
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

2018-12-13 Thread Jozef Matejička
Brouter nepodporuje conditional routing. Takže neexistuje ani stránka.

Dne čt 13. 12. 2018 17:29 uživatel mahdi1234  napsal:

> Pro doplneni reakce od ME vyvojaru:
>
> -
>
> It seems that there was a tagging problem with the first example that you
> shared with us, but someone made changes on the OpenStreetMap website one
> day ago. We will check this particular case with the next map set and make
> sure that everything works as expected.
>
> As for the routing engine that we are using in Magic Earth, we developed
> the code ourselves, so we do not use either of the two routing engines that
> you mentioned, we use our own routing algorithm.
>
> -
>
> Takze uvidis, no. Zkousel sem to v Budapesti
> https://www.openstreetmap.org/directions?engine=graphhopper_car=47.52098%2C19.03688%3B47.51688%2C19.03662#map=17/47.51873/19.03773
> pro https://www.openstreetmap.org/way/424538540 ktera ma
>
> oneway:conditional yes @ (06:00-20:00)
>
> ale ani ME, ani GraphHopper ani OSRM ani brouter po 20h neprehodi
> routovani.
>
> Nevite nekdo o strance, kde se da otestovat bez ohledu na denni/rocni dobu
> tzn zadat, kdy chcu routovat, pro overeni techto veci?
>
> mahdi
>
>
> majka wrote on 12/11/2018 05:48 PM:
>
> Ne, tahle je to špatně. V iD je třeba "sjet" až do části "Všechny
> vlastnosti" a upravit to tam, tedy ručně vepsat. Pro jistotu jsem to
> zkontrolovala v JOSM, ale naprosto stejně jsem to zadala do iD.
>
> Mimochodem, je tam blbě o kousek dál ten průjezd Benzinou. Ta cesta skrz
> namá být indoor, opravím to také.
>
> On Tue, 11 Dec 2018 at 17:18, marek  wrote:
>
>> Tak jsem to upravil, je to správně?  conditional = yes @  forward  ( nov
>> - mar )
>>
>>
>>
>> Marek Polák
>>
>>
>>
>> __
>> > Od: "mahdi1234" 
>> > Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" 
>> > Datum: 10.12.2018 16:24
>> > Předmět: Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace
>> >
>> mahdi1234 wrote on 12/09/2018 10:21 PM:
>>
>> marek wrote on 12/09/2018 07:37 PM:
>>
>> Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení a magic Earth
>> s ním zatím nepracuje, pokud to mám dobře.
>> https://www.openstreetmap.org/way/653782922
>>
>>
>>
>> Marek Polák
>>
>>
>>
>> Jeste k te jednosmerce, vypada, ze nemas tag podle spec viz
>> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Conditional_restrictions kde je
>> pouzit oneway :
>> conditional =yes @
>> Su
>>
>> Podle tag info je pouzit jen 4x jak mas ty -
>> https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=oneway#values ... podle te
>> wiki stranky to je pouzito 975x
>> https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=oneway:conditional
>>
>>
>> --
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing 
> listTalk-cz@openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-czhttps://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

2018-12-09 Thread Jozef Matejička
Já dělám:

access=no +  access:conditional=yes @ (2019 Jul 20- ) ale jenom u uzavírek
na půl roku a víc + komentář na zdroj kdy to otevřou
plus to pak po otveření vrátím do access=yes

Jinak si myslím, že je to plevelení historie a chtělo by to celosvětový
servr z uzavírkami

Jozef

On Sun, 9 Dec 2018 at 19:37 marek  wrote:

> Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení a magic Earth s
> ním zatím nepracuje, pokud to mám dobře.
> https://www.openstreetmap.org/way/653782922
>
>
>
> Marek Polák
>
>
>
> __
> > Od: "mahdi1234" 
> > Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" 
>
> > Datum: 09.12.2018 18:26
> > Předmět: Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace
> >
> Ano, Magic Earth umi napriklad zminenou vehicle:conditional=no i
> samozrejme speed limit v ruznych smerech :)
>
> Zatim neumi conditional speed napr
> https://www.openstreetmap.org/way/549629289 - reportoval jsem. Celkove s
> ME je dobra komunikace (jsem betatester), ale nejde mi tady ted o konkretni
> aplikaci, spis to resit systemove na nasi strane, at to delame stejne a pak
> muzeme resit svoje oblibeny navigace.
>
> mahdi
>
> marek wrote on 12/09/2018 05:51 PM:
>
> A myslíš, že navigace jako Magic Earth jsou schopny a ochotny zpracovávat
> tyto údaje a dále je využívat? Používám Dynavix, který také jede na těchto
> mapách a ten není schopen ani rozlišit max speed pro ruzné směry cesty a
> bere jen větší rychlost.
>
>
>
> Marek Polák
>
>
>
> __
>
>
> cau,
>
> Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
> pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:
>
> #1 - Zruseni komplet pristupu
>
> access=no
>
> #2 - Podminene na danou dobu napr.
>
> vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)
>
> #3 - nekdy vidim i znaceni jako construction
>
> Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
> Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do terenu
> jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
> access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.
>
> Moznosti by bylo nechavat uzavirky na live traffic, ale chapu, ze toto
> jde proti OSM (a vetsina online web sluzeb ani traffic nezohlednuje) +
> situace s trafficem taky neni idelani:
>
> traffic zdarma:
>
> Magic Earth
> Maps.Me (clovek ale plati smirovanim)
>
> placenej traffic:
>
> MapFactor
> Karta GPS
>
> a napr Maps (f-droid verze Maps.me bez smirovani) nema traffic, Osmand
> taky nema traffic.
>
> Co vidim jako hlavni problem je, ze pokud nekdo pak takovou navigaci
> vyzkousi a ta ho routuje nesmyslne, tak zustane u svych
> Wazu/Sygicu/G.maps/whatever. Taky me - jako uzivateli OSM navigaci - to
> vadi, byt s tim dokazu prozatim zit.
>
> Je naka dalsi moznost? I u casovyho omezeni nastava realne problem, ze
> uzavirky konci treba o tydny driv, takze to neni zcela ideal (viz
> priklad je z uzavirky, ktera uz skoncila).
>
> mahdi
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing 
> listTalk-cz@openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-czhttps://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
>
>
> --
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Cesty s tramvajovými kolejemi

2018-12-05 Thread Jozef Matejička
@Vratislav nebylo by lepší navrhnout tag říkající: "tramvajové těleso ve
vozovce, vzdálenost od obrubníka 10 cm"?
Nebo?

On Wed, 5 Dec 2018 at 12:07 Vratislav Filler  wrote:

