Re: [talk-cz] Ahoj. Vypada to ze jsou tu nejake nove trasy kct na zmapovani behem dlohych zimnich veceru, kdyby mel nekdo cestu kolem. Šestnáct kilometrů. Podívejte se na nové turistické trasy jižní

2020-11-08 Tema obsahu Jakub Konečný
Ahoj,
dneska jsme během nedělního výletu nové TZ prošli a přidal jsem je do OSM
včetně rozcestníků (fotky do Fody doplním).

Pro případnou kontrolu nebo doplnění:
https://www.openstreetmap.org/relation/11859986
https://www.openstreetmap.org/relation/11860309

Kuba

út 3. 11. 2020 v 8:37 odesílatel Miroslav Suchy  napsal:

> Dne 01. 11. 20 v 11:43 Jakub Jelen napsal(a):
> >
> https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/sestnact-kilometru-podivejte-se-na-nove-turisticke-trasy-jizni-moravy-20201031.html
> > <
> https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/sestnact-kilometru-podivejte-se-na-nove-turisticke-trasy-jizni-moravy-20201031.html>
>
>
> To mám prakticky za barákem. Jak mi skončí karanténa tak to projdu a
> nafotím nové rozcestníky.
> Díky za úpozornění.
>
> Mirek
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Jak značit bankomaty s bezkontaktním výběrem

2019-09-26 Tema obsahu Jakub Konečný
Ahoj,
poslední dobou se mi párkrát stalo, že jsem si potřeboval vybrat peníze z
bankomatu, ale měl jsem u sebe jenom mobil (případně hodinky). Dneska už
hodně bankomatů, minimálně ve větších městech, nabízí bezkontaktní výběr,
ale nepodařilo se mi dohledat, jak takový bankomat správně označit.

Nejpříhodnější, co jsem našel, mi přijde "authentication:nfc", ale podle
taginfo se to stejně nepoužívá. Navíc to není úplně přesné, k autentizaci
je potřeba ještě PIN.

Zajímavý je i tag "payment:contactless", ale významově je to taky mimo.

Nemá někdo nějaký tip?

Díky,
Kuba
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Česko na Freemap outdoorovej mape

2019-06-08 Tema obsahu Jakub Konečný
Díky moc, na to jsem se hodně těšil. Spolu s live trackingem velká pecka.

S pozdravem,
Jakub Konečný

Dne so 8. čvn 2019 10:55 uživatel Tom Ka  napsal:

> Diky moc, je nejaky problem, kdyby jsme vrstvu pridali i na
> openstreetmap.cz ?
>
> Diky
>
> so 8. 6. 2019 v 9:16 odesílatel Martin Ždila 
> napsal:
> >
> > Ahojte,
> >
> > Nahodil som renderovanie CZ na
> https://www.freemap.sk/?map=8/49.353756/17.531433=X
> >
> > Ešte sa to pre-renderuje, takže je to pomalšie a niektore taily sú
> nedobre.
> >
> > Stručné info:
> >
> > - nízke zoomy nie sú veľmi pekné, keďže očividne v CZ je cestná sieť
> podstatne hustejšia. Toto sa pokúsim postupne zoptimalizovať.
> > - tieňovanie kopcov nie je až také "ostré" ako na SK, keďže tam
> používame presnejšie DEM dáta poskytnuté pre freemap.sk; pre CZ je to
> SRTM1
> > - mapa ma všetky výhody, ako bolo spomenuté na osm_sk mailing liste
> (aktualizácie v priebehu pár minút, HDPI mapy, export mapy do PDF, všetky
> zdrojáky na GitHub-e, ...)
> >
> > Viac info možno neskôr, keďze utekám s deťmi von...
> > --
> > Ing. Martin Ždila
> > OZ Freemap Slovakia
> > tel:+421-908-363-848
> > mailto:martin.zd...@freemap.sk
> > http://www.freemap.sk/
> > ___
> > talk-cz mailing list
> > talk-cz@openstreetmap.org
> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> > https://openstreetmap.cz/talkcz
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] www.freemap.sk česky

2018-01-11 Tema obsahu Jakub Konečný
Ahoj,
díky za překlad. Dlaždice pro ČR by byly super :)

Kuba

2018-01-11 11:06 GMT+01:00 Martin Ždila :

> 2018-01-11 11:00 GMT+01:00 Jakub Jelen :
>
>> Ahoj,
>> pěkné. Prošel jsem soubor a přepsal nějaké slovakismy do češtiny, jako
>> rodilý čech. Je možné, že jsem ale něco přehlédl:
>>
>> https://github.com/FreemapSlovakia/freemap-v3-react/pull/323
>>
>
> Ďakujem, už som to začlenil do kódu a pri najbližšiom nasadené sa to
> prejaví.
>
>
>> Související otázka, plánujete renderovat dlaždice i pro ČR? Před brnem
>> vidim hranici
>>
>
> To už sme viackrát diskutovali. Problém môže byť kapacita na výkon
> renderovania a úložný priestor, ale najmä nájsť si čas sa do toho pustiť.
> Ale verím, že sa to v dohľadnej dobe podarí :-)
>
>
> --
> Ing. Martin Ždila 
> OZ Freemap Slovakia
> tel:+421-908-363-848 <+421%20908%20363%20848>
> mailto:martin.zd...@freemap.sk
> http://www.freemap.sk/
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] OSM notes v Androidu

2017-05-09 Tema obsahu Jakub Konečný
Případně umí zobrazit OSM poznámky i Locus
http://www.locusmap.eu/cz/would-you-like-to-help-improve-maps-use-osm-notes/.
Myslím, že to tady i nedávno někdo zmiňoval.

Jakub Konečný

Dne 9. května 2017 21:28 Michal Fabík <michal.fa...@gmail.com> napsal(a):
> On 9.5.2017 21:02, Miroslav Suchý wrote:
>>
>> Tak jsem dneska likvidoval nějaké poznámky v mapě. A našel jsem některé
>> poznámky kolem kterých jsem nedávno několikrát prošel a mohl jsem je
>> klidně v terénu ověřit kdybych tak o nich věděl...
>> Tak jsem si říkal, že by bylo fajn mít aplikaci, která by mě v terénu
>> ukazovala ty notes... No a po krátkém hledání jsem zjistil, že už taková
>> aplikace existuje:
>>
>> https://play.google.com/store/apps/details?id=org.gittner.osmbugs
>
>
> Já na tohle používám Vespucci:
> https://play.google.com/store/apps/details?id=de.blau.android
>
> Umí to hlásit, když se člověk přiblíží na nastavenou vzdálenost k nějaké
> chybě (klasické map notes i chyby z osmose), ale zatím jsem to používal jen
> tak, že jsem si stáhl chyby pro nějakou oblast a chodil od jedné chyby k
> druhé. A je v tom i editor. Sice zákonitě neohrabaný, protože je na
> telefonu, ale umí toho fakt dost.
>
>
> --
> Michal Fabík
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Data z magistratu Brna - poštovní schránky

2017-02-21 Tema obsahu Jakub Konečný
Data nejsou v OSM, je to jenom vrstva bodů vytvořená z tabulky ČP.

Marián:
"Červená - bod chybí v OSM (nebo je strašně daleko), žlutá - bod existuje a
má alespoň některé tagy stejné a zelená - bod existuje a má většinu tagů
stejnou."

Tzn. je potřeba se podívat hlavně na body, co jsou červeně a zkusit
schránku v terénu najít a zmapovat (pak bod zezelená :) ). Body, co jsou
zeleně a žlutě, už jsou v OSM a ten, kdo je tam přidal, je tam
pravděpodobně přidal se správnou polohou, takže není potřeba body přesouvat
z adresy domu na skutečnou polohu schránky.

