Re: [Wikipl-l] Odp: Konkursy w Wikipedii

2021-02-13 Wątek Szymon Grabarczuk
Chodzi o https://pl.wikipedia.org/wiki/Zogniskowany_wywiad_grupowy -
potocznie badanie fokusowe czy focusowe - popularną metodę badań
jakościowych z zakresu nauk społecznych.

Z poważaniem / Kind regards

*Szymon Grabarczuk*
userpage: pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_Lócesilion
<http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_L%C3%B3cesilion>


On Fri, 12 Feb 2021 at 20:34, picus-viridis  wrote:

> Dnia 11 lutego 2021 15:03 Natalia Szafran-Kozakowska &
> lt;natalia.szaf...@wikimedia.pl napisał(a):  Drodzy, poszukuję osób,
> które chciałyby wziąć udział w badaniach focusowych  dotyczących jakości
> haseł konkursowych w Wikipedii.Ja tam mogę. Co prawda, jak widzę wyraz
> focus, to mi się przypomina, że żona 20 lat temu zmarnowała cały
> dzień na bredzeniu o jakości jogurtu (za 50 zł).   M.B.
> ___
> Lista dyskusyjna WikiPL-l
> WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
>
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


[Wikipl-l] 28 lipca w Warszawie

2018-07-10 Wątek Szymon Grabarczuk
...odbędzie się spotkanie dla wikimedian i sympatyków Wikimedia.

Można się zapisać na wiki[1] lub na Facebooku[2] (ze względu na to, że
część osób woli zachować w sferze prywatnej fakt bycia wikimedianinem,
wydarzenie jest zaznaczone na FB jako prywatne, co oznacza, że trzeba mieć
zaproszenie, żeby je widzieć. Jeśli są chętni, którym nie wysłałem
zaproszenia – piszcie na priv).

Dokładne miejsce jeszcze nieustalone – zgłaszajcie propozycje. (Na stronie
dyskusji[1]).

[1] https://meta.wikimedia.org/wiki/Meetup/Warszawa/21
[2]  https://www.facebook.com/events/564355123966546/

*Szymon Grabarczuk*

pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_Lócesilion
<http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_L%C3%B3cesilion>
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


Re: [Wikipl-l] Zaciemnienie polskiej Wikipedii

2018-07-04 Wątek Szymon Grabarczuk
Wandalizm? Moim zdaniem to umotywowana i proporcjonalna odpowiedź na
zagrożenie.

Cała społeczność nie mogła się wypowiedzieć odpowiednio wcześnie tylko
dlatego, że nie ma nikogo, czyim obowiązkiem byłoby informowanie *naszej*
społeczności o sprawach *advocacy* z odpowiednim wyprzedzeniem. Natalia nie
ma takiego obowiązku. Gdyby ktoś taki był, mielibyśmy co najmniej tydzień
na rozmowy. Byłyby analizy potencjalnych skutków i rekomendacje działań.

Dimi bierze pieniądze wyłącznie za działania lobbystyczne "w terenie", w
samej Brukseli. Zresztą jako nie-prawnik może nie mieć warsztatu lub
specjalistycznej wiedzy potrzebnej do pisania pewnych tekstów.

On Wed, 4 Jul 2018, 15:46 Robert Drózd,  wrote:

> Nie wierzę. Decyzja podjęta w ciągu czterech godzin na podstawie kilkunastu
> głosów w dyskusji? Kto zrewertuje ten wandalizm?
>
> Pozdrawiam,
> Robert Drózd
>
>
> W dniu 4 lipca 2018 15:34 użytkownik Paweł Chmielewski GM <
> wroclaw...@gmail.com> napisał:
>
> > Konieczna interwencja administratora ASAP. W tym momencie Wiki jest
> > bezużyteczna - powód jak niżej. Na tym miało polegać "zaciemnienie"?
> >
> > Paweł Chmielewski
> >
> >
> > śr., 4 lip 2018 o 15:31 Łukasz Lipiński 
> > napisał(a):
> >
> > > Właśnie miałem o tym pisać. Wikipedia JUŻ jest "zaciemniona"; nie da
> się
> > > wejść na żadną podstronę za wyjątkiem stanowiska wikipedystów i hasła o
> > > dyrektywie. Kto to wprowadził?
> > >
> > > śr., 4.07.2018, 13:22 użytkownik Natalia Szafran-Kozakowska <
> > > antyte...@gmail.com> napisał:
> > >
> > > > Halo, halo :) Społeczność rozważa zaciemnienie polskiej Wikipedii w
> > > ramach
> > > > protestu przeciwko zmianom prawnoautorskim w PE. To poważna decyzja i
> > > musi
> > > > być podjęta szybko, dlatego Wasze za/przeciw jest ważne - odezwijcie
> > się,
> > > > jeśli jeszcze tego nie zrobiliście :)
> > > >
> > > > https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Kawiarenka/Og%C3%
> > B3lne#Blackout
> > > > ___
> > > > Lista dyskusyjna WikiPL-l
> > > > WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> > > > https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
> > > >
> > > ___
> > > Lista dyskusyjna WikiPL-l
> > > WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> > > https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
> > >
> > ___
> > Lista dyskusyjna WikiPL-l
> > WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> > https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
> >
> ___
> Lista dyskusyjna WikiPL-l
> WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
>
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


Re: [Wikipl-l] [WikimediaPL-l] Mamy 3 dni, żeby obronić Internet

2018-07-03 Wątek Szymon Grabarczuk
Pojawiło się wiele materiałów prasowych - część z nich manipuluje z
rozmysłem albo z braku profesjonalizmu. Odkręcenie przekazu jedynie na
potrzeby naszej społeczności wymaga dobrych kilku godzin. Najlepiej 1-2 dni
roboczych. Nie mam tyle czasu wolnego i nie mogę się poświęcić.

Przesadzają i "ZAiKS-owcy", i Wikimedia Foundation. Rozumiem, że swoich
wartości trzeba bronić zdecydowanie, ale Eileen użyła zbyt wiele dużych i
pustych słów.

Krótko:
za link w refie trzeba będzie płacić - NIE,
za link w LZ trzeba będzie płacić - NIE,
za link z cytatem albo z prostą informacją prasową ze źródła trzeba będzie
płacić - NIE.

Trzeba będzie płacić za wykorzystanie utworu prasowego (czyli nie-prostej
informacji prasowej) poza granicami dozwolonego użytku. Odsyłam do
Wikipedii, do definicji praw pokrewnych, prostych informacji prasowych,
utworu i dozwolonego użytku. Dwa ostatnie artykuły są DA.

Przepraszam, ale w tym momencie tyle mogę na ten temat napisać.

*Szymon Grabarczuk*

pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_Lócesilion
<http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_L%C3%B3cesilion>

On Tue, 3 Jul 2018 at 19:43, Dorożyński Janusz 
wrote:

> | -Original Message-
> | From: WikimediaPL-l  On
> Behalf
> | Of Tomasz Ganicz
> | Sent: Friday, June 29, 2018 11:48 PM
> /
> | Niestety śledzenie na bieżąco prac komisji PE (Parlamentu Europejskiego)
> nie
> | jest takie proste - choć oni niby wszystko upubliczniają - ale w takiej
> formie, że
> | żeby to razem zebrać - trzeba przejrzeć listę proponowanych zmian, tekst
> | dyrektywy bazowy a następnie w protokole znaleźć które poprawki zostały
> | przegłosowane.
>
> I dlatego potrzebny jest ktoś, kto poświęci (się i swój) czas, aby innym
> klarownie i zwięźle tę prawniczą biegunkę słowną wytłumaczyć. Tomaszu,
> wielkie dzięki za to, bo teraz sądzę nie tylko dla mnie to jasne.
>
> Do tego co napisałeś dalej zacytuję to co pisałeś na liście KOED - też b.
> klarownie - z moim komentarzem.
>
> || From: koalicja-l  On Behalf Of Tomasz
> Ganicz
> || Sent: Friday, June 29, 2018 11:08 PM
> /
> || Moim zdaniem z tego wszystkiego nie wynika, że za samo linkowanie w
> formie
> || przypisu czy wplecionego w tekst linku ktoś będzie mógł rządać
> pieniędzy, czy że
> || to będzie zabronione -
> |
> |Właśnie gdzieś taką opinię - że będzie zakazane albo uwarunkowane
> żądaniem kasy - spotkałem. Czyli jeszcze do tego w UE nie doszli.
> |
> /
> || ale w kontekście Wikipedii zagrożeniem jest np. to czy nasze obecne,
> mocno
> || niedoskonałe ręczne mechanizmy społecznościowe wyłapywania naruszeń
> || praw autorskich będą wystarczające, czy też WMF zostanie przymuszony do
> || włączenia jakichś filtrów wyłapujących te naruszenia - w momencie
> ładowania
> || przez użytkownika tekstów czy plików multimedialnych i uniemożliwiania
> mu
> || tego. Filtrów - które prawdopodobnie będą musiały być oparte o
> zewnętrzne
> || bazy danych dużych dysponentów praw autorskich.
> |
> | I tu jest ten konkret. Zamiast zreformować prawo autorskie skracając
> czas ochrony
> | np. do lat 7-miu, to się go wydłuża, a ponieważ wobec coraz bardziej
> restrykcyjnych
> | praw dostępne środki techniczne czynią naruszenia coraz bardziej nie do
> opanowania,
> |  to próbuje się zamulić (przymknąć) Internet. I faktycznie sparaliżować
> Wikimedia.
> | Enigmatyczne wyłączenie (do tego nie nazywające wprost Wikimediów) jest
> nic niewarte.
> |
> | Jestem przeciwny tej dyrektywie. Niech ścigają naruszenia, a nie
> wprowadzają Wielki Mur.
>
> Z uszanowaniem,  Janusz "Ency" Dorożyński, członek stowarzyszenia
>
>
> ___
> WikimediaPL-l mailing list
> wikimediap...@lists.wikimedia.org
> https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikimediapl-l
>
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


[Wikipl-l] Mamy 3 dni, żeby obronić Internet

2018-06-16 Wątek Szymon Grabarczuk
Wyślijcie maile, tweetujcie, dzwońcie do wybranych z 10 europosłów[1].

Szykuje się poważne zagrożenie dla Internetu w UE, które – jeśli wejdzie w
życie – dotknie też Wikipedię i projekty siostrzane. Chodzi o 1) kontrolę
NPA w momencie zapisywania edycji i blokowanie materiałów uznanych za NPA
(niekoniecznie rzeczywiście naruszających prawo) oraz 2) o wprowadzenie
płatności za linkowanie do artykułów prasowych w Internecie.

Na blogu znajdziecie (krótszy) tekst dla każdego: „Vint Cerf, Tim
Berners-Lee i wielu innych cyberspecjalistów wyraża swój sprzeciw wobec
artykułu 13”[2].
Szczególnie wytrwałym polecam elaborat[3].
Tu jest napisane jak każdy może pomóc[4].

[1] https://www.saveyourinternet.eu/
[2]
http://blog.wikimedia.pl/blog/2018/06/16/vint-cerf-tim-berners-lee-i-wielu-innych-cyberspecjalistow-wyraza-swoj-sprzeciw-wobec-artykulu-13/
[3]
https://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion/Spotkanie_ws._advocacy_13_czerwca_2018
[4] https://www.saveyourinternet.eu/pl/strona-glowna/

*Szymon Grabarczuk*

pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_Lócesilion
<http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_L%C3%B3cesilion>
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


Re: [Wikipl-l] Mapki z OSM

2018-05-03 Wątek Szymon Grabarczuk
Zgadzam się. Ten wątek trzeba omówić w Kawiarence i rzetelnie, szeroko
przedstawić kontekst. Wady, zalety, zakres zmian, w ogóle podać dobry powód
wprowadzenia jakichś zmian.

On Thu, 3 May 2018, 08:34 Powerek38,  wrote:

> Hej!
>
> Ja jestem bardzo na tak, ale myślę, że lepszym i wygodniejszym miejscem
> na tę dyskusję byłby stolik techniczny Kawiarenki. Jest tu do
> przedyskutowania kilka kwestii, najważniejszą z nich wydaje mi się
> pytanie, czy te nowe mapki powinny zastąpić dotychczasowe moduły
> geolokalizacyjne, stosowane przede wszystkim w infoboksach. Są już
> projekty Wikimediów, gdzie tak się stało - mam tu na myśli zwłaszcza
> nowy uniwersalny infobox, korzystający z Wikidanych, który jest obecnie
> masowo wstawiany botami do stron kategorii na Commons. Krótko mówiąc,
> jest o czym rozmawiać :)
>
> Powerek38
>
>
> W dniu 2018-05-03 o 08:12, Daniel Koć pisze:
> > Hej,
> >
> > Jeśli ktoś jeszcze nie słyszał, to Wikimedia mocno pracują nad mapkami
> > na bazie danych z OpenStreetMap i są już wymierne tego efekty:
> >
> > https://www.mediawiki.org/wiki/Map_improvements_2018
> >
> > Właśnie zostały uruchomione na wszystkich projektach poza Wikipedią, bo
> > tam mechanizm nowych mapek jest włączany po trochu, na życzenie
> > społeczności danego języka - tu jest lista:
> >
> >
> https://www.mediawiki.org/wiki/Maps#Wikimedia_projects_that_have_Maps_enabled
> >
> > Co wy na to, żebyśmy mieli to także w polskiej Wikipedii? Zasadniczo nie
> > ma przeszkód poza tym, że starają się uszanować co bardziej
> > konserwatywnych użytkowników i nie pchać nowości na siłę.
> >
> > To jeszcze nie koniec zmian - w fazie testów są już też wersje językowe,
> > w tym polska, którą można sobie obejrzeć tu:
> >
> > https://test2.wikipedia.org/wiki/User:Kocio/sandbox
> >
> >
>
>
> ___
> Lista dyskusyjna WikiPL-l
> WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
>
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


[Wikipl-l] Zmiana koordynatora procesu strategicznego

2017-09-01 Wątek Szymon Grabarczuk
Cześć wszystkim, przepraszam za cross-post.

Fundacja mogła przedłużyć tylko część umów z koordynatorami językowymi,
którzy od marca pomagali z tłumaczeniami, streszczeniami dyskusji i
powiązanymi sprawami. Nie było możliwości przedłużenia umowy Polimerka.

Normalnie zostalibyście poproszeni o zmianę miejsca dyskusji o kierunku
strategicznym[1] do głównej dyskusji na Meta[2]. Wyjątkowo o to nie proszę,
mimo że *można tam pisać i otrzymać odpowiedź w każdym języku*, ponieważ od
dziś przejmuję obowiązki Polimerka i będę obserwował polskojęzyczną
podstronę dyskusji[3]

Jeśli macie pytania, piszcie do mnie, koordynatora Meta. Dziękuję.

[1]
https://meta.wikimedia.org/wiki/Strategy/Wikimedia_movement/2017/Direction/pl
[2]
https://meta.wikimedia.org/wiki/Talk:Strategy/Wikimedia_movement/2017/Direction
[3]
https://meta.wikimedia.org/wiki/Talk:Strategy/Wikimedia_movement/2017/Direction/pl

*Szymon Grabarczuk*

pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_Lócesilion
<http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_L%C3%B3cesilion>
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


Re: [Wikipl-l] Wikimania 2018

2017-01-10 Wątek Szymon Grabarczuk
Dla jasności, to już pewne. Cape Town, czyli Kapsztad, RPA. Informację
opublikowała[1] Ellie Young, pracownica WMF zajmująca się koordynacją
Wikimanii.

[1]
https://lists.wikimedia.org/pipermail/wikimania-l/2017-January/007950.html

*Szymon Grabarczuk*

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of R Group, Wikimedia Polska
pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_Lócesilion
<http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_L%C3%B3cesilion>

2017-01-10 20:15 GMT+01:00 Wojciech Pędzich <wpedz...@gmail.com>:

> Jak podają źródła zbliżone do oficjalnych, Wikimania 2018 odbędzie się w
> Cape Town, RPA.
>
> WP
>
>
> ___
> Lista dyskusyjna WikiPL-l
> WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
>
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


Re: [Wikipl-l] Zakończenie projektu Faras i konferencja "Muzeum cyfrowe"

2016-10-12 Wątek Szymon Grabarczuk
Byłoby tak pięknie, gdyby to było nagrywane... będzie? plis, powiedz, że
będzie :)

*Szymon Grabarczuk*

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of R Group, Wikimedia Polska
pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_Lócesilion
<http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_L%C3%B3cesilion>

2016-10-12 14:56 GMT+02:00 Marta Malina Moraczewska <marta.mal...@gmail.com>
:

> Szanowni i drodzy!
>
> Z przyjemnością informuję, że za tydzień - w środę 19 października -
> odbędzie się uroczyste zakończenie projektu "Faras w Wikipedii" oraz szereg
> prezentacji dotyczących otwartego udostępniania zbiorów instytucji kultury
> w internecie i w Wikipedii.
>
> Wydarzenie odbędzie się w MNW w sali kinowej w godzinach 9-16.30.
>
> Jeśli ktoś z Was chciałby przyjść na to spotkanie, proszę o kontakt -- na
> spotkanie zgłosiło się już wiele osób (pracowników wielu polskich
> instytucji) ale dla Wikipedystów, wolontariuszy i uczestników projektów
> zawsze mamy wolne miejsca :-)
>
> Strona wydarzenia: http://muzeumcyfrowe.net/
> Strona projektu:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:GLAM/Kolekcja_
> Muzeum_Narodowego_w_Warszawie/Faras
>
> Przygotowaliśmy dla Was także niewielką publikację na wolnej licencji -
> zostanie ona udostępniona w Wikimedia Commons w dniu wydarzenia.
>
> Zapraszam gorąco i jednocześnie dziękuję wszystkim uczestnikom tego
> projektu!
>
> Marta
> ___
> Lista dyskusyjna WikiPL-l
> WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
>
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


Re: [Wikipl-l] Co tam, panie w WMFie?

2016-02-25 Wątek Szymon Grabarczuk
Niemal codziennie przechodzi mi przez myśl: napisać coś na TO, czy nie?

Ktoś stwierdził na liście Wikimedia-l, że wyodrębniła się w Wikimediach
mała społeczność wolontariuszy, którą mocno obchodzi WMF. W ogóle jest dużo
nieformalnych grup, do których formalnie każdy może dołączyć, ale nie każdy
wie, że warto, albo nie ma nawet informacji o tym, że dana grupka istnieje.
Obserwujemy więc pogłębianie się stratyfikacji
<https://pl.wikipedia.org/wiki/Stratyfikacja_%28socjologia%29>.

W związku z tym, że
1. stratyfikacja jest i pogłębia się,
2. nie ma wielu wikipedystów, którzy należeli do mniejszej społeczności,
bardziej "hakerskiej", Stallmanowskiej, którzy "ogarniali" sprawy i
polskie, i międzynarodowe,
3. wielu obecnych wikipedystów to nowi, którzy różnią się od opisanych
wyżej,
-- nie wiem, ilu z nas jest gotowych przyswajać informacje o WMF, a ilu
woli "poprzestać" na gromadzeniu treści, krajowej współpracy z instytucjami
edukacyjnymi, instytucjami kultury. Tak więc nie wiem, co trzeba tłumaczyć,
a co jest jasne.

W dyskusji nt. WMF pewna grupa występuje z hasłem przejrzystości procesu
decyzyjnego w WMF, konsultacji ze społecznością, bycia mniej korpo, a
"bliżej ludzi". Sytuacja nie przypomina gali wręczania Oscarów czy
Windowsa, które mają z nami związek taki, że tam jesteśmy klientami,
konsumentami, stroną bierną w biznesie. Tu, w Wikimediach, nie ma biznesu.
Tu ktoś przypomina, że są wspólne wartości, że z nami trzeba się liczyć, bo
nasze interesy są najważniejsze. Byłoby miło, żebyśmy poznali (przypomnieli
sobie) te fundamentalne wartości, uświadomili sobie (przypomnieli sobie),
że mamy jakieś interesy, że ktoś chce się z nami liczyć, że tu w dużej
mierze sami o sobie decydujemy.

A interesy czy decyzje nie sprowadzają się do narzędzi technicznych, domen.
Ktoś powie: "nie mam interesów". Albo: "jestem takim samym użytkownikiem,
jak losowy użytkownik z Niemiec, Jamajki czy Ghany, bo klikam w to samo i
edytuję tak samo". Tak, edytorzy i całe społeczności są podobne (materiał
na osobną rozmowę), ale gra idzie o to, żeby:
1. w San Francisco brano pod uwagę, że świat nie kończy się na San
Francisco,
2. polska społeczność nie popełniała błędów, którym zapobieżono albo które
rozwiązano w innych społecznościach.

Ostatecznie i tak rzecz sprowadza się do konsumpcjonizmu *versus* wolności
i otwartości.


2016-02-25 16:26 GMT+01:00 Natalia Szafran-Kozakowska <antyte...@gmail.com>:

> Hej
>
> Nie wiem jak wielu z was śledzi kryzys, który dotyka Wikimedia Foundation.
> Dla tych, którzy nie śledzą albo próbowali śledzić, ale odpadli, bo za dużo
> się dzieje, przydatne chronologiczne streszczenie co i jak i kiedy
> http://mollywhite.net/wikimedia-timeline/
>
> Jeśli nie wiecie o co chodzi - mamy do czynienia z kryzysem, na wielu
> frontach: duża rotacja pracowników, manifestowany już bardzo wprost brak
> zaufania pracowników i członków społeczności wobec dyrektor zarządzającej,
> niejasności związane z domniemanymi ambicjami stworzenia wyszukiwarki
> internetowej firmowanej przez WMF (tu odsyłam do notki na blogu
> Stowarzyszenia
> <http://blog.wikimedia.pl/2016/02/kto-chce-konkurowac-z-google/>, która
> ładnie to podsumowuje) i perturbacje związane ze składem Rady Powierniczej.
> Czy nas to powinno obchodzić? Bardzo. Piszemy encyklopedię, ale
> oprogramowanie i serwery należą do WMF, to ona będzie decydować o tym, jak
> Wikipedia będzie się rozwijała jako strona internetowa. Przejmujmy się.
> _______
> Lista dyskusyjna WikiPL-l
> WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
>



-- 
*Szymon Grabarczuk*

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of Research & Development Group, Wikimedia Polska
pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_Lócesilion
<http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_L%C3%B3cesilion>
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


Re: [Wikipl-l] Praca magisterska - badania

2016-01-12 Wątek Szymon Grabarczuk
Zakładam, że publikował wyniki. Opowiadał o tym jak o jakiejś większej
pracy, na pewno publikowanej.

2016-01-13 3:02 GMT+01:00 Karol Głąb <kamikaze0...@gmail.com>:

> W dniu 2016-01-13 o 02:54, Szymon Grabarczuk pisze:
>
>> Tak, z tym że może powołać się na już przeprowadzone badania. Z tego co
>> wiem, naukowcy cenią rzetelnie skonstruowaną bibliografię czy odwoływanie
>> się do prac na zbliżone tematy. Różnica między powoływaniem się na cudzy
>> dorobek a samodzielnym przeprowadzeniem badania jest oczywista, jedno nie
>> wchodzi w konflikt z drugim, a często nawet wzbogaca.
>>
>
> Pamiętaj, że na niepublikowane zewnętrzne prace patrzy się inaczej niż
> publikowane. Czy Patryk publikował wyniki, aby można było podpowiedzieć
> taką bibliografię?
>
> Mamy też: Jemielniak, Dariusz (2014) Common Knowledge? An Ethnography of
> Wikipedia, Stanford: Stanford University Press, ISBN 978-0-8047-8944-8
>
> Pozdr.
> Karol007
>
>
> ___
> Lista dyskusyjna WikiPL-l
> WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
>



-- 
*Szymon Grabarczuk*

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of Research & Development Group, Wikimedia Polska
pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_Lócesilion
<http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_L%C3%B3cesilion>
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


Re: [Wikipl-l] Praca magisterska - badania

2016-01-12 Wątek Szymon Grabarczuk
Wikipedysta socjolog, Patryk Korzeniecki (UW), przeprowadził podobne
badanie w 2010. Z tego co pamiętam, szczególnie zainteresowany był
rozstrzygnięciem, czy nasza motywacja jest bardziej odśrodkowa,
altruistyczna, czy dośrodkowa, egoistyczna.

Spróbowałem zrobić tę ankietę, ale jest dosyć duża. Zrezygnowałem po
jakichś 5 minutach. Interpunkcja nie, pomagała. Tak czy inaczej, życzę
powodzenia.

2016-01-12 23:59 GMT+01:00 Marcin Wilkowski <mar...@wilkowski.org>:

> a to nie jest tak, ze takich badan bylo juz sporo?
>
> https://scholar.google.pl/scholar?hl=pl=open+source+motivations==
>
> W dniu 12 stycznia 2016 23:50 użytkownik Dorożyński Janusz (4-webd)
> <dorozyns...@wampnm.webd.pl> napisał:
> > | -Original Message-
> > | From: WikiPL-l [mailto:wikipl-l-boun...@lists.wikimedia.org] On
> Behalf Of
> > | Karolina Kowalska
> > | Sent: Monday, January 11, 2016 5:20 PM
> > /
> > | Studiuję Psychologię na Uniwersytecie Śląskim, obecnie pisze moją pracę
> > | magisterską odwołując się do Psychologii Internetu i działań
> prospołecznych.
> >
> > Hm, Psychologia - czym się różni od psychologii???
> >
> > /
> > | Link do ankiety: https://goo.gl/SKEQTm
> >
> > Wypełniłem i wysłałem o g. 23:36.
> >
> > /
> > | Z góry dziękuje za pomoc w staniu się magistrem! :)
> >
> > W pytaniach poza tą Psychologią jest trochę błędów interpunkcyjnych :-((
> >
> > /
> > | Osobom zainteresowanym mogę po badaniach udostępnić część wyników.
> >
> > Chętnie otrzymam.
> >
> > Z uszanowaniem, Janusz "Ency" Dorożyński
> >
> >
> > ___
> > Lista dyskusyjna WikiPL-l
> > WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> > https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
>
>
>
> --
> Marcin Wilkowski
> Strona domowa: http://wilkowski.org/
> http://twitter.com/marcinwilkowski
>
> Historia i Media - historia i dziedzictwo w kulturze cyfrowej
> http://historiaimedia.org
>
> ___
> Lista dyskusyjna WikiPL-l
> WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
>



-- 
*Szymon Grabarczuk*

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of Research & Development Group, Wikimedia Polska
pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_Lócesilion
<http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_L%C3%B3cesilion>
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


Re: [Wikipl-l] Praca magisterska - badania

2016-01-12 Wątek Szymon Grabarczuk
Tak, z tym że może powołać się na już przeprowadzone badania. Z tego co
wiem, naukowcy cenią rzetelnie skonstruowaną bibliografię czy odwoływanie
się do prac na zbliżone tematy. Różnica między powoływaniem się na cudzy
dorobek a samodzielnym przeprowadzeniem badania jest oczywista, jedno nie
wchodzi w konflikt z drugim, a często nawet wzbogaca.

2016-01-13 1:18 GMT+01:00 Zbigniew <zbign...@openstreetmap.pl>:

> No fajnie, że zrobił, ale co to zmienia? Tutaj p. Karolina piszę pracę
> magisterską i chyba to muszą być jej badania, a nie czyjeś?
>
> Pozdrawiam
>
>
> W dniu 13.01.2016 o 00:54, Szymon Grabarczuk pisze:
> > Wikipedysta socjolog, Patryk Korzeniecki (UW), przeprowadził podobne
> > badanie w 2010. Z tego co pamiętam, szczególnie zainteresowany był
> > rozstrzygnięciem, czy nasza motywacja jest bardziej odśrodkowa,
> > altruistyczna, czy dośrodkowa, egoistyczna.
> >
> > Spróbowałem zrobić tę ankietę, ale jest dosyć duża. Zrezygnowałem po
> > jakichś 5 minutach. Interpunkcja nie, pomagała. Tak czy inaczej, życzę
> > powodzenia.
> >
> > 2016-01-12 23:59 GMT+01:00 Marcin Wilkowski <mar...@wilkowski.org>:
> >
> >> a to nie jest tak, ze takich badan bylo juz sporo?
> >>
> >>
> https://scholar.google.pl/scholar?hl=pl=open+source+motivations==
> >>
> >> W dniu 12 stycznia 2016 23:50 użytkownik Dorożyński Janusz (4-webd)
> >> <dorozyns...@wampnm.webd.pl> napisał:
> >>> | -Original Message-
> >>> | From: WikiPL-l [mailto:wikipl-l-boun...@lists.wikimedia.org] On
> >> Behalf Of
> >>> | Karolina Kowalska
> >>> | Sent: Monday, January 11, 2016 5:20 PM
> >>> /
> >>> | Studiuję Psychologię na Uniwersytecie Śląskim, obecnie pisze moją
> pracę
> >>> | magisterską odwołując się do Psychologii Internetu i działań
> >> prospołecznych.
> >>> Hm, Psychologia - czym się różni od psychologii???
> >>>
> >>> /
> >>> | Link do ankiety: https://goo.gl/SKEQTm
> >>>
> >>> Wypełniłem i wysłałem o g. 23:36.
> >>>
> >>> /
> >>> | Z góry dziękuje za pomoc w staniu się magistrem! :)
> >>>
> >>> W pytaniach poza tą Psychologią jest trochę błędów interpunkcyjnych
> :-((
> >>>
> >>> /
> >>> | Osobom zainteresowanym mogę po badaniach udostępnić część wyników.
> >>>
> >>> Chętnie otrzymam.
> >>>
> >>> Z uszanowaniem, Janusz "Ency" Dorożyński
> >>>
> >>>
> >>> ___
> >>> Lista dyskusyjna WikiPL-l
> >>> WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> >>> https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
> >>
> >>
> >> --
> >> Marcin Wilkowski
> >> Strona domowa: http://wilkowski.org/
> >> http://twitter.com/marcinwilkowski
> >>
> >> Historia i Media - historia i dziedzictwo w kulturze cyfrowej
> >> http://historiaimedia.org
> >>
> >> ___
> >> Lista dyskusyjna WikiPL-l
> >> WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> >> https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
> >>
> >
> >
>
>
> ___
> Lista dyskusyjna WikiPL-l
> WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
>



-- 
*Szymon Grabarczuk*

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of Research & Development Group, Wikimedia Polska
pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_Lócesilion
<http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_L%C3%B3cesilion>
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


Re: [Wikipl-l] Wikipedysta-rezydent w Muzeum Narodowym w Warszawie

2015-10-23 Wątek Szymon Grabarczuk
Super wybór! gratulacje.

2015-10-23 19:12 GMT+02:00 Paweł Zaręba <pzar...@googlemail.com>:

> Gratuluję.
> Świetny wybór. Wierzę, że będzie to zwrotny moment w działaniach
> Stowarzyszenia. I za tym działaniem pojawią się analogiczne.
>
> Pablo000
>
> --
> dr Paweł Zaręba
>
>
> pzar...@googlemail.com
> ___
> Lista dyskusyjna WikiPL-l
> WikiPL-l@lists.wikimedia.org
> https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
>



-- 
*Szymon Grabarczuk*

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of Research & Development Group, Wikimedia Polska
pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_Lócesilion
<http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_L%C3%B3cesilion>
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


[Wikipl-l] Open Access Week a Wikipedia

2015-07-06 Wątek Szymon Grabarczuk
To, że Wikimedia wdrażają/stymulują/są pokrewne Open Access, to żadne
odkrycie dla tych, którzy znają angielski[1][2][3][4]. Mam nadzieję, że w
Polsce też ktoś już to zauważył.

Od 19 do 25 października będzie Open Acces Week[5]. Na zjeździe KOED
omawialiśmy, które z naszych instytucji w jaki sposób mogą dołączyć do
rozkręcania OAW na całą Polskę. Znając specyfikę Wikimediów, nie składałem
obietnic bez pokrycia. Teraz pytam: robimy coś w ramach OAW na wiki? może
coś a la wikiprojekt Open Access z enwiki[6]? są chętni?

== Przypisy ==
{{Przypisy-lista|
[1]
http://www.technologyreview.com/view/539001/why-wikipedia-open-access-revolution/
[2] http://journals.uic.edu/ojs/index.php/fm/article/view/1624/1539
[3] https://blog.wikimedia.org/tag/open-access/
[4]
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Special%3ASearchprofile=defaultsearch=open+access+prefix%3AWikipedia%3AWikipedia+Signpostfulltext=Search
[5] http://www.sparc.arl.org/initiatives/openaccessweek
[6] https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:WikiProject_Open_Access
}}

-- 
*Szymon Grabarczuk*

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of Research  Development Group, Wikimedia Polska
pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_Lócesilion
http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_L%C3%B3cesilion
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


[Wikipl-l] Jestem nowy. Co mogę zrobić w Wikipedii?

2015-07-03 Wątek Szymon Grabarczuk
Wyobraźcie sobie, że jeszcze nic w Wikipedii nie robiliście i nie wiecie,
od czego zacząć. Macie jakieś doświadczenie, moglibyście się nim podzielić,
szukacie jakichś interakcji w Wikipedii. Wyobraźcie sobie, że Wikipedia ma
stronę taką jak ta [1]. Co byście chcieli na niej zobaczyć? jakie mają tam
być sugestie?

[1] www.whatcanidoformozilla.org
-- 
*Szymon Grabarczuk*

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of Research  Development Group, Wikimedia Polska
pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_Lócesilion
http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_L%C3%B3cesilion
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


Re: [Wikipl-l] Zapisy na Konferencję Wikimedia Polska 2015

2015-04-03 Wątek Szymon Grabarczuk
Adamie, Leszku, przecież wiecie, że konferencję organizują zwykli
wolontariusze, w tym roku Wpedzich i Elfhelm. Nie sprawdzałem terminów w
minionych latach, być może zdarzały się takie, że wszystko było wcześniej,
ale wiecie, jak działają Wikimedia - coś będzie zrobione, jeśli ktoś się w
wolnym czasie podejmie. Prawo {{topopraw}}. Dlatego proszę o odrobinę
zrozumienia. Mam nadzieję, że jednak się zobaczymy.

2015-04-03 17:51 GMT+02:00 Adamt m...@op.pl:

 Tomek nie do końca tak jest By to udowodnić zacytuje Ci zdanie z mailu od
 Leszka Janczuka z 27 marca (oryginał postu mogę Ci przesłać na priv za
 zgodą Leszka)

 Mam złą wiadomość, chyba nie przyjadę tym razem na wikimedię. Termin
 wciąż jeszcze nie ustalony, a tylko jeden z zaproponowanych trzech mi
 odpowiada. Trochę za długo to trwa w tym roku. Szkoda.

 I chyba wszystko w temacie. Nie tylko ja jestem tym faktem zasmucony.

 Adam


 W dniu 2015-04-03 13:21:04 użytkownik Tomasz Ganicz polime...@gmail.com
 napisał:
  No tak - weźmiemy to pod uwagę w kolejnych latach - chociaż jak ktoś
  śledził co się dzieje - to, że konferencja będzie w Gdańsku było już
  wiadomo od 25 lutego czyli na 4 mcy. przed terminem konferencji.
 
  W Polsce jest trudno wybrać miejsce na konferencję, która ma się odbyć w
  maju-czerwcu przed 1 stycznia bowiem hotele ustalają co roku od nowa
 swoje
  cenniki i ogłaszają je gdzieś w połowie stycznia, także uważam, że wybór
  miejsca dokonany już 25 lutego dla imprezy, która ma być w połowie
 czerwca
  to i tak nie jest zły wynik.
 
 
 
  W dniu 3 kwietnia 2015 00:11 użytkownik Adamt m...@op.pl napisał:
 
   Natalia nie tłumacz się. O konferencji, że będzie owszem było wiadomo
   (pewnie za rok też będzie w maju-czerwcu jak przez ostatnie 10 lat) ale
   gdzie nie było wiadomo. Jak uważasz że to duzo czasu to spoko. Tyś
 rzecznik
   SWP. Cenowo (bile lotniczy) różnica jest jednak spora. Planowanie
 wyjazdu
   zagranicznego nieco różni się od wypadu za miasto. Swoją drogą czy to
 takie
   trudne zaplanować jedną imprezę w roku z półrocznym wyprzedzeniem, np.
 pod
   koniec roku? Tak tylko pytam, może ktoś się zastanowi czy warto nieco
   szybciej takie sprawy ustalać.
  
   Adam
  
  
   W dniu 2015-04-02 22:27:39 użytkownik Natalia Szafran-Kozakowska 
   natalia.szaf...@wikimedia.pl napisał:
Informacje o Konferencji, a nawet zajawki z procesu jej
 przygotowywania
były już dużo wcześniej w cotygodniowych raportach z życia
   Stowarzyszenia,
publikowanych na tej liście. Zresztą moim zdaniem wcale nie jest
 jakoś
późno - konferencja za dwa miesiące z kawałkiem.
   
   
Natalia Szafran-Kozakowska
Kierownik Biura Prasowego
Stowarzyszenie Wikimedia Polska
tel. 790 290 275
http://opp.wikimedia.pl
   
W dniu 2 kwietnia 2015 22:15 użytkownik Adamt m...@op.pl napisał:
   
 Szkoda, że tak późno Są tacy co nie mieszkają w Polsce,
 pracują i
 woleli by wiedzieć wcześniej co i kiedy. Trzeba zaplanować, kupić
   bilety
 itp.

 Adam

 W dniu 2015-04-02 21:37:03 użytkownik Wojciech Pędzich 
 wpedz...@wp.pl
   
 napisał:
  {przepraszam za crosspostowanie)
 
  Rozpoczęły się zapisy na tegoroczną Konferencje Wikimedia Polska,
   która
  odbędzie się w dniach 13-14 czerwca 2015  w Gdańsku. Zapisy
 odbywają
   się
  na stronie
 
 

  
 https://pl.wikimedia.org/wiki/Konferencja_Wikimedia_Polska_2015/lista_uczestnik%C3%B3w
 
  W przypadku pytań - zapraszam na priva.
 
  Wpedzich
 
  ___
  Lista dyskusyjna WikiPL-l
  WikiPL-l@lists.wikimedia.org
  https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
 




 ___
 Lista dyskusyjna WikiPL-l
 WikiPL-l@lists.wikimedia.org
 https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l

___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
   
  
  
  
  
   ___
   Lista dyskusyjna WikiPL-l
   WikiPL-l@lists.wikimedia.org
   https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
  
 
 
 
  --
  Tomek Polimerek Ganicz
  http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Polimerek
  http://www.ganicz.pl/poli/
  http://www.cbmm.lodz.pl/work.php?id=29title=tomasz-ganicz
  ___
  Lista dyskusyjna WikiPL-l
  WikiPL-l@lists.wikimedia.org
  https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
 




 ___
 Lista dyskusyjna WikiPL-l
 WikiPL-l@lists.wikimedia.org
 https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l




-- 
*Szymon Grabarczuk*

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of Research  Development Group, Wikimedia Polska
pl.wikimedia.org/wiki/Użytkownik:Tar_Lócesilion
http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3

Re: [Wikipl-l] Publikowanie w Wikipedii to cel prywatny bez szczególnego interesu społecznego

2015-03-22 Wątek Szymon Grabarczuk
Lajsikonikowi o to chodzi, ale nam ponoć chodziło o to, żeby udowodnić, że
publikowanie w Wikipedii to realizowanie interesu społecznego? jeżeli
dostaniemy od razu pozytywną odpowiedź, nie będzie szansy na udowadnianie.

2015-03-22 14:22 GMT+01:00 Tomasz Ganicz polime...@gmail.com:

 Hmm.. a nie chodzi o to, żeby dostać pozytywną odpowiedź?

 W dniu 22 marca 2015 14:12 użytkownik Szymon Grabarczuk 
 tar.locesil...@gmail.com napisał:

  Ale jeżeli byśmy zaczynali nową sprawę, to moglibyśmy dostać 1. inną
  decyzję (pozytywną) lub 2. z innym uzasadnieniem (nic o celu pisania
  Wikipedii). Na dwoje babka wróżyła.
 
  2015-03-22 13:22 GMT+01:00 Borys Kozielski boryskoziel...@wikiradio.org
 :
 
   Też sądzę, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest rozpocząć nowy
 wniosek,
   żeby uniknąć używania niepotrzebnej argumentacji i odpowiadania na
  pytania,
   które nie powinny paść. Mam na myśli pytanie o przeznaczenie. Krótko,
   rzeczowo i na temat. Wtedy nie ma bałaganu przy ocenie skargi przez
  wyższą
   instancję. Trzymać się terminów określonych w prawie i postępować
 ściśle
   według rozpisanego terminarza. Kilka spraw załatwianych fachowo i bez
   zbędnych dygresji i będziemy w domu.
   Borys Kozielski
  
   tel. 602218851
   Fundacja Otwórz się
   http://otworzsie.org.pl
  
   W dniu 22 marca 2015 11:21 użytkownik Tomasz Ganicz 
 polime...@gmail.com
  
   napisał:
  
Dokładnie. Mogę stwierdzić jako 1/7 zarządu Stow. że gdyby kolega
Lajsikonik dał radę dostarczyć pełną dokumentację sprawy to bym
  głosował
   za
przeznaczeniem środków na pociągnięciu sprawy przez zawodowego
  prawnika.
Sprawa jest do wygrania IMHO. Druga opcja - to odkładamy sprawę
   Lajsikonika
i jako Stowarzyszenie składamy podobny wniosek i rozpoczynamy zabawę
 od
początku z czystym kontem i fachowo napisanymi wnioskami przez
  zawodowego
prawnika.
   
W dniu 22 marca 2015 02:08 użytkownik Szymon Grabarczuk 
tar.locesil...@gmail.com napisał:
   
 Tak, dokładnie, poszliśmy gdzie indziej. Facebook, Kawiarenka w
Wikipedii,
 inne listy dyskusyjne.

 Co do meritum: żałuję, że jestem za młody na zajęcie się tą sprawą
(tylko 1
 rok :/ ). Trzeba zgromadzić całą dokumentację i z nią w ręce
 zgłosić
   się
do
 prawnika, nasz konsensus tego nie zastąpi.

 2015-03-22 1:49 GMT+01:00 Zbigniew Czernik 
  zbign...@openstreetmap.pl
   :

  W dniu 22.03.2015 01:22, Dorożyński Janusz (4-webd) pisze:
  
   Sprawa raczej jasna, ale dlaczego jest poruszana na liście
 plwiki
  zamiast na
   liście stowarzyszenia?
  
  
 
  Oj, już nie bądź tak rygorystyczny. IMO lista jest właściwa, bo
  temat
  dotyka Wikipedii, a z tego co widzę jest to Lista dyskusyjna
  polskojezycznej Wikipedii. Bądź co bądź, ja się cieszę, że
 Maciej
tutaj
  napisał.
 
  Swoją drogą, gdybym miał oceniać aktywność społeczności po tej
  liście
to
  stwierdziłbym, że owa społeczność umarła :P
  Nie wiem - wszyscy poszli gdzie indziej, czy co? (w sensie
  dyskusji)
 
  Pozdrawiam
  --
  Zibi
 
  ___
  Lista dyskusyjna WikiPL-l
  WikiPL-l@lists.wikimedia.org
  https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
 



 --
 *Szymon Grabarczuk*

 Free Knowledge Advocacy Group EU
 Head of Research  Development Group, Wikimedia Polska
 pl.wikimedia.org/wiki/Użytkownik:Tar_Lócesilion
 http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
  http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
   http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
 http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
 http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
 ___
 Lista dyskusyjna WikiPL-l
 WikiPL-l@lists.wikimedia.org
 https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l

   
   
   
--
Tomek Polimerek Ganicz
http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Polimerek
http://www.ganicz.pl/poli/
http://www.cbmm.lodz.pl/work.php?id=29title=tomasz-ganicz
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
   
   ___
   Lista dyskusyjna WikiPL-l
   WikiPL-l@lists.wikimedia.org
   https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
  
 
 
 
  --
  *Szymon Grabarczuk*
 
  Free Knowledge Advocacy Group EU
  Head of Research  Development Group, Wikimedia Polska
  pl.wikimedia.org/wiki/Użytkownik:Tar_Lócesilion
 http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
  http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
  http://pl.wikimedia.org/wiki/U

Re: [Wikipl-l] Publikowanie w Wikipedii to cel prywatny bez szczególnego interesu społecznego

2015-03-22 Wątek Szymon Grabarczuk
Ale jeżeli byśmy zaczynali nową sprawę, to moglibyśmy dostać 1. inną
decyzję (pozytywną) lub 2. z innym uzasadnieniem (nic o celu pisania
Wikipedii). Na dwoje babka wróżyła.

2015-03-22 13:22 GMT+01:00 Borys Kozielski boryskoziel...@wikiradio.org:

 Też sądzę, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest rozpocząć nowy wniosek,
 żeby uniknąć używania niepotrzebnej argumentacji i odpowiadania na pytania,
 które nie powinny paść. Mam na myśli pytanie o przeznaczenie. Krótko,
 rzeczowo i na temat. Wtedy nie ma bałaganu przy ocenie skargi przez wyższą
 instancję. Trzymać się terminów określonych w prawie i postępować ściśle
 według rozpisanego terminarza. Kilka spraw załatwianych fachowo i bez
 zbędnych dygresji i będziemy w domu.
 Borys Kozielski

 tel. 602218851
 Fundacja Otwórz się
 http://otworzsie.org.pl

 W dniu 22 marca 2015 11:21 użytkownik Tomasz Ganicz polime...@gmail.com
 napisał:

  Dokładnie. Mogę stwierdzić jako 1/7 zarządu Stow. że gdyby kolega
  Lajsikonik dał radę dostarczyć pełną dokumentację sprawy to bym głosował
 za
  przeznaczeniem środków na pociągnięciu sprawy przez zawodowego prawnika.
  Sprawa jest do wygrania IMHO. Druga opcja - to odkładamy sprawę
 Lajsikonika
  i jako Stowarzyszenie składamy podobny wniosek i rozpoczynamy zabawę od
  początku z czystym kontem i fachowo napisanymi wnioskami przez zawodowego
  prawnika.
 
  W dniu 22 marca 2015 02:08 użytkownik Szymon Grabarczuk 
  tar.locesil...@gmail.com napisał:
 
   Tak, dokładnie, poszliśmy gdzie indziej. Facebook, Kawiarenka w
  Wikipedii,
   inne listy dyskusyjne.
  
   Co do meritum: żałuję, że jestem za młody na zajęcie się tą sprawą
  (tylko 1
   rok :/ ). Trzeba zgromadzić całą dokumentację i z nią w ręce zgłosić
 się
  do
   prawnika, nasz konsensus tego nie zastąpi.
  
   2015-03-22 1:49 GMT+01:00 Zbigniew Czernik zbign...@openstreetmap.pl
 :
  
W dniu 22.03.2015 01:22, Dorożyński Janusz (4-webd) pisze:

 Sprawa raczej jasna, ale dlaczego jest poruszana na liście plwiki
zamiast na
 liście stowarzyszenia?


   
Oj, już nie bądź tak rygorystyczny. IMO lista jest właściwa, bo temat
dotyka Wikipedii, a z tego co widzę jest to Lista dyskusyjna
polskojezycznej Wikipedii. Bądź co bądź, ja się cieszę, że Maciej
  tutaj
napisał.
   
Swoją drogą, gdybym miał oceniać aktywność społeczności po tej liście
  to
stwierdziłbym, że owa społeczność umarła :P
Nie wiem - wszyscy poszli gdzie indziej, czy co? (w sensie dyskusji)
   
Pozdrawiam
--
Zibi
   
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
   
  
  
  
   --
   *Szymon Grabarczuk*
  
   Free Knowledge Advocacy Group EU
   Head of Research  Development Group, Wikimedia Polska
   pl.wikimedia.org/wiki/Użytkownik:Tar_Lócesilion
 http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
  http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
   http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
   http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
   ___
   Lista dyskusyjna WikiPL-l
   WikiPL-l@lists.wikimedia.org
   https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
  
 
 
 
  --
  Tomek Polimerek Ganicz
  http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Polimerek
  http://www.ganicz.pl/poli/
  http://www.cbmm.lodz.pl/work.php?id=29title=tomasz-ganicz
  ___
  Lista dyskusyjna WikiPL-l
  WikiPL-l@lists.wikimedia.org
  https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
 
 ___
 Lista dyskusyjna WikiPL-l
 WikiPL-l@lists.wikimedia.org
 https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l




-- 
*Szymon Grabarczuk*

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of Research  Development Group, Wikimedia Polska
pl.wikimedia.org/wiki/Użytkownik:Tar_Lócesilion
http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l


Re: [Wikipl-l] Publikowanie w Wikipedii to cel prywatny bez szczególnego interesu społecznego

2015-03-22 Wątek Szymon Grabarczuk
Nie odrywajmy słów od kontekstu. Lajsikonik potrzebował informacji
publicznej. Nie otrzymywał jej. W końcu powiedział, że nie potrzebuje jej z
powodu swojego widzimisię, tylko na potrzeby Wikipedii. Organ na to: edytuj
sobie Wikipedię, to twoja prywatna sprawa. Argument organu ma taki sens, że
Lajsikonik może edytować Wikipedię, pisać na fejsie, obierać ziemniaki i to
faktycznie jest jego prywatna sprawa. W tym sensie nie ma to nic wspólnego
z niczyim zaangażowaniem, bo prywatna racjonalizacja obierania ziemniaków
też mogłaby przynieść efekty finansowe. Trzeba tylko udowodnić, że
publikowanie w Wikipedii ma wpływ na świadomość co do informacji publicznej
(vide: argument WSA że to co jest w wiki jest notoryjne), jest instrumentem
społ. kontroli administracji publ. itepe itede.

2015-03-22 16:59 GMT+01:00 Bone Crusherowski semafor...@gmail.com:

 Witam,

 ciekawe jakby zbadać zaanagażowanie wikipedysrtów i korzystających z wiki.
 jakie to efekty finansowe mogloby przyniesc. ciekawe czy wtedy by to
 nazwano celem prywatnym.

 Piotr Goździak

 W dniu 22 marca 2015 16:16 użytkownik Maciej W miecla...@wp.pl napisał:

  Jestem za nowym wnioskiem. Nie zależy mi na sławie, nie buduję sobie
  pozycji politycznej czy jakiejkolwiek innej. To na czym mi zależy to
  materiały komisji i jest mi w związku z tym bardzo wszystko jedno, kto je
  od MAiC wydostanie. Uważam, że wniosek SWMPL miałby większe szanse. Ja
  sobie powalczę swoją drogą, ale już jako osoba prywatna. Na SWMPL nie
 będę
  się już powoływać, gdyż za chwilę przestanę być członkiem. Rozważam
  wstąpienie do Wikimedia UK, ale raz że jeszcze nikogo tam nie znam a
  dwa sądzę, że ta akurat sprawa niezbyt by ich interesowała.
 
  Maciej
 
  Dnia Niedziela, 22 Marca 2015 13:22 Borys Kozielski 
  boryskoziel...@wikiradio.org napisał(a)
   Też sądzę, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest rozpocząć nowy
 wniosek,
   żeby uniknąć używania niepotrzebnej argumentacji i odpowiadania na
  pytania,
   które nie powinny paść. Mam na myśli pytanie o przeznaczenie. Krótko,
   rzeczowo i na temat. Wtedy nie ma bałaganu przy ocenie skargi przez
  wyższą
   instancję. Trzymać się terminów określonych w prawie i postępować
 ściśle
   według rozpisanego terminarza. Kilka spraw załatwianych fachowo i bez
   zbędnych dygresji i będziemy w domu.
   Borys Kozielski
  
   tel. 602218851
   Fundacja Otwórz się
   http://otworzsie.org.pl
  
   W dniu 22 marca 2015 11:21 użytkownik Tomasz Ganicz 
 polime...@gmail.com
  
   napisał:
  
Dokładnie. Mogę stwierdzić jako 1/7 zarządu Stow. że gdyby kolega
Lajsikonik dał radę dostarczyć pełną dokumentację sprawy to bym
  głosował za
przeznaczeniem środków na pociągnięciu sprawy przez zawodowego
  prawnika.
Sprawa jest do wygrania IMHO. Druga opcja - to odkładamy sprawę
  Lajsikonika
i jako Stowarzyszenie składamy podobny wniosek i rozpoczynamy zabawę
 od
początku z czystym kontem i fachowo napisanymi wnioskami przez
  zawodowego
prawnika.
   
W dniu 22 marca 2015 02:08 użytkownik Szymon Grabarczuk 
tar.locesil...@gmail.com napisał:
   
 Tak, dokładnie, poszliśmy gdzie indziej. Facebook, Kawiarenka w
Wikipedii,
 inne listy dyskusyjne.

 Co do meritum: żałuję, że jestem za młody na zajęcie się tą sprawą
(tylko 1
 rok :/ ). Trzeba zgromadzić całą dokumentację i z nią w ręce
 zgłosić
  się
do
 prawnika, nasz konsensus tego nie zastąpi.

 2015-03-22 1:49 GMT+01:00 Zbigniew Czernik 
  zbign...@openstreetmap.pl:

  W dniu 22.03.2015 01:22, Dorożyński Janusz (4-webd) pisze:
  
   Sprawa raczej jasna, ale dlaczego jest poruszana na liście
 plwiki
  zamiast na
   liście stowarzyszenia?
  
  
 
  Oj, już nie bądź tak rygorystyczny. IMO lista jest właściwa, bo
  temat
  dotyka Wikipedii, a z tego co widzę jest to Lista dyskusyjna
  polskojezycznej Wikipedii. Bądź co bądź, ja się cieszę, że
 Maciej
tutaj
  napisał.
 
  Swoją drogą, gdybym miał oceniać aktywność społeczności po tej
  liście
to
  stwierdziłbym, że owa społeczność umarła :P
  Nie wiem - wszyscy poszli gdzie indziej, czy co? (w sensie
  dyskusji)
 
  Pozdrawiam
  --
  Zibi
 
  ___
  Lista dyskusyjna WikiPL-l
  WikiPL-l@lists.wikimedia.org
  https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
 



 --
 *Szymon Grabarczuk*

 Free Knowledge Advocacy Group EU
 Head of Research  Development Group, Wikimedia Polska
 pl.wikimedia.org/wiki/Użytkownik:Tar_Lócesilion
 http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
  http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
 http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
 http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion

Re: [Wikipl-l] Publikowanie w Wikipedii to cel prywatny bez szczególnego interesu społecznego

2015-03-21 Wątek Szymon Grabarczuk
Tak, dokładnie, poszliśmy gdzie indziej. Facebook, Kawiarenka w Wikipedii,
inne listy dyskusyjne.

Co do meritum: żałuję, że jestem za młody na zajęcie się tą sprawą (tylko 1
rok :/ ). Trzeba zgromadzić całą dokumentację i z nią w ręce zgłosić się do
prawnika, nasz konsensus tego nie zastąpi.

2015-03-22 1:49 GMT+01:00 Zbigniew Czernik zbign...@openstreetmap.pl:

 W dniu 22.03.2015 01:22, Dorożyński Janusz (4-webd) pisze:
 
  Sprawa raczej jasna, ale dlaczego jest poruszana na liście plwiki
 zamiast na
  liście stowarzyszenia?
 
 

 Oj, już nie bądź tak rygorystyczny. IMO lista jest właściwa, bo temat
 dotyka Wikipedii, a z tego co widzę jest to Lista dyskusyjna
 polskojezycznej Wikipedii. Bądź co bądź, ja się cieszę, że Maciej tutaj
 napisał.

 Swoją drogą, gdybym miał oceniać aktywność społeczności po tej liście to
 stwierdziłbym, że owa społeczność umarła :P
 Nie wiem - wszyscy poszli gdzie indziej, czy co? (w sensie dyskusji)

 Pozdrawiam
 --
 Zibi

 ___
 Lista dyskusyjna WikiPL-l
 WikiPL-l@lists.wikimedia.org
 https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l




-- 
*Szymon Grabarczuk*

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of Research  Development Group, Wikimedia Polska
pl.wikimedia.org/wiki/Użytkownik:Tar_Lócesilion
http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion
___
Lista dyskusyjna WikiPL-l
WikiPL-l@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l