> Ahoj,
> Já už měl dlouho v plánu vymyslet pro pruhy, které leží v kolejích, nějaký
> tag, protože v mapě Prahou na kole to routing samozřejmě poškodilo.
> Celá problematika je ale prakticky dost složitá, protože někde je třeba
> možná jízda na kole vpravo od kolejí, což je o něco jednodušší, někde se
> musí mezi koleje, někde je slabý provoz a dá se to, atd. Takže jsem s tím
> nepostoupil dál než do stadia úvah.
> To hlasování počítám, to snad umožní oficiálně, byť tedy nijak zvlášť
> hvězdně, protože to spoustu nuancí nepokryje.
>
> V.
>
>
>
> __
> > Od: "Jan Martinec" 
> > Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" 
> > Datum: 05.12.2018 11:46
> > Předmět: Re: [Talk-cz] Cesty s tramvajovými kolejemi
> >
> >Má to (nejen) v Praze problém, který se tu řešil snad loni v souvislosti s
> >mazací tramvají: ten souběh je paradoxně zmapován čím dál *hůř*:
> tramvajoví
> >přesně zmapují koleje a odpojí je při té příležitosti od silnice, silniční
> >přesně zmapují pruhy a povrchy a odpojí silnici při té příležitosti od
> >kolejí. Obávám se, že řešení nebylo dosud nalezeno, jen "takhle to prostě
> >je :("
> >
> >Zdar,
> >Honza Piškvor Martinec
> >st 5. 12. 2018 11:37 odesílatel Tom Ka  napsal:
> >
> >> Doporucuji mrknout sem:
> >>
> >> http://www.weeklyosm.eu/cz/archives/11010#wn435_18859
> >>
> >> To vypada jako presne stejny problem.
> >>
> >> Bye
> >>
> >> st 5. 12. 2018 v 11:35 odesílatel Jozef Matejička  >
> >> napsal:
> >> >
> >> > Ahoj,
> >> > pravidelně se na kolejích na kole vysekám. Proto bych rád obohatil
> >> navigaci Brouter o informace, zda daná cesta je sdílená s tramvají.
> >> >
> >> > Co mám: Importované OSM do PostgreSQL. (Neumím ve Windows, ale to je
> off
> >> topic)
> >> >
> >> > S čím potřebuji poradit: Jak vydolovat id souběhu a křížení. SQL umím
> >> ale ne spatial Postgis.
> >> >
> >> > Co s tím budu dělat: zveřejním tady navigační data a budu je
> pravidelně
> >> aktualizovat
> >> >
> >> > Ultimátní cíl: Dostat to do oficiální distribuce. Již 2 věci jsem se
> mi
> >> podařilo. Ale bude to muset běhat dostatečně rychle.
> >> >
> >> > Děkuji za nasměrování správným směrem.
> >> >
> >> > Jozef
> >> > ___
> >> > Talk-cz mailing list
> >> > Talk-cz@openstreetmap.org
> >> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >> > https://openstreetmap.cz/talkcz
> >>
> >> ___
> >> Talk-cz mailing list
> >> Talk-cz@openstreetmap.org
> >> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >> https://openstreetmap.cz/talkcz
> >>
> >
> >
> >--
> >
> >___
> >Talk-cz mailing list
> >Talk-cz@openstreetmap.org
> >https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >https://openstreetmap.cz/talkcz
> >
> >
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[Talk-cz] Cesty s tramvajovými kolejemi

2018-12-05 Thread Jozef Matejička
Ahoj,
pravidelně se na kolejích na kole vysekám. Proto bych rád obohatil navigaci
Brouter o informace, zda daná cesta je sdílená s tramvají.

Co mám: Importované OSM do PostgreSQL. (Neumím ve Windows, ale to je off
topic)

S čím potřebuji poradit: Jak vydolovat id souběhu a křížení. SQL umím ale
ne spatial Postgis.

Co s tím budu dělat: zveřejním tady navigační data a budu je pravidelně
aktualizovat

Ultimátní cíl: Dostat to do oficiální distribuce. Již 2 věci jsem se mi
podařilo. Ale bude to muset běhat dostatečně rychle.

Děkuji za nasměrování správným směrem.

Jozef
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] divný GPS tracklog

2018-11-14 Thread Jozef Matejička
Ahoj,

píšeš, že na kole to nefunguje a pak něco o base plate. Chápu to správně,
že střecha auta je reflektor pro anténu?

Děkuji!

Dne st 14. 11. 2018 22:55 uživatel Petr Holub  napsal:

> > Osobně považuji tracklogy (pokud jich tam není hromada a neprůměruje se
> to, což zase většinou
> > znamená, že to bude daleko přesněji zakreslené v katastrální mapě) za
> nedostatečně přesné pro
> > mapování. Zrovna tady je to jednoznačně vidět, takže otázka není jak
> odfiltrovat, ale jestli
> > (a v jakých případech) to používat.
>
> Mimochodem - v posledním měsící jsem si zkusil pohrát s Ubloxím modulem
> M8T a RTKLIBem a base z EUREF (např. TUBO, KUNZ, CPAR, GOP6, GOP7). Pokud
> se to vozí s anténou na střeše auta, tak to dává velmi uspokojivé výsledky
> - a to i na 4Hz, což je pro to auto velmi prospěšné. Velmi často člověk
> dostane RTK fixed a skoro furt RTK float, i při vzdálenosti rover-base cca
> 40km. V podstatě hlavním nepřítelem jsou jen strom (listí). Setup za
> cca 3,000 CZK.
>
> Už to mám celkem automatizované - a dávám dohromady návod na OSM wiki:
>
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:RTK_Kinematic_and_more_than_1Hz_frequency_workflow_with_Ublox_M8T_receivers
> (mám teď na to málo času, tak tu dokumentaci dodělávám dost sporadicky)
>
> Mimochodem: docela by to pak chtělo nějak odlišit source=gps od toho
> RTK float/fixed.
>
> Petr
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Brána na hlavní silnici vedoucí přes vojenský újezd