Akorát je potřeba dát pozor na to, že schránka může být i docela daleko,
tabulka od ČP není moc přesná.

Dne 21. února 2017 21:22 Petr Vozdecký <v...@seznam.cz> napsal(a):

> interesantni, toto jsem jeste nikdy nevidel... ta data jsou uz v OSM? Nebo
> je to jen nejaky "mezinastroj" pred importem do OSM?
> jak mam postupovat (ja i kdokoliv jiny) abychom nyni ta data upravili
> (typicky posun z adresy blizkeho domu na skutecnou polohu) a bylo prehledne
> co uz je hotove atd.
>
> vop
>
> ------ Původní zpráva --
> Od: Jakub Konečný <konecn...@gmail.com>
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
> Datum: 21. 2. 2017 19:10:33
> Předmět: Re: [Talk-cz] Data z magistratu Brna - poštovní schránky
>
> Ahoj,
> naklikal jsem brněnské schránky (zatím bez okolních měst a vesnic, které
> obsluhují brněnské depa), u kterých chyběly souřadnice, do GPX a Marián je
> přidal jako vrstvu do POI Importeru. Podle mě super nástroj na mapování
> schránek: http://osm.kyralovi.cz/POI-Importer-testing/#map=14/49.
> 2137/16.5764=CZECPbox;CZECPboxBrno
>
> Pokusím se postupně projít a domapovat sever, kde bydlím.
>
> PS: Musel jsem ve Firefoxu vymazat mezipaměť, aby se mi zobrazila i ta
> nová vrstva.
>
> Jakub Konečný
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Data z magistratu Brna - poštovní schránky

2017-02-21 Tema obsahu Jakub Konečný
Klasická aktualizace stránky, ani otevření v novém panelu nepomohlo, možná
by pomohlo CTRL+F5, ale to jsem nezkoušel. Udělalo mi to i na mobilu i na
desktopu (oboje Firefox).

Dne 21. února 2017 20:49 Marián Kyral <mky...@email.cz> napsal(a):

> Dne 21.2.2017 v 19:09 Jakub Konečný napsal(a):
>
>> PS: Musel jsem ve Firefoxu vymazat mezipaměť, aby se mi zobrazila i ta
>> nová vrstva.
>>
>
> Ahoj,
> To se divím. CTRL+R (refresh) nestačilo?
>
> Marián
>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Data z magistratu Brna - poštovní schránky

2017-02-21 Tema obsahu Jakub Konečný
Ahoj,
naklikal jsem brněnské schránky (zatím bez okolních měst a vesnic, které
obsluhují brněnské depa), u kterých chyběly souřadnice, do GPX a Marián je
přidal jako vrstvu do POI Importeru. Podle mě super nástroj na mapování
schránek:
http://osm.kyralovi.cz/POI-Importer-testing/#map=14/49.2137/16.5764=CZECPbox;CZECPboxBrno

Pokusím se postupně projít a domapovat sever, kde bydlím.

PS: Musel jsem ve Firefoxu vymazat mezipaměť, aby se mi zobrazila i ta nová
vrstva.

Jakub Konečný
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] opět nahrávání rozcestníků

2016-10-27 Tema obsahu Jakub Konečný
Teď osmap.cz nejede vůbec, resp. se mi nezobrazí žádná vrstva. Zkoušel jsem
různé prohlížeče i telefon.

Jakub Konečný

Dne 27. října 2016 20:04 Marián Kyral <mky...@email.cz> napsal(a):

> Tak jsem to upravil přímo na osmap.cz. Čistě teoreticky by to mohlo
> fungovat. Ale nemám to jak vyzkoušet.
>
> Můžete to někdo zkusit?
>
> Díky,
> Marian
>
> --
> *Odesílatel:* "Marián Kyral" <mky...@email.cz>
> *Odesláno:* 27. října 2016 16:10:56 SELČ
> *Komu:* OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
> *Předmět:* Re: [Talk-cz] opět nahrávání rozcestníků
>
> Díky. Zkusím to večer přes telefon upravit.
>
> Marián.
>
> --
> *Odesílatel:* "Michal Grézl" <michal.gr...@openstreetmap.cz>
> *Odesláno:* 27. října 2016 9:36:10 SELČ
> *Komu:* OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
> *Předmět:* Re: [Talk-cz] opět nahrávání rozcestníků
>
> nahral sem guidepost.php do api.openstreetmap.cz
> teoreticky by to melo fungovat, adresarova struktura je stejna
> --
> Michal Grézl
> http://openstreetmap.cz
>
> --
>
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
> --
> Odesláno z mého telefonu s Androidem pomocí pošty K-9 Mail. Omluvte prosím
> moji stručnost.
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Plánovač tras KČT - referenční čísla rozcestníků

2016-10-02 Tema obsahu Jakub Konečný
Tom Ka: díky za info, tak nějak jsem si to myslel, ale radši jsem se zeptal.

Jakub Konečný

Dne 2. října 2016 9:36 Tom Ka <tomas.kaspa...@gmail.com> napsal(a):

> Ahoj,
>
> - Co je v planovaci je irelevantni, neni to zdroj, ktery muzeme
> pouzit. Navic nemapujeme situaci planovace ale realitu.
> - ref se zapisuji vsechny takze napr. pro vyse uvedeny priklad
> https://api.openstreetmap.cz/img/guidepost/_1470316150799.jpg by mel
> mit ref=1058/5;6138/3
> - Cislo za lomitkem je opravdu ve vetsine pripadu vzdalenost daneho
> rozcesntiku zacatku trasy, ale nekde je to jinak. Zalezi na oblasti,
> jak moc to mistni klub KCT predelava na nove AB123 znaceni a udrzuje
> rozcesntiky.
>
> Mirku - upravil jsem tu wiki k rozcestniku, podle mne tam byla chybna
> informace ze do ref se nepridava cislo za lomitkem - pak to ale neni
> ref ale cislo trasy. Kdytzak si to prosim zkontroluj, jestli k tomu
> neco mas.
>
> Bye
>
>
> Dne 30. září 2016 13:24 Jakub Konečný <konecn...@gmail.com> napsal(a):
> > Jojo, vím, že starší formát ref rozcestníku je číslo trasy lomeno číslo
> > rozcestníku. Dle wiki
> > (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:information%3Dguidepost) se
> má
> > jako ref uvádět pouze část před lomítkem (číslo trasy). Spíš mě zajímá,
> > jestli mám v OSM nechat i novější verzi ref, když v reálu na rozcestníku
> > není a taky tady proběhla debata, jestli vůbec můžeme přepisovat tato
> data z
> > plánovače.
> >
> > Dne 30. září 2016 12:49 Marek Musil <wop...@volny.cz> napsal(a):
> >
> >> Ahoj,
> >> na fotce (realita) je cislo trasy. Na rozcestniku se uvadelo cislo
> trasy,
> >> lomeno, cislo rozcestniku na trase. Dnes se jiz na rozcestnik nepise.
> >> Cislo trasy je ctyrmistne, Cervena zacinala 0, modra 1, zluta 6, zelena
> 3.
> >> Planovac pise cisla (u nas ref) prislusne k novejsimu paradigmatu, kdy
> se
> >> cislovani tyka rozcestniku samotnych a kazdy takovy by mel mit cislo
> >> unikatni a kazda tabulka (krome tabulky s nazvem rozcestniku, ktera ma
> 'm')
> >> navic male pismeno na konci urcujici poradi (zacina od 'a') na
> rozcestniku
> >> Zmena nastala nekdy mezi 2000 a 2010 zrejme podle pruznosti konkretniho
> >> znackare a mnozstvi jemu pridelenych barev a plechu na tabulky.
> >>
> >> Pokud se nemylim, soucasny pristup je takovy ze cisla tras (pokud se je
> >> podari odhalit prave ze starsich rozcestniku) se pouzivaji jako ref pro
> >> relace tras. Cisla rozcestniku jako ref k bodu popisujici konkretni
> >> rozcestnik
> >>
> >> Mara
> >>
> >>
> >> Dne 30. 9. 2016 v 12:08 Jakub Konečný napsal(a):
> >>
> >> Ahoj, dneska jsme s Petr1868 narazili na problém plánovače tras KČT.
> Chtěl
> >> jsem nahrát fotky rozcestníků z NS Drbákov - Albertovy skály
> >> (osmap.cz/#map=15/49.7243/14.3697) a všiml jsem si, že ref jsou v OSM
> >> vyplněné jinak, než v reálu na rozcestnících. Petrovi jsem napsal a
> říkal,
> >> že je převzal právě z plánovače KČT.
> >>
> >> Vypadá to, že v plánovači jsou všechny ref v novějším formatu (XY123),
> ale
> >> v reálu často takové ref na rozcestníku vůbec není. Viz třeba
> rozcestník U
> >> křížku:
> >> - realita https://api.openstreetmap.cz/img/guidepost/_1470316150799.jpg
> >> - plánovač http://trasy.kct.cz/#/?t=PB140
> >>
> >> Počítám, že mapovat by se měly reálné ref a ty z plánovače můžu smazat.
> >> Nebo ponechat i ref z plánovače?
> >>
> >> Jakub Konečný
> >>
> >>
> >> ___
> >> Talk-cz mailing list
> >> Talk-cz@openstreetmap.org
> >> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >>
> >>
> >>
> >> ___
> >> Talk-cz mailing list
> >> Talk-cz@openstreetmap.org
> >> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >>
> >
> >
> > ___
> > Talk-cz mailing list
> > Talk-cz@openstreetmap.org
> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Plánovač tras KČT - referenční čísla rozcestníků

2016-09-30 Tema obsahu Jakub Konečný
Jojo, vím, že starší formát ref rozcestníku je číslo trasy lomeno číslo
rozcestníku. Dle wiki (
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:information%3Dguidepost) se má
jako ref uvádět pouze část před lomítkem (číslo trasy). Spíš mě zajímá,
jestli mám v OSM nechat i novější verzi ref, když v reálu na rozcestníku
není a taky tady proběhla debata, jestli vůbec můžeme přepisovat tato data
z plánovače.

Dne 30. září 2016 12:49 Marek Musil <wop...@volny.cz> napsal(a):

> Ahoj,
> na fotce (realita) je cislo trasy. Na rozcestniku se uvadelo cislo trasy,
> lomeno, cislo rozcestniku na trase. Dnes se jiz na rozcestnik nepise.
> Cislo trasy je ctyrmistne, Cervena zacinala 0, modra 1, zluta 6, zelena 3.
> Planovac pise cisla (u nas ref) prislusne k novejsimu paradigmatu, kdy se
> cislovani tyka rozcestniku samotnych a kazdy takovy by mel mit cislo
> unikatni a kazda tabulka (krome tabulky s nazvem rozcestniku, ktera ma 'm')
> navic male pismeno na konci urcujici poradi (zacina od 'a') na rozcestniku
> Zmena nastala nekdy mezi 2000 a 2010 zrejme podle pruznosti konkretniho
> znackare a mnozstvi jemu pridelenych barev a plechu na tabulky.
>
> Pokud se nemylim, soucasny pristup je takovy ze cisla tras (pokud se je
> podari odhalit prave ze starsich rozcestniku) se pouzivaji jako ref pro
> relace tras. Cisla rozcestniku jako ref k bodu popisujici konkretni
> rozcestnik
>
> Mara
>
>
> Dne 30. 9. 2016 v 12:08 Jakub Konečný napsal(a):
>
> Ahoj, dneska jsme s Petr1868 narazili na problém plánovače tras KČT. Chtěl
> jsem nahrát fotky rozcestníků z NS Drbákov - Albertovy skály (
> osmap.cz/#map=15/49.7243/14.3697) a všiml jsem si, že ref jsou v OSM
> vyplněné jinak, než v reálu na rozcestnících. Petrovi jsem napsal a říkal,
> že je převzal právě z plánovače KČT.
>
> Vypadá to, že v plánovači jsou všechny ref v novějším formatu (XY123), ale
> v reálu často takové ref na rozcestníku vůbec není. Viz třeba rozcestník U
> křížku:
> - realita https://api.openstreetmap.cz/img/guidepost/_1470316150799.jpg
> - plánovač http://trasy.kct.cz/#/?t=PB140
>
> Počítám, že mapovat by se měly reálné ref a ty z plánovače můžu smazat.
> Nebo ponechat i ref z plánovače?
>
> Jakub Konečný
>
>
> ___
> Talk-cz mailing 
> listTalk-cz@openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Plánovač tras KČT - referenční čísla rozcestníků

2016-09-30 Tema obsahu Jakub Konečný
Ahoj, dneska jsme s Petr1868 narazili na problém plánovače tras KČT. Chtěl
jsem nahrát fotky rozcestníků z NS Drbákov - Albertovy skály (
osmap.cz/#map=15/49.7243/14.3697) a všiml jsem si, že ref jsou v OSM
vyplněné jinak, než v reálu na rozcestnících. Petrovi jsem napsal a říkal,
že je převzal právě z plánovače KČT.

Vypadá to, že v plánovači jsou všechny ref v novějším formatu (XY123), ale
v reálu často takové ref na rozcestníku vůbec není. Viz třeba rozcestník U
křížku:
- realita https://api.openstreetmap.cz/img/guidepost/_1470316150799.jpg
- plánovač http://trasy.kct.cz/#/?t=PB140

Počítám, že mapovat by se měly reálné ref a ty z plánovače můžu smazat.
Nebo ponechat i ref z plánovače?

Jakub Konečný
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Zase ty rozcestníky...

2016-07-17 Tema obsahu Jakub Konečný
Jo, work2 mi taky jde, ale neznal jsem. Budu teda zatím používat, jestli to
nevadí.

Kuba

Dne 17. července 2016 9:40 Mirek Dlask <dlas...@gmail.com> napsal(a):

> Ahoj,
> na http://map.openstreetmap.cz/work2/ mi jdou.
>
> Dne 17. července 2016 9:28 Jakub Konečný <konecn...@gmail.com> napsal(a):
>
>> Ahoj,
>> vůbec se mi nezobrazují chybné rozcestníky. Ani na rawgitu, ani na
>> osmap.cz. Je chyba jen u mě nebo to nejede nikomu? Pohodlně se přes to
>> nahrávají fotky, nerad bych se vracel ke starému způsobu z
>> old.openstreetmap.cz :)
>>
>> Kuba
>>
>> Dne 3. července 2016 21:23 Marián Kyral <mky...@email.cz> napsal(a):
>>
>>> Ahoj,
>>> nevím jak vám, ale mně nefunguje ani přesun rozcestníku a ani editace
>>> ref/poznámky. Tam klikám na ta pole a nic se neděje :-(
>>>
>>> Něco rozbilo? A šlo by to dát do pořádku? :-D
>>>
>>> Marián
>>>
>>> ___
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz@openstreetmap.org
>>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>>
>>
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Zase ty rozcestníky...

2016-07-17 Tema obsahu Jakub Konečný
Ahoj,
vůbec se mi nezobrazují chybné rozcestníky. Ani na rawgitu, ani na osmap.cz.
Je chyba jen u mě nebo to nejede nikomu? Pohodlně se přes to nahrávají
fotky, nerad bych se vracel ke starému způsobu z old.openstreetmap.cz :)

Kuba

Dne 3. července 2016 21:23 Marián Kyral  napsal(a):

> Ahoj,
> nevím jak vám, ale mně nefunguje ani přesun rozcestníku a ani editace
> ref/poznámky. Tam klikám na ta pole a nic se neděje :-(
>
> Něco rozbilo? A šlo by to dát do pořádku? :-D
>
> Marián
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Cykloznačení - puntík se stříškou

2016-06-07 Tema obsahu Jakub Konečný
Našel jsem toto značení i okolo Rouchovan, Dalešic,... Lesácké to určitě
není, objevuje se i v obci atd. Podle mě to není ani značení závodu,
protože to pokrývá dost velké území a různě se překrývají barvy teček -
viděl jsem i žluté, zelené, modré (i když by to teoreticky mohly být různé
trasy závodu).

Takže by mne taky zajímalo, co je to zač. Dobrá pomůcka je, že je to cyklo
značení :)

Dne 7. června 2016 9:22 Martin Ždila  napsal(a):

> Ta biela strieska je podla mna len na znazornenie smeru trasy. Ak ano, tak
> potom by som dal na to osmc:symbol=red:red_dot.
>
> 2016-06-07 6:21 GMT+02:00 Marián Kyral :
>
>> Ahoj,
>> o víkendu jsme nedaleko Valmezu potkali cyklisty, kteří obnovovali takové
>> podivné značení: červený puntík se stříškou - na fotce dole:
>> http://map.openstreetmap.cz/img/guidepost/20160604_095250_88.jpg
>>
>> Netušíte někdo, co to je za značení?
>>
>> Marián
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
>
>
> --
> Ing. Martin Ždila 
> OZ Freemap Slovakia
> tel:+421-908-363-848
> mailto:martin.zd...@freemap.sk
> http://www.freemap.sk/
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Rozcestníky-focení-ztráta dat-záchrana?

2016-05-01 Tema obsahu Jakub Konečný
Testdisk nebo PhotoRec by mohly pomoct.
Dne 2. 5. 2016 6:12 AM napsal uživatel "Tom Ka" :

> Zkus mi to hodit, mrknu na to.
>
> Bye
> On May 2, 2016 12:46 AM, "Petr Vozdecký"  wrote:
>
>> Ahoj,
>>
>> prosím radu - celá moje dnešní práce s 30 km výjezdem na kole s rodinkou
>> za odlovem rozcestníků (lokalita Skalka-lázně, okr. Prostějov) je ohrožena,
>> ukládám totiž na microSD 32 GB a ta se po ukončení akce rozhodla, že nebude
>> komunikovat. Ve WIN7 sděluje něco ve smylu "médium v jednotce není
>> naformátováno". SW typu Recuva a Restoration tvrdí že nic nezachrání,
>> protože nerozpoznali souborový formát...
>>
>> Nějaká zkušenost? Nějaká rada? Krom "zajeď tam znovu"...
>>
>> Díky, vop
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Spojeni dvou relaci

2016-04-06 Tema obsahu Jakub Konečný
Otázka je, jestli KČT trasu opravdu provozuje nebo jen dostali
zaplaceno za vyznačení, ale provozovatel může být ČEZ. Nevím, jak
tento konkrétní příklad, ale když jsem psal na turistickeznaceni.cz
ohledně problému na TZ Stránská skála, tak mi odepsali:

"Děkujeme za nahlášení.
O vyvrácených kolících budeme informovat CHKO Moravský Kras, která si
tuto NS nechala námi vyznačit a kolíky zde osadila."

Z čehož bych pochopil, že TZ sice vyznačili, ale dále nespravují.
Možná je podobný případ i ČEZ.

Jakub Konečný

Dne 6. dubna 2016 5:44 Tom Ka <tomas.kaspa...@gmail.com> napsal(a):
> ten kdo to provozuje, takze cz:KCT. CEZ je sponzor, stejne jako byvaji
> cedulky Lesu CR.
>
> Bye
>
> On Apr 5, 2016 10:21 PM, "Miroslav Suchý" <miros...@suchy.cz> wrote:
>>
>> Dne 5.4.2016 v 21:56 Marián Kyral napsal(a):
>> > Je tam konflikt v operator - cz:KČT vs ČEZ - nevím co je správně.
>>
>> Zajimava otazka. Je operator ten kdo to znaci (cz:KCT) nebo ten kdo to
>> plati (CEZ)?
>>
>> Mirek
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Co je cyklorozcestnik? (bylo: Pomocny rozcestnik)

2016-04-05 Tema obsahu Jakub Konečný
Aby toho nebylo málo, tak existuje i značka "návěst před křižovatkou"
(http://www.kct.cz/cms/turisticke-znaceni-kct), která taky může značit
rozcestí cyklotras.

Jinak na to názor nemám, spíš se spolehnu na zkušenější mapery. Podle
mě jsi to docela pěkně shrnul na taskmanovi. Jestli se na tom shodnou
i ostatní, tak by to chtělo napsat na wiki
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/cycle_ways

Dne 5. dubna 2016 13:10 Miroslav Suchý  napsal(a):
> Dne 4.4.2016 v 14:55 Petr Vozdecký napsal(a):
>> (z drivejsi diskuse cilene odbocuji samostatne tema)
>
> A ja si dovolim odbocit jeste dal v podobnem tematu.
>
> Pri znaceni pesich tras si pomalu vsimam cyklotras a snazim se fotit
> rozcestniky cyklotras a zjistil jsem ze vlastne nevim co je rozcestnik.
>
> Mame klasicke TIMy:
>   http://map.openstreetmap.cz/img/guidepost/20160227_131338-1.jpg
> ty jsou IMO jasne.
>
> No a pak jsou takove ty cedule ktere vyznacuji smer (1):
>   http://foto.turistika.cz/foto/58097/48518/full_51e56e_Snimek-009.jpg
> U nich nevim. Nekdy totiz znaci opravdu rozcesti (2):
>   http://map.openstreetmap.cz/img/guidepost/20150912_092305_HDR.jpg
> Nekdy i dost komplikovane (3):
>   http://map.openstreetmap.cz/img/guidepost/20160228_143346.jpg
> A aby toho nebylo malo tak existuji jeste znacky co vyznacuji prubeh a
> nekdy upozornuji na zmenu smeru (4):
>   http://www.is.mendelu.cz/eknihovna/opory/download.pl?objekt=39446
>
> Kdyz jsem se zkousel divat jak to znaci u Seznamu, tak mi to nejak moc
> nepomohlo. Maji to dost chaoticke. Protoze napr zde
>
> https://mapy.cz/turisticka?x=16.0794722=49.1263660=18=0=base=1923450
> maji vyznacenou tu malou sverovku (pripad 4). A pritom o kousek dal:
>
> https://mapy.cz/turisticka?x=16.0941064=49.1289847=18=0=base=1923450
> je v realu znacka "pripad 2", kterou nemaji vyznacenou. Coz by v jednom
> pripade mohla byt sice nahoda, ale takovych pripadu jsem nalezl spoustu
> a jednotny rad v tom neshledavam.
>
> Takze si kladu za otazku co a jak vlastne znacit u tech cyklostezek jako
> rozcestnik?
>
> Mirek
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Aplikace pro pořizování základních dat v terénu

2016-03-03 Tema obsahu Jakub Konečný
OSMAnd jsem nikdy nepoužíval, takže nemůžu porovnat. Ale Locus nemá
problém s BT GPS, takže nevím, co je myšleno tím, že neumí externí
GPS. Map umí hromadu, desítky online a offline umí jak vektorové (taky
tahám buď z osm.paws.cz nebo openandromaps), tak bitmapové, které lze
vytvořit pomocí MOBACu. Samozřejmě některé online mapy jsou placené,
ale to není chyba Locusu. Jejich LoCoins jsem nikdy nekupoval ani
nepotřeboval.

Na navigaci do auta Locus vážně není, sice umí offline navigaci přes
BRouter, ale pokud navigovat s OSM, tak asi radši MapFactor nebo Be On
Road.

Co je třeba další užitečná věc jsou rychlé webové záložky, tzn. otevře
se mi služba v prohlížeči na souřadnicích, které mám zobrazené v
Locusu, takže si tam přidám třeba osmap.cz a hned vidím, kde jsou
nafocené rozcestníky apod.
http://docs.locusmap.eu/doku.php?id=manual:user_guide:functions:quick_bookmark



Dne 3. března 2016 19:20 Jan Martinec <j...@martinec.name> napsal(a):
> Vůbec. Jen mi Locus vyhovuje více - a jestli to někoho potěší, na telefonu
> mám obojí (po mnoha letech a několika telefonech jen s Locusem).
>
> OSMAnd má zabudovanou offline navigaci, a do auta je mi výrazně příjemnější
> Locusu (navigace v L.nemá ani zdaleka tolik možností, takže ji nepoužívám).
>
> Dokupovat jsem v Locusu dosud neměl potřebu - mapy umí i externí, takže
> Prahu si generuju z OSM dat denně (spíše jako vedlejší efekt hraní s
> osmosis, než že bych to potřeboval tak aktuálně) , a CZ tahám jednou za pár
> měsíců z osm.paws.cz; jednou jsem si stáhl tu locusovskou mapu CZ s databází
> POI, a ta se dá použít s libovolnou mapou téhož území (a žádný peníze to po
> mě nechtělo). Asi se dost lišíme v požadavcích na appku, nic mi tam teď
> nechybí, byť ta integrace s Dropboxem a spol by ještě šla vylepšit (teď
> řeším přes Dropsync).
>
> U OSMandu vidím výrazně lepší integraci s OSM, kde nechytá hromadu různých
> zajíců a soustředí se jen na OSM.
>
> Co se interní/externí GPS týče, měl jsem za to, že se to dá vyřešit přímo
> skrze Android, a appky si jen hrabou pro polohu jako vždycky - Locus na to
> má extra podporu? To jsem ani nevěděl, používám jen interní GPS.
>
> HPM
>
> Dne 3. 3. 2016 18:40 napsal uživatel "Jan Breuer" <jan.bre...@jaybee.cz>:
>
>> Ahoj,
>> ještě tu nikdo nezmínil OsmAnd. Máte k němu nějakou averzi? Všichni
>> preferujete Locus. Před x lety jsem si koupil Locus Pro, pak ještě chvíli
>> používal a pak mě tam pořád chyběla spousta funkcí, které autor sliboval že
>> udělá, že jsem to nakonec odinstaloval. Teď po dlouhé době jsem si ho zas
>> nainstaloval, zjistil že to pořád umí to stejné co předtím, jen hůř. Jen
>> abych to vůbec mohl používat, tak si musím pořídit Locus dolary a vše ještě
>> extra dokupovat. Chválím tedy jen parádní a rozsáhlou dokumentaci a
>> jednoduché ovládání základních funkcí a opět odinstalovávám.
>>
>> Zpět k OsmAnd
>> Z toho co bylo požadováno umí:
>>  - záznam trasy
>>  - přidávání bodů do trasy, pořizování fotek
>>  - export do gpx nebo přímo na osm.org
>>  - umí i nějaké užší navázání na OSM, ale to jsem nikdy nepoužíval
>>  - mapové podklady offline včetně vyhledávání, navigace, různá témata mapy
>>
>> Co neumí:
>>  - jiné než OSM mapy
>>  - práci s externí GPS
>>
>> Honza
>>
>> Dne 3. března 2016 18:15 Jakub Konečný <konecn...@gmail.com> napsal(a):
>>>
>>> Locus má výbornou knowledge base. O exportu se píše tady
>>> http://docs.locusmap.eu/doku.php?id=manual:user_guide:tracks:export a
>>> pokud chceš automatický export, tak ho lze nastavit v profilu záznamu
>>>
>>> http://docs.locusmap.eu/doku.php?id=manual:user_guide:tracks:recording:profiles_settings
>>>
>>> Já mám třeba profil pojmenovaný OSM s častější frekvencí ukládání bodů
>>> a právě automatickým exportem.
>>>
>>> Další užitečná věc, co v Locusu používám a souvisí s OSM je, že umí
>>> přidávat rychlý waypoint s fotkou (několika fotkami) a tuhle funkci
>>> mám připlou na postranním panelu v Locusu
>>> (http://docs.locusmap.eu/doku.php?id=manual:user_guide:functions:panel)
>>> - dobré na focení rozcestníků a všeho možného. Taky se mi líbí, že má
>>> pěkné vestavěné turistické téma.
>>>
>>> Kuba
>>>
>>> Dne 3. března 2016 17:58 Tom Ka <tomas.kaspa...@gmail.com> napsal(a):
>>> > Dne 3. března 2016 15:35 Jakub Konečný <konecn...@gmail.com> napsal(a):
>>> >> A když se tady řešila jednoduchost exportu do OSM, tak Locus to umí i
>>> >> automaticky při ukončení záznamu trasy, tzn. bez jediného kliknutí,
>>> >
>>> > mas nekde odkaz na manual kde se o to

Re: [Talk-cz] Aplikace pro pořizování základních dat v terénu

2016-03-03 Tema obsahu Jakub Konečný
Locus má výbornou knowledge base. O exportu se píše tady
http://docs.locusmap.eu/doku.php?id=manual:user_guide:tracks:export a
pokud chceš automatický export, tak ho lze nastavit v profilu záznamu
http://docs.locusmap.eu/doku.php?id=manual:user_guide:tracks:recording:profiles_settings

Já mám třeba profil pojmenovaný OSM s častější frekvencí ukládání bodů
a právě automatickým exportem.

Další užitečná věc, co v Locusu používám a souvisí s OSM je, že umí
přidávat rychlý waypoint s fotkou (několika fotkami) a tuhle funkci
mám připlou na postranním panelu v Locusu
(http://docs.locusmap.eu/doku.php?id=manual:user_guide:functions:panel)
- dobré na focení rozcestníků a všeho možného. Taky se mi líbí, že má
pěkné vestavěné turistické téma.

Kuba

Dne 3. března 2016 17:58 Tom Ka <tomas.kaspa...@gmail.com> napsal(a):
> Dne 3. března 2016 15:35 Jakub Konečný <konecn...@gmail.com> napsal(a):
>> A když se tady řešila jednoduchost exportu do OSM, tak Locus to umí i
>> automaticky při ukončení záznamu trasy, tzn. bez jediného kliknutí,
>
> mas nekde odkaz na manual kde se o tom mluvi, to by mne zajimalo?
>
>> ale to už myslím chce placenou verzi. Je docela drahá, ale párkrát do
>> roka bývá v akci kolem 100 Kč.
> vyplati se, zas takova palka to neni a je to vyborny SW.
>
> Diky
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Aplikace pro pořizování základních dat v terénu

2016-03-03 Tema obsahu Jakub Konečný
Odpovím jenom častečně. Systému jako takovému asi BT GPS nevnutíš, ale
jednotlivým aplikacím ano. Např. v Locusu to není problém nastavit.
Mimo jiné jde v Locusu nastavit i interval záznamu bodů trasy, buď
časem nebo vzdáleností (např. každou sekundu nebo každých 10m).

A když se tady řešila jednoduchost exportu do OSM, tak Locus to umí i
automaticky při ukončení záznamu trasy, tzn. bez jediného kliknutí,
ale to už myslím chce placenou verzi. Je docela drahá, ale párkrát do
roka bývá v akci kolem 100 Kč.

Dne 3. března 2016 15:24 Petr Vozdecký  napsal(a):
> Pri te prilezitosti me tedy napada prakticka otazka - jak je to s beznymi
> smartphones (a s bezne uzivanymi mapovymi aplikacemi) versus externi GPS?
> Jak zarizeni vnutim myslenku, ze nema pracovat s interni GPS ale s
> externi...?
>
> Me to cele navadi postupne na myslenku dopracovat to do podoby, kterou jsem
> videl nekde na nejake prezentaci jednoho mappera vytvarejiciho mapy pro
> orientacni beh. vytvoril si sam hardwarovy celek spocivajici v tabletu,
> buzole (a par dalsich drobnosti) a externiho GPS modulu ukryteho v hodni
> casti ksiltovky plus SW, ktery zaznamenaval bud waypoint v miste stani
> mappera (plus okamzite zakladni otagovani), nebo waypoint odvozeny a to z
> azimutu (zmereno buzolou) a vzdalenosti (odhadem nebo pomoci jinych metod).
> Ficurek to melo vice, ale libilo se mi, ze v zasade odchazel z terenu
> nikoliv s GPX klikaticemi v mape je domu rozklicovat a zpracovat, ale
> odchazel s jiz hotovou praci...
>
> vop
>
>
> -- Původní zpráva --
> Od: Petr Holub 
> Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' 
> Datum: 3. 3. 2016 7:55:25
> Předmět: Re: [Talk-cz] Aplikace pro pořizování základních dat v terénu
>
>
>> Přesnost závisí na HW v zařízení - tablety obecně bývají méně přesné, se
>> Samsungem S5 jsem v
>> otevřené krajině s přesností +-1m, ve městě +-5m (se starou Xperií jsem
>> byl rád za +-10m)
>
> Proto jsem taky psal to 60CSx a o externich modulech typu Garmin GLO
> (nicmene teda subjetivne GLO ma vetsi tendenci k driftovani, ale
> na druhou stranu zvlada tech 10Hz, coz zejmena pri rychlejsi jizde
> na kole je dost zajimave).
>
> Jinak kdo mate chut, dalo by se hrat i s NS-RAW modulem a poradnou
> antenou - jet pekne RTK pres rtklib.
> https://navspark.mybigcommerce.com/ns-raw-carrier-phase-raw-measurement-output-gps-receiver/
>
> Petr
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Aplikace pro pořizování základních dat v terénu

2016-03-01 Tema obsahu Jakub Konečný
Ahoj, určitě zkus Locus, umí záznam trasy i bodů s bohatým nastavením,
export do gpx i na osm. Můžeš používat hromadu offline i online mapových
podkladů. Samozřejmě není problém ani import gpx a hromada dalších funkcí.
Používám placenou verzi, free má možná některé funkce, co jsem vypsal,
omezené.
Dne 1. 3. 2016 15:31 napsal uživatel "Petr Vozdecký" :

> Ahoj,
>
> chtěl bych se Vás zeptat na Vaše názory, zkušenosti či doporučení stran
> (nejen Android) aplikace pro smartphones vhodné k pořizování dat v terénu.
>
> Do současnosti jsem používal app Moje trasy od Google, ale výrobce oznámil
> ukončení provozu appky tuším k 1.4.2016
>
> Co všechno od jednoduché aplikace čekám? Minimálně to, abych mohl zapnout
> záznam trasy (výhodou je vykreslování do současné mapy) a mohl přidávat a
> pojmenovávat nějaké waypointy. Toto vše pak moci vyexportovat jako GPX pro
> další import do OSM.org. Zmíněná app toto umí (vč. exportu do GPX),
> následný import do OSM jsem pak zvládl během minuty i za chůze a než jsem
> došel domů, měl jsem připravenou stopu k editaci...
>
> Co všechno bych si představoval, že by to mohlo umět? Více mapových
> podkladů, primárně OSM (app Moje trasy pracují jen s google, což je např. v
> lese jen velký zelený flek a s ortofoto). Super by byl přímý export do
> OSM.org, před exportem možnost poeditovat souřadnice waypointů např.
> porovnáním vůči ortofotomapě. Možnost vložení waypointu nejen způsobem
> "tady kde stojím" ale i přidáním přes mapu. Při importu do OSM zadat
> položky Popis, Štítky, Viditelnost...
>
> Díky za reakce
>
> vop
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Officiální subjekt české OSM

2016-02-18 Tema obsahu Jakub Konečný
Asi jsme se nepochopili, neříkám, že nic nedávají do OSM. Jenom říkám,
že si nejsem jistý, že nám poskytnou nějaká data výměnou za
nahlašování chyb jejich map ČR/SK, když teď jim lidi nahlašují hromadu
chyb "zadarmo".

Dne 18. února 2016 15:31 Miroslav Suchy <miros...@suchy.cz> napsal(a):
> Dne 18.2.2016 v 15:21 Jakub Konečný napsal(a):
>> Mapy.cz asi
>> počítají spíš s tím, že jim to lidi budou dělat dobrovolně, bez
>> poskytování nějakých dat na oplátku.
>
> To není fér. Mapy.cz veškeré opravy mimo ČR/SK dává do OSM. Poskytlo mapu 
> Chorvatska. A zřejmě i další věcí o kterých
> asi ani netušíme. Rozhodně to není tak, že by nic nedávali zpět.
>
> Mirek
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Officiální subjekt české OSM

2016-02-18 Tema obsahu Jakub Konečný
Jasně, takhle "manuálně" to může fungovat docela dobře. Mapy.cz asi
počítají spíš s tím, že jim to lidi budou dělat dobrovolně, bez
poskytování nějakých dat na oplátku. Čímž ovšem nechci říct, že bych
spolupráci s mapy.cz neuvítal ;)

Dne 18. února 2016 15:10 Ladislav Laska <la...@kam.mff.cuni.cz> napsal(a):
> Jo, ale když jdu někam na výlet, většinou mrknu na mapy.cz, protože mají
> úplnější turistické značení, do OSM abych věděl na co se zaměřit a co
> zkontrolovat, případně i na nafocené rozcestníky a tak. Zrovna v tomto případě
> když se vrátím, tak bych mohl snadno říct "Tato trasa chce aktualizovat z OSM 
> do
> mapy.cz".
>
> On Thu, Feb 18, 2016 at 02:52:49PM +0100, Jakub Konečný wrote:
>> Taky jsem jim dříve hlásil chyby (v turistických trasách je jich
>> poměrně dost), opravení většinou trvalo tak měsíc. V mobilních mapách
>> pro offline stažení se to objeví snad za půl roku. Ale už jsem toho
>> nechal, radši opravím jen OSM a mám to za pár dní v mobilu offline.
>>
>> Určitě je v OSM plno dat, které v mapy.cz chybí nebo jsou špatně -
>> obchody, rozcestníky, trasy... Ale podle mě by se dost těžko
>> filtrovalo, co OSM má správně a seznam špatně nebo vůbec.
>>
>> Kuba
>>
>> Dne 18. února 2016 14:47 Marián Kyral <mky...@email.cz> napsal(a):
>> > Kdysi jsem jim přes ten jejich nástroj hlásil naučnou stezku, kterou vedli
>> > po opačném břehu řeky (místy, kde se reálně nedá projít).
>> > Dodnes neopraveno: http://mapy.cz/turisticka?x=18.3658283=49.5899268=16
>> >
>> > A nevím, jestli ta NS ještě v reálu existuje. Když jsme tam tehdy šli,
>> > docela dost tabulí bylo poničeno nebo úplně pryč - nemám rád vandaly.
>> >
>> > Marián
>> >
>> > -- Původní zpráva --
>> > Od: Ladislav Laska <la...@kam.mff.cuni.cz>
>> > Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
>> > Datum: 18. 2. 2016 14:38:33
>> >
>> >
>> > Předmět: Re: [Talk-cz] Officiální subjekt české OSM
>> >
>> >
>> > Jo což mi připomíná, že jsem si všiml během mapování pro osm několika
>> > problémových míst, kde se mapy.cz neslučují se skutečností co se
>> > turistických
>> > tras týče, takže bychom jim například takováto data mohli nabídnout...
>> >
>> > On Thu, Feb 18, 2016 at 02:37:49PM +0100, Ladislav Laska wrote:
>> >> Příjde mi, že render je jedna z věcí, o kterou bych tušil, že se podělit
>> >> nebudou
>> >> chtít.
>> >>
>> >> Mě by se ale líbila i jiná forma spolupráce -- například v synchronizaci
>> >> dat (ať
>> >> už kterýmkoliv směrem), nebo hlášením problémů v mapových datech.
>> >>
>> >> Ale očekávám, že hodně z toho nebude asi jednoduché, protože těžko říct,
>> >> odkud
>> >> svá data mají a jak moc je umí například sdílet. Pokud vím, třeba KČT
>> >> trasy mají
>> >> od Shocartu (nebo někoho jiného?), a určitě je to stojí nějaké peníze.
>> >>
>> >> On Thu, Feb 18, 2016 at 02:13:04PM +0100, Marián Kyral wrote:
>> >> >
>> >> >
>> >> > -- Původní zpráva --
>> >> > Od: Miroslav Suchy <miros...@suchy.cz>
>> >> > Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
>> >> > Datum: 18. 2. 2016 13:43:08
>> >> > Předmět: Re: [Talk-cz] Officiální subjekt české OSM
>> >> >
>> >> > "Dne 18.2.2016 v 13:01 Marián Kyral napsal(a):
>> >> > > Tam už se něco rýsuje, nebo je to spolupráce hypotetická?
>> >> >
>> >> > Hypoteticka. V podstate jsme se v hospode bavili zda je neoslovit zda by
>> >> > meli o spolupraci zajem. S tim ze vubec netusim
>> >> > co by se skryvalo za slovem "spoluprace".
>> >> > Padl napriklad napad, ze by nam Seznam mohl nekde zpristupnit render OSM
>> >> > jejich stylem pro uzemi CR."
>> >> >
>> >> >
>> >> >
>> >> > Jo. Ten render by nebyl špatný (i když na něco je render OSM lepší).
>> >> >
>> >> >
>> >> >
>> >> >
>> >> > "
>> >> >
>> >> > > Přece jen jsme pro ně lokální konkurence.
>> >> >
>> >> > Pochybuji. Z nekolika duvodu.
>> >> >
>> >> > 1) sami pouzivaji OSM mimo CR takze je v jejich zajmu aby data OSM byla
>> >> > co
>>

Re: [Talk-cz] Officiální subjekt české OSM

2016-02-18 Tema obsahu Jakub Konečný
Taky jsem jim dříve hlásil chyby (v turistických trasách je jich
poměrně dost), opravení většinou trvalo tak měsíc. V mobilních mapách
pro offline stažení se to objeví snad za půl roku. Ale už jsem toho
nechal, radši opravím jen OSM a mám to za pár dní v mobilu offline.

Určitě je v OSM plno dat, které v mapy.cz chybí nebo jsou špatně -
obchody, rozcestníky, trasy... Ale podle mě by se dost těžko
filtrovalo, co OSM má správně a seznam špatně nebo vůbec.

Kuba

Dne 18. února 2016 14:47 Marián Kyral  napsal(a):
> Kdysi jsem jim přes ten jejich nástroj hlásil naučnou stezku, kterou vedli
> po opačném břehu řeky (místy, kde se reálně nedá projít).
> Dodnes neopraveno: http://mapy.cz/turisticka?x=18.3658283=49.5899268=16
>
> A nevím, jestli ta NS ještě v reálu existuje. Když jsme tam tehdy šli,
> docela dost tabulí bylo poničeno nebo úplně pryč - nemám rád vandaly.
>
> Marián
>
> -- Původní zpráva --
> Od: Ladislav Laska 
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
> Datum: 18. 2. 2016 14:38:33
>
>
> Předmět: Re: [Talk-cz] Officiální subjekt české OSM
>
>
> Jo což mi připomíná, že jsem si všiml během mapování pro osm několika
> problémových míst, kde se mapy.cz neslučují se skutečností co se
> turistických
> tras týče, takže bychom jim například takováto data mohli nabídnout...
>
> On Thu, Feb 18, 2016 at 02:37:49PM +0100, Ladislav Laska wrote:
>> Příjde mi, že render je jedna z věcí, o kterou bych tušil, že se podělit
>> nebudou
>> chtít.
>>
>> Mě by se ale líbila i jiná forma spolupráce -- například v synchronizaci
>> dat (ať
>> už kterýmkoliv směrem), nebo hlášením problémů v mapových datech.
>>
>> Ale očekávám, že hodně z toho nebude asi jednoduché, protože těžko říct,
>> odkud
>> svá data mají a jak moc je umí například sdílet. Pokud vím, třeba KČT
>> trasy mají
>> od Shocartu (nebo někoho jiného?), a určitě je to stojí nějaké peníze.
>>
>> On Thu, Feb 18, 2016 at 02:13:04PM +0100, Marián Kyral wrote:
>> >
>> >
>> > -- Původní zpráva --
>> > Od: Miroslav Suchy 
>> > Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
>> > Datum: 18. 2. 2016 13:43:08
>> > Předmět: Re: [Talk-cz] Officiální subjekt české OSM
>> >
>> > "Dne 18.2.2016 v 13:01 Marián Kyral napsal(a):
>> > > Tam už se něco rýsuje, nebo je to spolupráce hypotetická?
>> >
>> > Hypoteticka. V podstate jsme se v hospode bavili zda je neoslovit zda by
>> > meli o spolupraci zajem. S tim ze vubec netusim
>> > co by se skryvalo za slovem "spoluprace".
>> > Padl napriklad napad, ze by nam Seznam mohl nekde zpristupnit render OSM
>> > jejich stylem pro uzemi CR."
>> >
>> >
>> >
>> > Jo. Ten render by nebyl špatný (i když na něco je render OSM lepší).
>> >
>> >
>> >
>> >
>> > "
>> >
>> > > Přece jen jsme pro ně lokální konkurence.
>> >
>> > Pochybuji. Z nekolika duvodu.
>> >
>> > 1) sami pouzivaji OSM mimo CR takze je v jejich zajmu aby data OSM byla
>> > co
>> > nejkvalitnejsi.
>> > "
>> >
>> >
>> >
>> > Ale jen mimo ČR/SK. Tam tě zcela jistě podpoří. Ale v ČR na tom
>> > (momentálně)
>> > žádný zájem nemají.
>> >
>> > Kdyby se třeba podařila domluvit možnost mapování podle jejich leteckých
>> > snímků, bylo by to super.
>> >
>> >
>> >
>> >
>> > "
>> > 2) zastupci Seznamu nekolikrat prohlasili ze mapy.cz neni a vyhledove
>> > nema
>> > byt vydelecny projekt."
>> >
>> >
>> >
>> > Akorát, že jim tím rozšířením na celý svět zcela jistě docela dost
>> > stouply
>> > náklady (a to i v případě použití OSM dat) - nároky na HW, podporu.
>> > Nevím,
>> > co přesně je cílem, jestli jen reklama, nebo snaha vyhovět Čechům, aby
>> > měli
>> > i na cestách mapy, které znají nebo přitáhnout potenciální cizince nebo
>> > něco
>> > jiného.
>> >
>> >
>> >
>> >
>> > Navíc jsem si nevšiml, že by ze strany Seznamu vznikla jakákoli aktivita
>> > směrem k CZ/SK komunitě OSM. Někdo tady kdysi psal, že probíral s někým
>> > ze
>> > Seznamu možnost, že by nám poskytli nějaká data (vrcholy), ale když jsem
>> > se
>> > zeptal na lincenci, tak už se neozval.
>> >
>> >
>> >
>> >
>> > Stačí se podívat jak OSM podporuje Mapbox. Tam Seznam není a asi ani v
>> > dohledné době nebude.
>> >
>> >
>> >
>> >
>> >
>> >
>> >
>> > "
>> >
>> > 3) pokud nase data budou jednoho dne kvalitnejsi (coz zatim neni, ale
>> > jednoho dne urcite budou) tak jim nic nebrani je
>> > zacit vyuzivat a dle meho nazoru jim to usetri dost nakladu.
>> > "
>> >
>> >
>> >
>> > Ano. Nic jim nebrání. Ale nic aktivně nepodnikají, aby se do toho stavu
>> > dostali => Současný stav jim zřejmě vyhovuje a tato změna zřejmě někdy v
>> > budoucnosti nastane, ale je to ještě hodně daleko.
>> >
>> >
>> >
>> >
>> > Marián
>> >
>> >
>> >
>> >
>> > "
>> > Mirek Suchy
>> >
>> > ___
>> > Talk-cz mailing list
>> > Talk-cz@openstreetmap.org
>> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz;
>>
>> > ___
>> > Talk-cz mailing 

Re: [Talk-cz] modra Brno Obrany

2016-02-18 Tema obsahu Jakub Konečný
Ahoj,
jak už jsem před pár dny psal Mirkovi, o víkendu jsem byl na místě a
modrou jsem opravil dle aktuálního stavu
http://www.openstreetmap.org/relation/1675505 Nafotil jsem i
rozcestníky, můžete si je prohlédnout na osmap.cz. Stejně tak jsem
upravil začátek žluté trasy dle aktuálního stavu. Tudíž bych situaci
považoval za vyřešenou.

Jakub Konečný

Dne 18. února 2016 12:04 Miroslav Suchy <miros...@suchy.cz> napsal(a):
> Zda se ze minuly tyden doslo ke zmene v Brne Obranech.
> Mohl by se tam nekdo podivat jak to vypada v realu a premapovat to?
>
> Mirek
>
>
>  Přeposlaná zpráva 
> Předmět: HELPDESK: Případ č. 211 byl uzavřen
> Datum: Thu, 18 Feb 2016 11:32:13 +0100
> Od: Turistické značení <i...@turistickeznaceni.cz>
> Komu: miros...@suchy.cz
>
> Váš případ na helpdesku byl uzavřen.  Řešení je popsáno níže nebo na adrese: 
> http://www.turistickeznaceni.cz
>
> DETAILY PŘÍPADU
> ---
> ID: 211
> Uživatel: msuchy
> Datum: 2016-02-17 00:45:48
> Název: Anouncovavné prodloužení modré není
>
> ŘEŠENÍ
> --
> Dobrý den.Děkujeme za váš dotaz. Na tomto místě došlo počátkem února k 
> radikální změně značkařské situace. Na
> železniční most z jeho jv. strany byla zavěšena nová lávka pro pěší. V té 
> době již vedla po pravém břehu řeku červená
> trasa mezi Obřany a Bílovicemi. Po zpřístupnění lávky bylo TIM Těsnohlídkovo 
> úd.-Svitava přeloženo na pravý břeh řeky k
> ústí lávky a přejmenováno na Těsnohlídkovo úd. (lávka). Na toto místo byly 
> přes lávku převedeny i modrá trasa ze Šumbery
> a žlutá z Těsnohlídkova úd. a obě byly zde ukončeny. Dosavadní modrá mezi 
> Těsnohlídkovým údolím a Brnem-Obřany po levém
> břehu řeky byla zrušena. Tento stav byl realizován k minulému víkendu, kdy 
> byla lávka slavnostně předána do užívání. Až
> se sejdou ještě změny v průběhu TZT i z jiných krajů, tak se to objeví také v 
> Turistovi.Podklady pro nové vedení
> byly Seznamu již předány, je tedy otázkou několika dnů,
>   kdy se na webu aktualizují.MP
>
>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] new.openstreetmap.cz

2016-01-11 Tema obsahu Jakub Konečný
Jak píšou ostatní, je to velká pecka, držím palce, ať jde další
přidávání funkcí stejně dobře!

Jakub Konečný

Dne 11. ledna 2016 11:34 Vladimír Slávik <slavik.vladi...@seznam.cz> napsal(a):
> Ahoj všichni,
> musím říct že zrovna tohle jsem po víkendu nečekal! Krása, jen tak dál, a
> velké díky že si o těch možnostech co s daty vykouzlit nemusím jen číst :-)
> Vláďa
>
>
>
> Dne 11.1.2016 v 0:13 Pavel Zbytovský napsal(a):
>
> Tak po víkendovém kódovacím maratonu začíná být mapová aplikace na
> www.openstreetmap.cz docela k světu.
>
> Kdo nesledujete github, tak vězte, že v issues [1] se tam řeší docela hodně
> věcí. Jste zvání též přispět se svými nápady, co by v aplikaci mělo být :-)
>
> Výhled co by se mohlo dít dál je
> - měření vzdálenosti (aka issue #8)
> - plánování tras (#7)
> - zobrazení aktivní vrstvy POIek (#4)
> - přenesení rozcestníkové aplikace (více issue)
> - přihlašování přes osm.org + možnost editace webu + vlastních map (#17)
> - různé bohatší tématické mapy
>
> Díky všem spolupracujícím :-)
> Pavel
>
>
> [1] https://github.com/osmcz/osmcz/issues
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Tag "network" na pěších turistických trasách

2016-01-05 Tema obsahu Jakub Konečný
Už se to tady řešilo, kdysi to tak bývalo, ale dnes už to u mnoha tras
neplatí. Třeba žlutá Jaroměřice nad Rokytnou - Moravský Krumlov má
50km. Takže bych řekl, že subjektivní hodnocení podle délky trasy bude
lepší, než slepě kopírovat něco, co neplatí.

Dne 5. ledna 2016 13:13 Matěj Cepl  napsal(a):
> On 2016-01-04, 20:11 GMT, Pavel Machek wrote:
>> Podle me to network= lwn/rwn je pro zeme kde se ty znacky v terenu
>> nejak lisi.
>
> Nesledoval jsem tuhle diskusi a možná (pravděpodobně) jsem mimo
> mísu, ale nebývalo někdy nějaké pravidlo u turistických značek
> (ještě nežli se obnovilo KČT, takže kdoví jak je to teď), že
> nejdůležitější trasy jsou červené, pak jsou zelené a modré
> (nevím v jakém pořadí) a žluté jsou jenom pro spojky a místní
> pomocné trasy? Není to kdovíjak dokonalé pravidlo, ale lepší
> nežli nic?
>
> Matěj
>
> --
> https://matej.ceplovi.cz/blog/, Jabber: mc...@ceplovi.cz
> GPG Finger: 89EF 4BC6 288A BF43 1BAB  25C3 E09F EF25 D964 84AC
>
> [...] sleep is no substitute for caffeine.
>   -- Robert Storey in review of Debian
>  (when describing re-compilation of kernel :-)
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz