Totta kai vituttaa!
- Original Message -
From: Markku Niiranen
To: dx@hard-core-dx.com
Sent: Thursday, January 17, 2013 4:57 PM
Subject: [DX] Vitutuslaulu
Joo, kyllä, kyllä.
Olen monesti luvannut itselleni lopettaa kirjoittamisen tänne.
Varsinkin, kun pedanttiselle
- Original Message -
From: Markku Niiranen
To: dx@hard-core-dx.com
Sent: Saturday, January 12, 2013 1:44 PM
Subject: [DX] Niinpä
Kaikille massaraportointia kauhisteleville kukkahattusedille vielä tiedoksi,
että isoin työ KDLF Boonenkin kuulemisessa on kuitenkin tehty
Sori edellinen viestini, meiliohjelma on näköjään minuakin nopeampi.
Kyllähän nuo mainitsemasi DX-gurut tietoineen ja taitoineen ovat edelleen
tavalla tai toisella mukana kuvioissa, ehkä JM:ää lukuunottamatta. Rankissa
ja QSL-palstoilla ei aivan kaikkia näy, mutta lokeihin ilmoittelevat
Tipahti tänään postiluukusta, kiitoksia!
Näkyy olevan tuttua taattua laatua. Mitään isoja rakenteellisia uutuksia ei
siinä taida olla, mutta nyt on taas käytössäni jokseenkin ajantasaiset
tiedot
asemasta kuin asemasta. Itselle ajankohtaisimpia asioita lienevät asemien
päivitetyt www- ja
Kaikkea vastustetaan aina aikansa. Esimerkiksi itse olen pitänyt Lapin
peditioneja kuuntelupaikkasäänöksillä keinotteluna: on o.k. mennä
kuuntelemaan lähes (no, ei nyt ihan) aseman naapuriin, kunhan pysyy Suomen
rajojen sisäpuolella. Sen sijaan en saisi pisteitä asemista, jotka olisin
Eihän tässä mitään, selvästi meni vain tämän vuoden Finlandia sivu suun,
mutta ehkä ensi vuonna?
PS
- Original Message -
From: Jari Lehtinen j...@sdxl.org
snip
PS: Eikö muuten kenelläkään ole enää mitään sanomista? Pitkästytänkö?
Laitteen hinta on se, minkä joku vielä siitä suostuu maksamaan; alarajana
sitten kehittely- ja muut kiinteät, joita ei kovin monelle myydylle
kappaleelle saa jaettua.
73 PS
- Original Message -
From: Ilkka Martikainen ilkka.martikai...@elisanet.fi
To: 'Suomalaisten DX-lista'
Lähetin eilen pari minuuttia WDHP 1620:n ohjelmaa Christianstediin meilin
liitteenä. Olin kokeeksi pistänyt GoldWaveen mp3-clipin parametreiksi 8000
Hz ja 16 kbps, joilla pariminuuttisen tiedoston kooksi jäi hieman yli 200
kt. Omin korvin en huomannut eroa hieman parempaan versiooni, eikä
Joo, tuo on todellä jännä ja jollain tapaa outo ilmiö ... tai ilmiön
puuttuminen. SDR-vastaanottimista on (paperi)lehdissä ja netissä aika paljon
asiaa, mutta aina tuntuu kuin dekkarista puuttuisi pari ensimmäistä lukua.
Kukaan ei kerro, kenet, jos yleensä kukaan, on murhattu ja missä
No, merkki kuin merkki, aikamerkki, postimerkki, jne.?
Löyhä linkki postimerkkeilyyn tulee esim. EKKO-merkkien kautta, joista
viimeksi SEH mainitsi n. kuukausi sitten.
PS
- Original Message -
From: Markku Niiranen
To: dx@hard-core-dx.com
Sent: Thursday, November 22, 2012 11:00 AM
Jo 50-60-luvulla lehdessä oli palsta erilaisille hyötyliikenneasemille, mutta
lähinnä mielenkiinnon hiipumisen vuoksi palstan ilmestyminen loppui jossakin
vaiheessa. Olen aikoinani hankkinut muutaman aikamerkkiaseman QSL:nkin, joita
pidän arvossa. Sillä ei ole minulle mitään merkitystä, että
Vaikka lasken itseni aktiivikuuntelijaksi, en tunne nykyisiä
tilastointikäytäntöjä. Niinpä täytyy kysyä: Onko yhdistetty nimimerkki
isompi ongelma kuin suuri määrä lyhyitä?
PS
- Original Message -
From: Havukunnas havukun...@kolumbus.fi
To: 'Suomalaisten DX-lista'
Muistaakseni jossakin varoitetaan myös roikan käytöstä toisin päin, eli
kosteasta (vaarallisesta) tilasta ei saisi ottaa sähköä kuivaan tilaan,
sillä silloin myös tämä tila muuttuu vaaralliseksi. Tällaistahan voi pitää
hyvinkin houkuttelevana, koska laitteissa on varsin usein suojamaadoitettu
asti. Saksalaiset ovat ymmärtäneet maadoituksen
merkityksen
jo 50-luvulla.
73,s IJL
Kyllä se värisi.
Trio 9R-59D:n verkkomuuntajan toision keskiulosotto on rungossa.
Siitäköhän se johtuisi?
73 de JTS
- - -
On 31.10.2012 12:25, Pentti Stenman wrote:
Muistelen, että esimerkiksi Trion
Miten estettäisiin sala-sdr-kuuntelijoiden osallistuminen analogiasarjaan?
Tuskin mitenkään. Tällainen sarjoittaminen, niin houkuttelevaa kuin se
ajatuskokeena olisikin, olisi pitänyt toteuttaa jo ensimmäisten
sdr-laitteiden (tai nauhureiden tai tietokoneiden tai ...) ilmaannuttua
DX-käyttöön.
Siitä vain, mutta miten toteutetaan kaikkiin vertaileviin tutkimuksiin
kuuluva väliintulevien muuttujien neutralointi? Ehkä ainoa keino olisi
laittaa kaikille nykymuodin mukaiset Guy Fawkes -naamarit ja sen alle jesseä
korvasta korvaan.
73 PS
- Original Message -
From: Jim Solatie
a_valistukseen_ja_vallankumouksien_aikaan/06_12_se_liikkuu_sittenkin?C:D
=gjlE.exRem:selres=gjlE.exRe
73
Tapio
-Original Message-
From: dx-boun...@hard-core-dx.com [mailto:dx-boun...@hard-core-dx.com]
On Behalf Of Pentti Stenman
Sent: 8. lokakuuta 2012 12:00
To: Suomalaisten DX-lista
Subject: Re: [DX] Asemien raportoinnista
@hard-core-dx.com
Sent: Sunday, October 07, 2012 9:21 PM
Subject: Re: [DX] Viime aikojen keskusteluista..
Eikö tuo sama juttu ole ollut jo pitkään sdxl.org:n sivuilla?:
http://www.sdxl.org/asemalaskennan_ohjeita.html
73's VMA
17:45, Pentti Stenman kirjoitti:
Kiitos tiedosta, näkyy olevan hyvin
Selittäisitkö taas muistamattomille, mistä (asema, taajuus, aika) oikein on
kysymys.
Onhan se aika kummallista, jos asemalaskennan kriteerit täyttävästäö
asemasta ei saa pistettä.
73 PS
- Original Message -
From: Jari Savolainen jari.savolai...@pp8.inet.fi
To: Suomalaisten DX-lista
-dx.com] On
Behalf Of Pentti Stenman
Sent: 7. lokakuuta 2012 18:20
To: Suomalaisten DX-lista
Subject: Re: [DX] Asemien raportoinnista
Kovin suvaitsemattomilta vaikuttavat jotkut kannanotot tällä listalla. Jos
joku uskaltaa mainita, että En kannata troolausta , heti ollaan lyömässä
kaimaan
/materiaalit/hi/hi1/4_itsevaltiuden_ajast
a_valistukseen_ja_vallankumouksien_aikaan/06_12_se_liikkuu_sittenkin?C:D
=gjlE.exRem:selres=gjlE.exRe
73
Tapio
-Original Message-
From: dx-boun...@hard-core-dx.com [mailto:dx-boun...@hard-core-dx.com]
On Behalf Of Pentti Stenman
Sent: 8. lokakuuta 2012
Aivan, nykytilanne tiedetään aika hyvin. Silti jäävät arvoitukseksi jotkut
joskus aikaisemmin kuullut ja vastanneet asemat: onko vuonna lähettänyt
Radio XX sama vai eri asema kuin tänä vuonna kuuluva Radio XY. Tai ehkä tämä
on jo ratkaistu asemalaskennan säännöissä. Yritän tutustua
To: Suomalaisten DX-lista dx@hard-core-dx.com
Sent: Sunday, October 07, 2012 1:03 PM
Subject: Re: [DX] Viime aikojen keskusteluista..
Hei vaan!
Tiedoksi kaikille, että pistelaskuohjeet löytyvät Radiomaailmasta nro
10/2008.
Terv:
KSK
7. lokakuuta 2012 10.51 Pentti Stenman p...@penan.net
Kovin suvaitsemattomilta vaikuttavat jotkut kannanotot tällä listalla. Jos
joku uskaltaa mainita, että En kannata troolausta , heti ollaan lyömässä
kaimaan inkvisiittorin leimaa. Ei troolauksen tms. vastustaminen kiellä
toisilta SDR-kuuntelua eikä sen kannattaminen kiellä perinteisempien
Peditioneilla käyvät varmaan osaavat vastata paremmin, mutta minulle on jäänyt
käsitys, että pedition-nimimerkkien käyttö johtuu siitä, että eväät ovat
muutenkin yhteisiä.
Kuten Jukka tuossa aikaisemmin kirjoitti, ongelmat juontuvat pistelaskusta.
Jokainen saa kuunnella aivan miten haluaa ja
itsekin.
No joka tapauksessa eri kappaleet.
MR
20.9.2012 18:44, Pentti Stenman kirjoitti:
Joo, näin päin ne minunkin mielestäni nykyisin menevät, eli Pulau/Love
Ambonilla yleensä lopetetaan.
Tuo Love Ambon on aina tuntunut kovin kököltä nimeltä, mutta ilmeisesti
se on kuitenkin
: Re: [DX] Loki: 14.09.2012
Tuo FS/HS voi tosiaan pitää paikaansa, MR tietänee, kun vieraili RRI:llä
just?
Seuraavaan kesikseen voisi kerhon kuoro harjoitella orkesterin kanssa
molemmat ;-)
73 TK
Pentti Stenman p...@penan.net 9/21/2012 10:13
Vanhoissa werhoissa oli näistä tunnussävelistä peräti
Joo, näin päin ne minunkin mielestäni nykyisin menevät, eli Pulau/Love
Ambonilla yleensä lopetetaan.
Tuo Love Ambon on aina tuntunut kovin kököltä nimeltä, mutta ilmeisesti se on
kuitenkin kappaleen alkuperäinen nimi, joka tunnetaan myös Indonesiassa.
Kiitos noista linkeistä!
PS
-
Liittyvätkö nämä kommentit juttuuni suuntakartoista yms.? Olen ollut
sadekauden ajan (ennen sitä sanottiin kesäksi) täällä keskellä ei
mitään, enkä ole nähnyt lehteä. Täytyy kai lähipäivinä piipahtaa
kaupungissa katsomassa.
73 PS
On 2012-08-25 15:16, Ilkka Martikainen wrote:
*
160 metrin
Jos muu ei auta, aina voi yrittää lähettää valmiin tiedotteen ja miksei
selostuksen kokouksesta vaikkapa STT:lle.
En yhtään ihmettele, että juttuvinkit tällaisista eksoottisista
tapahtumista menevät odottamaan parempia aikoja joita ei koskaan tule.
Toimittajien määrä vähenee vähenemistään ja
Ja sitten on tietysti no...@yahoogroups.com - postituslista. Määritelmän
mukaan listalla käsitellään SW-asioita, mutta yleensä sinne lähetetään
kaikkea muuta. Postausten saaminen edellyttää rekisterötymistä, mutta se nyt
ei liene maailman suurin vaiva, ainakaan jos on ennestään jonkin
Kyllä kelpaa!
Olen jo jonkin aikaa harkinnut uutta sisustusta välillä oudosti
käyttäytyneeseen tietokoneeseen. Vaihdoin jo Vistan tilalle XP:n, mutta
samantapaiset ongelmat tuntuvat jatkuvan. Haluttaisi kokeilla, auttaisiko
uusi emolevy.
Koska voisin käydä hakemassa?
73 PS
- Original
Kaikessa DX-viestinnässä kannattaa myös ottaa huomioon se, miten eri
medioita seuraavat suhtautuvat
1) esiteltävän toiminnan luonteeseen
SoMessa DX-kuuntelu voi riittävällä päristyksellä ja toitotuksella saada
paljon tykkääjiä ja kurkkaajia, mutta kiinnostaako tykkääjiä DX-kuuntelun
kaltainen
Siis tulta päin!
Kannattaisikohan tänne listata kaikenlaisia mahdollisia aiheita, joita voisi
FB:ssä (ja myös muissa viestimissä) toitottaa?
- kokoontumiset
- pienet jutut Auringon aktiivisuudesta ja kaukomaiden kuuntelusta?
- kesällä TV + FM-erikoisuuksia
- peditionit
jne. Listaa sopii
pohdintaani kimmahti short-wave.infosta. Mitä arvelevat Lapin peditionistit?
Kehitellään!
SSS
- Original Message - From: Pentti Stenman p...@penan.net
To: Suomalaisten DX-lista dx@hard-core-dx.com
Sent: Thursday, February 23, 2012 11:11 AM
Subject: Re: [DX
Tsekkasin taas omien sivujeni mp3-osion toiminnan IE8:lla. Olin näköjään
aikoinani löytänyt parikin hyvää css-mallia kopioitavaksi, sillä menut
toimivat myös IE:llä. Saapi kopioida soveltuvin osin, jos ei viitsi itse
kirjoittaa noita tyylitiedostoja.
73 PS
- Original Message -
Wikipedian DX-kuuntelu on todella aivan kelvollinnen, mutta linkit
kannattaisi käydä lävitse ja korjata. Viittaukset vuoteen 2008 eivät
välttämättä anna hyvää kuvaa ajankohtaisuudesta. Tekisin korjaukset
tietenkin itse, mutta olen tehokkaasti unohtanut omat tunnukseni. Muistaako
joku oman
Kaksi bolivialaista toimittajaa on murhattu:
http://www.hoybolivia.com/Noticia.php?IdNoticia=58513tit=dos_periodistas_de_radio_san_gabriel_mueren_asesinados
Murhatut olivat sisaruksia, sisar työskenteli Radio San Gabrielilla (6080)
ja veli Radio Pachakamasalla.
(vinkki oli Nordx:ssä)
Tällaista
Mitähän vikaa minussa on, kun to .pdf-mahdollisuus ei ollut mikään uutinen.
Maininta oli jossakin tällä palstalla tai RM:ssä.
73 PS
___
Tilaa WRTH 2011 nyt:
http://www.hard-core-dx.com/redirect2.php?id=wrth2011
Minusta tällainen uusimmat ensin -järjestys on kätevä varsinkin silloin,
kun viestiketjusta tuppaa tulemaan pitkä. Näkee heti, mitä joku on
vastaukseksi kirjoittanut eikä tarvitse etsiä viimeisintä vastausta sieltä
jostakin WRTH-mainosten ja GNU-mainintojen naapurista. Sellainen tuntuu
vähän
Vaikka asiantuntijoita ja suunnittelijoita tulee kaikista ovista ja
ikkunoista, tuntuu että yksi suunnitelma - ehkä kaikkein tärkein - puuttuu:
Liiton tiedotusstrategia. Mitä me lupaamme jäsenyydestä kiinnostuneelle?
Miten me aiomme sen lupauksen täyttää?
Sitten, kun näihin (ja muihinkin)
Kolme 230 V ledivalaisinta on meillä kukkalamppuina, mutta mitään
kerrostalon pohjahäiriöiden yli nousevia purinoita en ole niiden huomannut
aiheuttavan. Perushäiriötaso onkin täällä tosi mahdoton. Kesäpaikan 12 V
ledivalaisimista en ole noteerannut minäänlaisia RF-häiriöitä.
73 PS
-
). Jotain tuskaa kai tässä
ollissa
on, koska viive peditionlokien ilmoittamisen osalta on melkoinen. Idea
tähän
pohdintaani kimmahti short-wave.infosta. Mitä arvelevat Lapin
peditionistit?
Kehitellään!
SSS
- Original Message -
From: Pentti Stenman
To: Suomalaisten DX-lista
Sent
käyttää muuten mw-circlessä tapaa, jossa lokeissa on
erikseen ns.
vanhentuneet lokaukset- taisi olla yli 3 kk sitten kuuluneet...
73,TK
Raimo Karjalainen 22.02.12 10:45 AM
Täyttä asiaa!
Pentti Stenman [p...@penan.net] kirjoitti:
Tosiaan, mitä hyötyä puolen vuoden takaisista troolisaaliista
Onpa komea kortti ja ensimmäinen QSL on mukava muisto. Kortin karttakin on
enää vain muisto.
QSL-museoita taitaa netistä löytyä paljon ja omankin esittelypaikan saa
nettiin aika helposti. Ensimmäisen QSL:n esittelypaikkoja en tunne, ehkä
niitäkin on.
Monet ovat pistäneet QSL-kokoelmiaan
Tosiaan, mitä hyötyä puolen vuoden takaisista troolisaaliista on kenellekään
muulle kuin jonkinlainen mielihyvä ko. peditionin jäsenille? Lokit voisi
palauttaa alkuperäiseen tarkoitukseensa välittämään tietoa tuoreista ( 2
kk) kuulumisista, vanhat lokaukset voisi julkaista esim. KOJEn
Näinhän maailma näyttää olevan kallellaan. Periaatteessa helpoin ratkaisu olisi
nimimerkki+rx+qth -listan julkaiseminen RMssa edes pari kertaa vuodessa, jos
1) kansa ilmoittaisi tietonsa ja
2) joku keräisi ne yhteen.
Taitavat vain nykyisin molemmat pointsit olla utopiaa.
OLLiin integroitu
Just näin!
Mitä iloa on näistä hienoista tarkenteista, jos tärkeimmän tiedon eli
kuuntelijan nimen selvittämiseen tarvitaan kohtuutonta salapoliisintyötä.
73 PS
- Original Message -
From: Kimmo Vuorela kvuor...@luukku.com
To: Suomalaisten DX-lista dx@hard-core-dx.com
Sent:
Ratkaisin omien DX-äänitteideni säilytysongelman ulkoistamalla. Latasin
kaikki jotenkin siedettävät DX-äänitteeni nettiin kotimaiselle Sigmaticin
palvelimelle muiden www-sivujeni kaveriksi. Asemien karsimisen, pitkien
pölinöiden lyhentämisen ja aika tiukan kompression jälkeen jäljelle jäi enää
systemaattista työtä! Ihanan nostalgisia tuokioita kovan
pakkaspäivän (-29) kunniaksi.
Vieraskirja oli jäässä eikä auennut jostakin syystä.
73 SSS
- Original Message -
From: Pentti Stenman p...@penan.net
To: Suomalaisten DX-lista dx@hard-core-dx.com
Sent: Tuesday, February 07, 2012 6:37 PM
Niinpä.
Tuo tekijöiden puute on kroonisesti vaivannut DX-kansaa jo ainakin
70-luvulta lähtien. Paikallisosastoissa ja joissakin spesiaaliryhmissä on
joskus ollut (ja ehkä on vieläkin) halua tehdä jotakin muiden hyväksi, mutta
liiton tasolla ihmiset ovat yleensä vain ottamassa, ei antamassa.
Tästä tulikin mieleen, miten tuo KAZ kannattaisi mitoittaa? Netistä
löytyy mittoja perus-KAZille ja Super-Kazille, mutta ovatko ne ainoat
mahdollisuudet?
Hyvät joulut!
PS
pe, 2011-12-23 kello 08:39 +0200, Martti Karimies kirjoitti:
Tervehdys kaikille,
ja hyvät joulun toivotukset
Oma IC-R75:ni näyttää n. 20 Hz liian suurta taajuutta. Onkohan virheen
säätäminen pienemmäksi mahdollista ilman kunnon mittalaitteita?
Tuollainen R75:lle tyypillinen ryömiminen ei kyllä minua haittaa
hökäyksen pökäystä.
73 PS
ti, 2011-11-29 kello 16:37 +0200, Ilkka Martikainen kirjoitti:
Hei.
Monet meistä vanhoista pieruista muistavat Kim Lindströmin mm. 60-luvun
DX-kuuntelijana. Ruotsinkielisessä TV:ssä tuli juuri Vaikuttaja: Minä, Kim
Lindström. Käsitteli tietysti Kimiä sijoittajana, mutta jossakin kuvassa
näkyi sentään pitkä rivi radioasemien viirejä. Tulee aikanaan Yle Areenaan,
Oman sähköpostiosoitteeni sain muutettua hcdx-listalle siten, että ensin
erosin listalta ja sitten liityin siihen uudelleen käyttäen uutta osoitetta.
Fiksummat varmaan keksivät helpommankin keinon. Risto K. lähettää
säännöllisesti meilin, jossa on tietoja muutosten tekemiseen. Itselleni
Hei
Voisiko LEM298-peditionin viimevuotisia kuulumisia oll-listalle
ilmoittanut liittää lokauksiin oikean maanosan? Nyt on vähän nolo
katsella orpoja lokauksia kaikkien muiden edellä.
Jos et tiedä, missä maanosassa W-alkuiset asemat sijaitsevat, voin
kyllä mielelläni auttaa.
Terv.
PS
WRTH:n mukaan R Peace 4740 1 kW toimii Jubassa mutta oli ainakin syksyllä
inaktiivinen. Jubassa on myös 100 kW:n lähetin 693 kHz:llä.
Mulla ei kyllä ollut mitään ongelmia R Omdurmanin QSL:stä 1961 ; )
73 PS
- Original Message -
From: Hannu Romppainen
To: HCDX HCDX
Sent:
DX-kuuntelun merkitys Timo K. Mukalle näkyy myös hänen kirjoissaan. Mukan
kolmannessa romaanissa Täältä jostakin (1965) on useita viitauksia
harrastukseemme.
___
Tilaa WRTH 2009 nyt:
Käyttääkö nykyisin kukaan Ergo 4:ää tositoimiin?
Aloin taas jokin aika sitten kokeilemaan Ergoa, tuota takavuosien
maineikasta vastaanottimen kontrolliohjelmaa, johon olin hankkinut
ei-aivan-ilmaisen lisenssin 6-7 vuotta sitten. Nykyisellä
Vista-kalustolla sen saaminen toimintaan olikin sitten
Näissä maksuissa on, paitsi tuo mitätön 22 euron alv-raja, myös sääntö,
että alle 10 euron alv:tä tai veroa ei peritä. Kun alv on 23 %, saa siis
tuoda maahan EU:n ulkopuolelta tavaraa, jonka arvo rahteineen ja
tulleineen on 43,48 euroa. Toinen asia on sitten, jos lähettäjä rikkoo
lakia ja
la, 2010-11-20 kello 13:52 +0200, Pentti Stenman kirjoitti:
Näissä maksuissa on, paitsi tuo mitätön 22 euron alv-raja, myös sääntö,
että alle 10 euron alv:tä tai veroa ei peritä. Kun alv on 23 %, saa siis
tuoda maahan EU:n ulkopuolelta tavaraa, jonka arvo rahteineen ja
tulleineen on 43,48
Minusta on kyllä pirunmoinen häpeä, ettei liitto ole saanut tätä asiaa
kuntoon. Sillä on merkitystä sekä lokien käyttäjille tiedonlähteenä että
lokeja avustaville oman identiteetin pönkittäjänä. Avustajalistan
tekeminen ei ollut homma eikä mikään silloin, kun aikoinani kirjoitin
lokeja
Nyt olen rakentanut kesähuvilan siihen kuntoon, että voisi kokeilla
Icomia häiriöttömissä oloissa. Muistona menneiltä ajoilta mulla on vielä
toimintakuntoinen kelanauhuri ja kasettivehje. Ongelmana on, että
pelkään mankan tyhjentävän aurinkopaneelin lataamat akut alta
aikayksikön.
Vastaanotinhankintoja suunnittelevien kannattaa seurata mys Saksan
eBayn tarjontaa:
http://funkgeraete-verkauf.de/Empf%C3%A4nger.html
tai
Oletteko panneet merkille, että USAssa IC-R75:n kampanjahinta on tätä nykyä n. 550
dollaria DSP-lisälaitteineen, mikä tarkoittaa rahteineen, tulleineen ja alv:ineen
täällä tuollaista 850 euroa. Vielä edullisemmin sen saa Saksasta esim. Thiecomilta: 750
euroa + rahtia muutama kymppi. Tässä ei tosin
No moikka
Paperi on tietysti lyömätön käyttöliittymä - paitsi jos tarvitsee helposti löytää jokin
detalji. Esimerkiksi sellaiset pikkukaupungit kuin Bolivian Llallagua ja Siglo XX
puuttuvat monista isoista kartastoista. Jopa Bolivian isossa yleiskartassa on vain
toinen. Suosittelen meille
Hello
If you have ever wondered, what did the DX stations sound like some 40
or 30 years ago, here is your chance:
http://www.sci.fi/~pst/dx/mp3/listen.html
On that page I have uploaded short MP3 recording of some 80 stations
which I listened to in the 1960'es and 1970's. Most are from Latin
101 - 167 of 167 matches
Mail list logo