2018-09-17 Thread Jozef Matejička
Dne po 17. 9. 2018 1:48 uživatel Jan Macura  napsal:

> On Sun, 16 Sep 2018 at 15:34, Majka  wrote:
>
>> access=permissive je správně(ji), v praxi (routování) by mělo znamenat
>> naprosto totéž co access=yes. V podstatě je rozdíl jen z pohledu práva.
>> Ovšem jestli to tak bude bráno ve všech navigacích, toť věc druhá.
>>
>> Osobně bych zrovna v tomhle případě netrvala na tom, aby to označení bylo
>> formálně správně a klidně bych tam dala to "yes".
>> (...)
>> V každém případě je obojí mnohem správněji než tam tu bránu jen tak
>> šoupnout a access nijak neošetřit.
>>
>
>  S tímto zcela souhlasím.
>
>  H.
>
Taky se pod Majku můžu podepsat.
Jozef

>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Brána na hlavní silnici vedoucí přes vojenský újezd

2018-09-16 Thread Jozef Matejička
Já jsem autorem té brány.
Původně tam bylo
access 
permissive
Ale Jiří Komárek
 to 10
měsců zpátky odstranil.

Trvám na tom, že access=yes je špatně "Veřejnost má oficiální, zákonem
povolené právo vstupu/vjezdu."  ale nehodlám začít edit war.

@Jiří: Tento uzel treba pravit taky:
https://www.openstreetmap.org/node/939609853#map=14/49.4248/16.9198

Děkuji!
Jozef


On Sat, 15 Sep 2018 at 23:48 xkomc...@centrum.cz 
wrote:

> Jo, access=yes by asi šlo (promiň, Mirku, já ten tvůj mail špatně pochopil
> jako "nevím co bych tam dal, ale nejspíš access=permisive", nikoliv jako
> "dal bych tam něco z access, od pasu střílím že permissive, ale možná jinou
> hodnotu" jak jsi to asi myslel ty).
>
>
> Přidáno, uvidíme během pár dní, co to udělá s routováním.
>
>
> Prozatím všem zúčastněným díky!
>
> On 15.9.2018 23:40, majka wrote:
>
>
> On Sat, 15 Sep 2018 at 22:52, xkomc...@centrum.cz 
> wrote:
>
>> Právěže ne, je to normální silnice druhé třídy, která se uzavře jen
>> párkrát do roka (a to na jeden den s tím, že průjezd je možný pouze
>> párkrát za den - viz třeba http://www.drahany.wz.cz/informace.html
>>
>>
>> A to je situace, která tu panuje už od druhé světové války, tudíž žádné
>> odebírání "povolení" (které k průjezdu není ani třeba) v nejbližších
>> letech (či spíše nikdy) nehrozí.
>>
>>
>> K té 4) by se hodil tag říkající "brána tu fyzicky je, ale spíše pro
>> okrasu". Pak bych to bral, ale nic takového (rozšířeného) asi není...
>>
>>
>> On 15.9.2018 22:37, Miroslav Suchy wrote:
>> > Dne 15.9.2018 v 22:32 xkomc...@centrum.cz napsal(a):
>> >> 4) přidat tag říkající, že závora bývá otevřená (nevím o žádném
>> takovém a i kdyby, tak jej zřejmě nebude znát routovací
>> >> software)
>> > Nevim, ale tipuji:
>> >access=permissive
>> >
>> > https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:access
>> >
>> > Tj.
>> >
>> >   Přístupno pro veřejnost do té doby, než vlastník toto povolení
>> odejme, což může z hlediska práva kdykoliv v budoucnu
>> > udělat.
>> >
>>
>>
> ad 4) ...  "brána tu fyzicky je, ale spíše pro okrasu"...
> Přesně tohle přece ten přístup říká - tj. brána tam je, ale dá se
> projet/projít. Pokud bych to chtěla udělat pro routování "blbuvzdorně", tak
> normálně dát na tu bránu access=yes. Tím je přece nastavená na "stále
> otevřeno". Těch pár výjimek se podle mě rozumně ošetřit nedá.
>
>
> ___
> Talk-cz mailing 
> listTalk-cz@openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-czhttps://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Mapování cyklotras

2018-06-27 Thread Jozef Matejička
Já taguji surface, smoothness, MTB:scale

Dne st 27. 6. 2018 16:45 uživatel Marián Kyral  napsal:

> Dne 26.6.2018 v 17:02 majka napsal(a):
>
> Ahoj všem,
>
> potřebovala bych poradit ohledně mapování cyklotras.
>
> Narazila jsem o víkendu na "silniční" cyklotrasu, která v některých
> úsecích spíš spadá pod pojem pomsta cyklistům.  Na některých úsecích to
> pro běžného cykloturistu není skoro průjezdné (části jsme raději objížděli
> po louce, a to jsme jeli relativně nalehko, jen oblečení a jídlo na víkend).
>
> Jedná se o trasu Žumberk - Borovany (relace 3104209).
> Podle historie v OSM a toho, co je vidět na Streetview, Panoramě (začátky
> a konce těch kritických úseků) a podle toho co je nyní v terénu to vypadá
> na to, že kvalita některých cest se poměrně rychle zhoršuje.
>
>
> Ahoj,
> to je stejné jako u některých naučných stezek. S velkou slávou a s
> podporou EU realizováno a následná údržba žádná. Časem je pak půlka tabulí
> poškozena a druhá pro jistotu chybí úplně :-(
>
>
> Marián
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Nacase zmenit lokal - MS koupil github

2018-06-06 Thread Jozef Matejička
Prosím script a link vždy s hasham daného zdrojáku kvůli man in the middle
útoku.

Takže žádné neznáme co tam bude za chvíli. A to i bez GDPR.

Dne st 6. 6. 2018 8:18 uživatel Lukáš Karas  napsal:

> Ahoj, už jsem to asi pochopil :-)
>
> > Zeby proto, ze predavas treti strane tu (nejen) IP adresu, a nemas na to
> > souhlas? Podotykam, ze to je vysledek pomerne dlouhodobych konzultaci
> > jak s ruznyma byrokratama tak pravnikama.
>
> Ty linkováním asi myslíš že v kódu stránky je přímo
>
>  https://github.com/../jQuery.js";>
>
> Tak to ano, na to potřebuješ souhlas uživatele, podle mého vědomí ale
> pouze za
> předpokladu že Github či daná CDN má v podmínkách že PII data uživatelů
> sbírá,
> uchovává či jinak zpracovává. Pokud tvá (provozovatele webu) smlouva s
> danou
> třetí stranou (CDN) říká že PII data nezpracovávají, je to z mého lajckého
> pohledu stejné jako si pronajímat sdílený hosting...
>
> > Bonusem si k tomu pricti to, ze nemas pod kontrolou co ten kod dela nebo
> > za hodinu bude delat, ale neses za to 100% zodpovednost (tedy do vyse 4%
> > celosvetoveho obratu).
>
> To ano. Ale dá se řešit použitím důvěryhodných poskytovatelů
> obsahu/reklamy
> a rozumnou smlouvou.
>
> Nedělejte prosím z GDPR strašáka. Míří především na velké zpracovatele
> dat,
> panika není na místě.
>
> Lukáš
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 408

2018-05-30 Thread Jozef Matejička
Jak tedy mapují ty cyklopruhy?
Jsem to nějak nepobral.
Děkuji!

Dne út 29. 5. 2018 12:32 uživatel Tom Ka  napsal:

>
> http://www.weeklyosm.eu/cz/archives/10338
>
> * Tagování (cyklo) pruhů.
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz