Re: [talk-cz] Fwd: OSM a QGIS

2020-05-26 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, ve verzi 3.14 by (snad) měla přibýt nativní podpora pro vektorové dlaždice - tlačí to MapTiler (ale neděláme to sami - zaplatili jsme externí firmu, ať to naprogramuje, protože sami nestíháme). Uvidíme, jestli se to stihne do feature freeze, který je někdy teď v řádu dnů/pár týdnů...

Re: [talk-cz] Bugy na osmapp :-))

2020-03-16 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
ter/src/services/images.js#L58-L80 On Wed, Mar 11, 2020 at 2:30 PM xkomc...@centrum.cz <mailto:xkomc...@centrum.cz> <mailto:xkomc...@centrum.cz>> wrote: Ahoj, měl bych dotaz: na koho ten portál vlastně míří? End useři (tj. děláš konkurenci mapy.cz <http://map

Re: [talk-cz] Bugy na osmapp :-))

2020-03-11 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, měl bych dotaz: na koho ten portál vlastně míří? End useři (tj. děláš konkurenci mapy.cz)? Nebo naopak OSM editoři/komunita? Podle toho bych měl další připomínky/dotazy... Jirka PS: ještě poznámka - když kliknu na POI, tak se mi jako obrázek ukáže nejbližší Mapillary, i když POI má

Re: [talk-cz] MapTiler mapy na OpenStreetMap.cz

2020-03-02 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Severák http://severak.svita.cz/ -- Původní e-mail -- Od: xkomc...@centrum.cz <mailto:xkomc...@centrum.cz> <mailto:xkomc...@centrum.cz> Komu: talk-cz@openstreetmap.org <mailto:talk-cz@openstreetmap.org> Datum: 18. 2. 2020 20:27:18

Re: [talk-cz] MapTiler mapy na OpenStreetMap.cz

2020-02-20 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
né... Mělo by to být asi spíše naopak... :) Díky vop -- Původní e-mail -- Od: xkomc...@centrum.cz Komu: talk-cz@openstreetmap.org Datum: 18. 2. 2020 20:27:18 Předmět: [talk-cz] MapTiler mapy na OpenStreetMap.cz Ahojte, možná jste si už všimli, že na openstreetmap.cz př

Re: [talk-cz] OpenStreetMap Česká republika Local Chapter application

2020-02-20 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Hoi Joost, Of course, we are excited to join the OSMF as a Local Chapter! :-) Best regards, Jiri On 20. 02. 20 9:16, Joost Schouppe wrote: Hi, Glad to hear no opposition. We have put a vote on accepting the Local Chapter on the agenda of the next OSMF Board meeting. However, we would

[talk-cz] MapTiler mapy na OpenStreetMap.cz

2020-02-18 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahojte, možná jste si už všimli, že na openstreetmap.cz přibyly nové mapové podklady. Konkrétně: * MapTiler Streets: https://openstreetmap.cz/#map=15/50.0898/14.4305=g - mapa zaměřená na silniční infrastrukturu * MapTiler Topo: https://openstreetmap.cz/#map=14/49.2342/16.6997=yK - mapa

[talk-cz] MapTiler.CZ

2019-12-06 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahojte, chtěl jsem se pochlubit nově spuštěným webem MapTiler.CZ. Kromě informací v češtině o tom, co vlastně děláme, je možné nově najít mapy ČR založené na OpenStreetMap v S-JTSK (tj. Křovákovo zobrazení): https://cloud.maptiler.com/maps/basic-5514/ Hodí se hlavně když chce člověk dělat

Re: [talk-cz] Springfield > OpenGeofiction?

2019-12-04 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, Technicky určitě ano, OpenGeofiction používá ten samý stack jako OSM. Akorát: "Keep it real. No fantasy, science fiction, joke countries, etc." + "No copying trademarked maps". Takže nevím, jestli by to tam sedělo "ideologicky"... Pokud do toho půjdeš, určitě si dopředu vyzkoušej

Re: [talk-cz] OSM alternativa ke Google My Maps? https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Maps#My_Maps

2019-11-17 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, špatně položená otázka. Jde o to, co chceš mít jako výsledek. Pár bodů a polygonů na jedné mapě? Data editor na MapTiler Cloudu: https://cloud.maptiler.com/data/new/edit Více vrstev, barvičky, aby to bylo open-source? uMap: http://umap.openstreetmap.fr/en/ Komplexní analýza? CARTO:

[talk-cz] SotM deníček - den třetí

2019-09-23 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Naposledy ahoj, dnes to bude stručnější, protože ráno jsem se ještě snažil nachystat na prezentaci co to šlo a pořád dokola ji pročítal, tak jsem toho moc nestihl. Nicméně, hodně zajímavé byly Lightening talks VII, kde mluvil SK53 o mapování poštovních schránek v UK (všichni, co mapují

[talk-cz] SotM deníček - den první

2019-09-21 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, posílám své poznatky z letošní SotM konference. Budu rád, když ostatní zástupci České republiky přidají ty své (letos se nás sešlo nakonec celkem 5!) * konference začíná docela zajímavou keynote o tom, proč je otevřený software životně nutný * na workshopu zjišťuji, jak jednoduše se

Re: [talk-cz] Chystá se někdo na SotM do Heidelbergu?

2019-09-17 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, díky za odpovědi. Dopravu jsem pořešil už jinak (kvůli ubytování a taky tomu, že v pondělí prezentuji až v 15:00). Ale určitě se tam potkáme. S Michalem se známe, to se určitě uvidíme, s Honzou Böhmem se snad taky někde srazíme (budu tam asi celou dobu v tričkách MapTiler - úplně

[talk-cz] Chystá se někdo na SotM do Heidelbergu?

2019-08-30 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, chystá se tu někdo na letošní SotM do Heidelbergu? Pomalu začínám řešit dopravu/ubytování, tak to rád zkoordinuji s někým dalším... Teda pokud nebudu jediný návštěvník z CZ/SK jak loni :-( Jirka ___ talk-cz mailing list

Re: [talk-cz] import SHP

2019-08-18 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, to vypadá na špatně provedenou reprojekci. V jakém souřadnicovém systému jsou ta data od jeskyňářů? Křovák? Jirka On 18. 08. 19 21:22, Miroslav Suchý wrote: Ahoj, zkouším importovat SHP soubor do OpenStreetMap. Konkrétně tu jeskyni Na pomezí (viz předchozí vlákna). Nikdy jsem to

Re: [talk-cz] Potok nepotok

2019-08-14 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
né neviděl. -- Původní e-mail -- Od: xkomc...@centrum.cz Komu: talk-cz@openstreetmap.org Datum: 5. 8. 2019 13:58:48 Předmět: Re: [talk-cz] Potok nepotok Já to teda čtu jinak: tunnel=culvert - trubka tunnel=flooded - vodní dílo určité délky a velikosti

Re: [talk-cz] Rozcestníky pro Fody

2019-08-14 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Nesouhlasím (Martine, prosím, foť dál!), často není v mapě žádná informace o rozcestníku, někdy ani to, že tam nějaký rozcestník stojí (ve všichni se pohybujem v okolí Brna, kde už není co mapovat, tak se řeší metrové odchylky). V takových případech jsem rád, když jsem z fotky schopen přečíst

Re: [talk-cz] Potok nepotok

2019-08-05 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
wrote: Nevim, culvert podle wiki je pouze trubka pod silnici [1]. Pokud je to trubka pod pulkou mesta, tak wiki doporucuje flooded [2]. [1] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:tunnel%3Dculvert [2] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:tunnel%3Dflooded On Sun, Aug 4, 2019 at 11:32 AM xkomc

Re: [talk-cz] Potok nepotok

2019-08-04 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
ještě lépe: tunnel=culvert On 04. 08. 19 9:43, Miroslav Suchy wrote: Dne 03. 08. 19 v 16:35 Václav Kroupar napsal(a): Narazil jsem na potok  https://www.openstreetmap.org/way/81491610#map=15/50.4770/13.4319 , který evidentně minimálně od Přivaděče do Velkého otvického rybníka (Bandy) nevede

Re: [talk-cz] Červnový mapathon v Praze - mimořádná akce hned v několika ohledech

2019-06-17 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
 13:16 odesílatel xkomc...@centrum.cz <mailto:xkomc...@centrum.cz> <mailto:xkomc...@centrum.cz>> napsal: Ahoj, sice bych taky ocenil stručnost, ale naprosto chápu, proč to Honza tak popisuje: ta ČSOB to nedělá jen tak, ale něco od toho očekávají. A tento mail j

Re: [talk-cz] Červnový mapathon v Praze - mimořádná akce hned v několika ohledech

2019-06-17 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, sice bych taky ocenil stručnost, ale naprosto chápu, proč to Honza tak popisuje: ta ČSOB to nedělá jen tak, ale něco od toho očekávají. A tento mail je jednou z věcí, která může být reportovaná jako výstup z dané akce. Jirka Komárek On 17. 06. 19 12:30, Tom Ka wrote: Tak ja nevim,

Re: [talk-cz] Kvartální pivo 5.6.2019 - Praha

2019-06-10 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
šlo nám z toho, že by bylo lepší příště udělat školení "pokročilejší" pro lidi se zájmem. Poslední roky totiž už dobře funguje missingmaps, kde se základy může kvalitně naučit kdokoliv. P. On Fri, Jun 7, 2019 at 6:42 PM xkomc...@centrum.cz <mailto:xkomc...@centrum.cz> <mailto

Re: [talk-cz] Kvartální pivo 5.6.2019 - Praha

2019-06-07 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
On 07. 06. 19 14:15, Pavel Zbytovský wrote: *- téma: Školení OSM na ČVUT* - asi už příště nebude, geocacheři jsou poněkud nevděční :-) Ahoj, šlo by toto téma pár větami rozvést? Jakože přijdou (protože za to mají body či co) a už pak nikdo z nich nemapuje? Nebo...? Díky Jirka Komárek

Re: [talk-cz] HLASOVÁNÍ: Udělat SOTM CZ současně s OpenAltem?

2019-06-06 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, +1 k zájmu, termín záleží: pokud by to bylo v rámci OpenAltu, tak 2. – 3. listopadu 2019, pokud zvítězí možnost mimo OpenAlt, tak kdykoliv jen ne ten zmiňovaný víkend. Jirka Komárek On 06. 06. 19 8:52, Marián Kyral wrote: -- Původní e-mail -- Od: Martin Ždila Komu:

Re: [talk-cz] název řeky: Dyje 7A

2019-06-03 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, rybáře jsem jako první našel taky. Jinak mapy.cz i Google Maps mají název Stará Dyje, mapa na ČUZK geoportálu nemá nic, DIBAVOD taky nic. Asi bych nejvíc věřil těm mapám.cz, neboť ti jediní mají zpětnou vazbu od běžných/místních/znalých lidí (ale zase licence, že...). Asi bych to

Re: [talk-cz] WeeklyOSM CZ 460: Cyklostezka v Libavé

2019-05-29 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Smazat. Ne snad proto, že to vadilo nějakým vojákům, ale protože tam v reálu nic takového není... On 29. 05. 19 18:05, Tom Ka wrote: smazat :-) On Wed, May 29, 2019, 11:58 majkaz > wrote: Prosím ještě jednou o potvrzení, že tu relaci cyklostezky můžu

Re: [talk-cz] Upgrade OsmHiCheck

2019-05-26 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
lsi seznam a pridam do GPX, to tam ted (jeste) neni. Bye čt 23. 5. 2019 v 14:37 odesílatel xkomc...@centrum.cz napsal: Ahoj, "- nove ukazuje nenafocene mapy, infotabule a emergency body" - to sice jo, ale zapomíná to ukazovat nenafocené rozcestníky :-) Viz třeba https://openstreetmap

Re: [talk-cz] Upgrade OsmHiCheck

2019-05-23 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, "- nove ukazuje nenafocene mapy, infotabule a emergency body" - to sice jo, ale zapomíná to ukazovat nenafocené rozcestníky :-) Viz třeba https://openstreetmap.cz/#map=18/49.50904/16.91950=dKGB , kde na místě spojení modré a žluté je reálu (i v OSM datech) klasický KČT rozcestník, ale

Re: [talk-cz] Prosba o otestovani Fody/osmap.cz

2019-05-16 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
ekdo pocit, ze je vyrazne lepsi jine poradi, dejte vedet. Bye čt 16. 5. 2019 v 11:49 odesílatel Zdeněk Pražák napsal: rovněž bych požádal o seřazení tlačítek pro nahrávání typu rozcestníku v pořadí pěší, cyklo, silniční, lyžařská, koňská, vozíčkář Pražák -- Původní e-mail --

Re: [talk-cz] Prosba o otestovani Fody/osmap.cz

2019-05-15 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, hlásím, že při nahrávání rozcestníku chybí možnost "Turistický" (a zbytek je přeházený - třeba "Cyklo" je dost daleko od "Silniční") Jirka Komárek On 15. 05. 19 10:51, Tom Ka wrote: Ahoj, bylo provedeno nasazeni na produkci. V pripade problemu prosim dejte vedet, ale snad jsme

Re: [talk-cz] Body záchrany Lesy ČR

2019-05-10 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Za mne klidně hned, přes víkend na to bude mít Majka alespoň čas. Jinak, řešíš i duplicity s highway=emergency_access_point? (asi jo, jenom pro jistotu připomínám, jelikož tak jsem body záchrany vždy značil já) On 10. 05. 19 16:06, Jan Macura wrote: P.S. Ani nyní bych se nehrnul do žádné hurá

Re: [talk-cz] Fwd: tak už je to v provozu!

2019-05-08 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
PS: jinak deklarace práv je do zoom levelu 19 v pořádku. Až na zoom levelu 20, kde je nejvíce dat z OSM (přibývají tu lavičky), tak OSM chybí :-) On 08. 05. 19 22:16, xkomc...@centrum.cz wrote: Co Praha, o tu bych se nebál, tam to někdo i zmapuje. Spíš jak v těchto případech řešit vesničky

Re: [talk-cz] Fwd: tak už je to v provozu!

2019-05-08 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
nemusíme se tam trápit s Bing/DigitalGlobe. 8. května 2019 21:43:03 SELČ, "xkomc...@centrum.cz" napsal: A co s těmi notes? Když mi někdo nahlásí, že v Horní Dolní chybí poplenice na tříděný odpad, jak zjsitím (a za jak dlouho), že je to pravda? V Seznamu se podívají na deta

Re: [talk-cz] Fwd: tak už je to v provozu!

2019-05-08 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
A co s těmi notes? Když mi někdo nahlásí, že v Horní Dolní chybí poplenice na tříděný odpad, jak zjsitím (a za jak dlouho), že je to pravda? V Seznamu se podívají na detailní letecké snímky nebo na panoramu, ale ani jedno my legálně využívat nesmíme. Nechal bych to jak to je: klidně ať nám

Re: [talk-cz] Jak na rekonstrukce multipolygonů (outer z neuzavřených cest)

2019-04-30 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Docela kontroverzní tvrzení :-) Když jdu lesem, narazím na silnici třetí, ale klidně i druhé či první třídy, přejdu ji, tak nevycházím z jednoho lesa a nepřecházím do lesa druhého. Prostě jsem pořád v tom samém lese. Proč by se to mělo dělit právě tady? Nemluvě o dalších nevýhodách typu

Re: [talk-cz] Hruška - is it shop=convenience or shop=supermarket? Or maybe both?

2019-04-25 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Hi Mateusz, Hruška is a brand name (Pear in the Czech language, but this is irrelevant - it is just a name). Most of the times, shops running under this brand should be tagged as "convenience" (small shops in villages), but some of them are larger and shop=supermarket is preferred tagging.

Re: [talk-cz] Hromadný edit: veh_ban_until

2019-04-23 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ano, prosím, promazat! On 23. 04. 19 19:44, Milan Cerny wrote: Nevím, zda se vehicle:conditional přenáší do nějakých routovacích programů, co vím tak to umí jen OSRM. Jestli nebude nikdo proti, můžu promazat všechny omezení s koncem platnosti do 31.12.2018. Na většinu by mělo fungovat tohle:

Re: [talk-cz] kontejnery na třízený odpad

2019-04-23 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, popis na wiki: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:amenity%3Drecycling Otázka je, co za informaci mají oni v datech a jak by to šlo napárovat Jirka Komárek On 20. 04. 19 17:48, Jitka Novotna wrote: Ahoj, našla jsem že se to tu řešilo v roce 2008 a nevím jestli se od té doby něco

Re: [talk-cz] HERE streetview v Praze

2019-04-18 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Nenajdeš - je to pro interní použití (a děje se to hezkou řádku let - vlastně už víc jak jedno desetiletí). On 18. 04. 19 9:14, Mikoláš Štrajt wrote: Zdar, v pondělí jsem v centru Prahy potkal auto here.com fotící streetview. Netuším teda, jestli to fotí pro sebe nebo pro Google nebo ještě pro

Re: [talk-cz] Rozcestníky: Jiné číslo na směrovce pěšího a koňského ukazatele

2019-04-13 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Fotka není nejkvalitnější, ale pokud vidím dobře, tak se liší i rokem instalace. A tam bývají rozdíly (i když častěji jde o převod ze starého systému značení na nový) On 13. 04. 19 19:21, Majka wrote: Je tohle chyba značení nebo k tomu může dojít? https://osm.fit.vutbr.cz/fody/files/22458.jpg

Re: [talk-cz] Fotky rozcestníků - aktuálnost/zastarávání fotek

2019-04-12 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
To by bylo super! Akorát bych to neomezoval na jednu fotku, ale na všechny fotky z nejnovějšího dne, protože občas je nutné přidat dvě/tři fotky k jednomu rozcestníku - každou z jedné strany (např. https://openstreetmap.cz/#map=19/49.48076/16.64509=dKG ) On 11. 04. 19 22:26, Pavel Zbytovský

Re: [talk-cz] highway=construction/proposed v relaci

2019-04-09 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Chyby spojené s vykreslováním v OSM default stylu hlásit sem: https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-carto/issues On 09. 04. 19 11:12, <0174 wrote: Omlouvám se za spam, občas se vyplatí dřív myslet, než psát... Je to opravdu mapnik z openstreetmap.org . Viz:

Re: [talk-cz] hranice NP

2019-03-11 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, boundary=protected_area je novější a lépe vystihuje různé stupně ochrany (pro národní parky, CHKO, maloplošná chráněná území, ...) + je to univerzální pro celý svět - viz wiki: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:boundary%3Dnational_park vs

Re: [talk-cz] Administrativní hranice

2019-02-27 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, tak, vypadá to, že problém jsem "vyřešil": https://www.openstreetmap.org/#map=16/49.3868/12.9060 Jediné, co jsem udělal, že jsem otočil tuto cestu https://www.openstreetmap.org/way/181745201 tak, aby nešla do protisměru k té první (takže teďka tvoří kruh). Ano, je to divné, ano, není

Re: [talk-cz] velký revert a prázdné body

2019-02-13 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Vizuálně zobrazit je dokáže keepright.at - hodnota "missing tags". Vhodné na vyhledání míst, kde se problém vyskytuje, ne na editaci (to by se člověk uklikal). V Merkaatoru jsem to kdysi řešil takto:

Re: [talk-cz] OSM a mapathony - článek na Živě.cz

2019-02-12 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Všichni kecají tady a na živě je mrtvo. Tak šup, šup, registrujte se a rozjeďte diskuzi! ;-) On 12. 02. 19 22:11, majka wrote: No, však si to dotyčný mohl zmapovat sám, pěkně podle svého... Nebo si může data zkusit koupit od CUZK nebo od někoho jiného. Pak by tyhle problémy neměl ;) Ne že by

Re: [talk-cz] Administrativní hranice

2019-02-08 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
první co mne napadlo je neuzavřený polygon, který tímto chtěl render uzavřít. Ale proklikal jsem všechny relace, ve kterých jsou navazující hranice a vše vypadá v pořádku. On 08. 02. 19 16:06, Jan Macura wrote: P. S. Zkusil jsem přeházet pořadí členů v relaci, uvidíme, jestli to bude ono...

Re: [talk-cz] Správa NP/CHKO

2019-02-06 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
office=quango - viz třeba https://www.openstreetmap.org/way/254004778 ? On 06. 02. 19 17:57, Jan Macura wrote: Zdravím vespolek, je budova Správy CHKO/Národního parku office=government + government=environment

Re: [talk-cz] SVG z openstreetmap.org obsahuje obyčejný bitmapový obrázek

2019-02-05 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
OpenStreetMap.org už umí vektorové dlaždice? To by byla pro mne novinka! Pokud vím, tak se o tom mluví dlouho, ale zatím se ledy nijak nepohnuly. Různí OSM mapoví provideři poskytují i vektorové dlaždice, takže já samozřejmě hnedka nabídnu https://openmaptiles.com/downloads/tileset/osm/,

Re: [talk-cz] Mapzen projektem Linux Foundation

2019-01-30 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
- renderer, neco k vektorum, extrakty dat OSM atd. Ale moc jasne, co tedy vlastne pod Linux Foundation projektem budou resit a kdo mi jasne neni. Tak jen tak. tom.k út 29. 1. 2019 v 10:30 odesílatel xkomc...@centrum.cz napsal: Neziskové technologické konsorcium Linux Foundation oznámilo, že n

[talk-cz] Mapzen projektem Linux Foundation

2019-01-29 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Neziskové technologické konsorcium Linux Foundation oznámilo , že nejnovějším

Re: [talk-cz] Mapy do videa

2019-01-11 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Asi úplně nechápu, co máš za data a co s nimi chceš udělat. Máš vektorová data, ze kterých chceš udělat (vektorové) dlaždice, ty dát jako overlay, nastylovat a použít v mapě? Vygeneruj z vektorových dat vektorové dlaždice pomocí MapTiler Desktopu -

[talk-cz] Praha zveřejnila otevřená data o MHD

2019-01-10 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
via https://www.lupa.cz/aktuality/praha-zverejnila-otevrena-data-o-mhd-prvni-je-nasazuji-google-maps/ Údaje obsahují informace o jízdném, garantované přestupy, jízdní řády v Praze a Středočeském kraji, *polohy zastávek*, prodejní místa, *geografická data*, výluky a mimořádnosti v dopravě a

Re: [talk-cz] Pomoc s editací - Blažejský rybník

2019-01-09 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Teď vede po silnici, pěšině a cestě. Odpovídá to na první pohled i satelitním snímkům. On 09. 01. 19 19:25, Majka wrote: Ještě k těm změnám: Ta naučná stezka je cesta (track) nebo pěšina (path)? Zůstává tam teď pěšina, protože ta cesta z relace zmizela.

Re: [talk-cz] Pomoc s editací - Blažejský rybník

2019-01-09 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Může tam být ještě něco (i když pochybuji, ale budu rád, když se na to ještě někdo podívá), nicméně Ctrl+F5 maže cache u tebe v prohlížeči, což automaticky neznamená, že se ta dlaždice vyrendereuje znovu (renderovací servery mohou být zatíženy něčím jiným než zrovna tvým požadavkem). Navíc,

Re: [talk-cz] Pomoc s editací - Blažejský rybník

2019-01-09 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
/7789724/history Milan __ Od: "Marián Kyral" Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" Datum: 09.01.2019 12:40 Předmět: Re: [talk-cz] Pomoc s editací - Blažejský rybník ------ Původní e-mail -- Od: xkomc...@centrum.c

Re: [talk-cz] Pomoc s editací - Blažejský rybník

2019-01-09 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, problém byl v relaci naučné stezky, co vede okolo a měla v sobě highway=track (odstranil jsem). Stejně jako z Ptačí NS, která je jihozápadně od tohoto místa (vede přes Dobrou Vodu). Asi by to chtělo zkontrolovat okolo, jestli jich tam není víc, případně vytvořit querry přes overpass

Re: [talk-cz] historie OSM

2019-01-06 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
2007 vs současnost i se sliderem (celý svět od Martijna van Exela): https://mvexel.github.io/thenandnow/ On 06. 01. 19 20:38, Jethro wrote: Zdar, pro ČR jsou data na kyblsoftu (http://osm.kyblsoft.cz/archiv/), o vyrenderované mapě nevím. MSF Jethro On Sun, Jan 6, 2019 at 8:36 PM Milan Cerny

Re: [Talk-cz] Spolek zapsan

2018-12-14 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Juchů!!! Díky moc Tome za všechno to vyřizování. On 14. 12. 18 15:18, Tom Ka wrote: Ahoj, doma mne cekala obalka s pruhem, spolek je zapsan v rejstriku. Mejte se. ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org

Re: [Talk-cz] Bylo: WeeklyOSM CZ 437 - bazény

2018-12-12 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Já jsem určitě pro mazání! 3 metry jsou podle mne ještě pořád málo - osobně bych dal alespoň 5 metrů. Něco málo přes tři metry má snad každý nafukovací bazének z Mountfieldu: https://www.mountfield.cz/bazeny-nafukovaci-a-ramove A co jsem se díval na místa, která znám (a vím, že bazény se na

Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 437

2018-12-11 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
No jo, z bronzové pozice v roce 2016 o jednu příčku níže na bramborovou 2017 a propad až sdílenou 10.-11. pozici prozatím letos. Měl by ses nad sebou zamyslet! ;-) Ale Tomáš a Majka se letos vyšvihli do první dvacítky, gratulki! On 11. 12. 18 18:38, Marián Kyral wrote: On 11. 12. 18 15:44,

Re: [Talk-cz] Mapovani cest se zarostlou casti

2018-12-11 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, já mapuji: 1) 20 metrů jako highway=path (pokud je uprostřed prošlapaná pěšina), dále highway=track 2) 200 metrů jako highway=path, na poslední node noexit=yes, zbytek nemapovat (i když - záleží: pokud je to hornatý terén a toto je sice s obtížemi, ale jediná "schůdná" cesta široko

Re: [Talk-cz] Fwd: Copyright OSM map

2018-12-07 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Spíš bych volil mírnější tón a nabídl jim spolupráci - přeci jen, ta ortofotomapa je jejich, tak kdyby ji uvolnili k mapování v OSM... ;-) On 07. 12. 18 15:24, Miroslav Suchy wrote: FYI

[Talk-cz] Wikikonference - možná spolupráce Wiki(dat/pedie/media/...) s českou OSM komunitou

2018-12-01 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, právě jsem se vrátil z Olomouce z české Wikikonference, což je pro neznalé něco jako SotM CZ pro nás. Byla tam spousta zajímavých a užitečných přednášek (do tří týdnů by měly být online), ale hlavní přínos byl pro mne v možnosti potkat lidi z komunity, hlavně ty co pracují s Wikidaty.

Re: [Talk-cz] Mizející CHKO v ČR

2018-11-30 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
nenabyl dojmu ze to vyslovene nahrazuje boundary=national_park, ale podle taginfo je to vyrazne rozsirenejsi. Takze za mne nejlepsi asi nechat at to klidne predela ale vsechny (aspon stejne kategorie - vsechny CHKO, vsechny NP apod.) Diky a mej se. st 28. 11. 2018 v 22:46 odesílatel xkomc

Re: [Talk-cz] Facebook a openstreetmap

2018-11-29 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, jojo, nejen používají, ale i přispívají do OSM. Ve státech jako je Thajsko či Egypt přidávali komplet silniční síť vytvořenou pomocí AI (respektive analýzy satelitních snímků a možná kombinací s dalšími daty). Moc velký úspěch to tehdy nebyl, skončilo to myslím revertem (nebo se o něm

[Talk-cz] Mizející CHKO v ČR

2018-11-28 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, před pár dny jsem zaznamenal, že zmizela CHKO Jeseník. Neměl jsem zrovna čas to nějak řešit, ale dnes jsem si všiml další "zmizelé" CHKO - Bílé Karpaty. Letmý pohled do historie napověděl, že změnu provedl Adam Hauner, stejně tak jako u několika dalších (viz

Re: [Talk-cz] Založení OpenStreetMap Česká republika z.s.

2018-11-27 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, díky za info a hlavně za aktivitu! Jdu teď v sobotu na Wikikonferenci v Olomouci, mám se případně zeptat jich? Sídlo ale mají v Praze a tak i kdyby na to kývli (což nevím, budova ve které sídlí zřejmě nebude jejich), vše by se muselo předělávat... Případně, napadá někoho jiného jak

Re: [Talk-cz] Knihkupectví a kavárna v jednom

2018-11-26 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
různé konverze a zpracování OSM dat, editory, wiki, kde je vše popsáno, a hlavně samotní mappeři). On 25. 11. 18 21:44, Jan Macura wrote: Ahoj, On Sun, 25 Nov 2018 at 17:31, xkomc...@centrum.cz <mailto:xkomc...@centrum.cz> <mailto:xkomc...@centrum.cz>> wrote: V rámci celosvět

Re: [Talk-cz] Knihkupectví a kavárna v jednom

2018-11-25 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
V rámci celosvětové SotM v Miláně. Omlouvám se za nejednoznačnost. A ano, nejčastěji se o tom diskutovalo bez záznamu. On 24. 11. 18 22:02, Marián Kyral wrote: On 24. 11. 18 20:39, Jan Macura wrote: On Sat, 24 Nov 2018 at 11:09, xkomc...@centrum.cz <mailto:xkomc...@centrum.cz> <mai

Re: [Talk-cz] Knihkupectví a kavárna v jednom

2018-11-24 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
To je problém datového modelu OSM: letos na SotM se o tom diskutovalo, probírali se možnosti (nejčastěji byla zmiňována Wikidata jako model, který by šlo přebrat), ale co vím, tak zatím v této oblasti neprobíhá žádný (ani testovací) vývoj. On 23. 11. 18 14:03, Jan Macura wrote: Ahoj, On

Re: [Talk-cz] chybicka v Africe

2018-11-24 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
... On 24. 11. 18 10:58, xkomc...@centrum.cz wrote: Ahoj, řekl bych, že je to kvůli tomuto node: https://www.openstreetmap.org/node/3103257716 s access=no. Jestli je to chyba nevím, je tam tag: "designation=border closed permamently" (divný tag, ale chápu co tím chtěl autor říct). Je

Re: [Talk-cz] chybicka v Africe

2018-11-24 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, řekl bych, že je to kvůli tomuto node: https://www.openstreetmap.org/node/3103257716 s access=no. Jestli je to chyba nevím, je tam tag: "designation=border closed permamently" (divný tag, ale chápu co tím chtěl autor říct). Je to tam už tři roky a tady od počítače těžko zjistím,

Re: [Talk-cz] maloplosna chranena uzemi v OSM

2018-11-22 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
2 Nov 2018 at 13:02, xkomc...@centrum.cz <mailto:xkomc...@centrum.cz> mailto:xkomc...@centrum.cz>> wrote: FIY: jsou k dispozici nová data - https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/data/nationally-designated-areas-national-cdda-13 (Created 10 Sep 2018

Re: [Talk-cz] maloplosna chranena uzemi v OSM

2018-11-22 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
FIY: jsou k dispozici nová data - https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/data/nationally-designated-areas-national-cdda-13 (Created 10 Sep 2018 Published 12 Nov 2018) On 04. 06. 18 22:06, Marián Kyral wrote: Dne 4.6.2018 v 14:00 majka napsal(a): On Mon, 4 Jun 2018 at 13:49, Marián Kyral

Re: [Talk-cz] oprava tagování STK

2018-11-05 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
/63228503 On 5.11.2018 12:21, Tom Ka wrote: 2Jirka - asi neni nezbytne treba ale nic se tim nepokazi a treba nekdo prijde s napadem jak to udelat lip (nebo s tim pomuze, pokud by toho bylo vic nez 20ks). Bye po 5. 11. 2018 v 12:19 odesílatel xkomc...@centrum.cz napsal: Ahoj, za mne určitě

Re: [Talk-cz] oprava tagování STK

2018-11-05 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, za mne určitě ano, jdi do toho. Navážu otázkou: je třeba se v případě takovýchto zcela zřejmých editací ptát komunity? Jirka Komárek On 3.11.2018 23:18, Marián Kyral wrote: Ahoj, v posledním weekly mne zaujala informace o nové verzi osm-carto. To nově vykresluje i STK. Tak mě

Re: [Talk-cz] proč se renderují hranice katastrů, krajů apod. do základní vrstvy?

2018-11-01 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Server poloha.net, ze kterého je ta turistická mapa, spravuje Petr Vejsada. Nejlépe napsat s žádostí o změnu rovnou mu (otázka, zda-li bude mít čas změnu provést a zda-li je to vůbec žádoucí. Vrstva totiž vychází z nějaké starší větve mapnik stylu - Carto, obohaceného o vrstevnice, turistické

Re: [Talk-cz] Nahrávani fotek do Fody přes osmap.cz

2018-10-26 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, díky moc. Mohl bych ještě poprosit o jinou ikonu pro body záchrany? Teď se zobrazují stejně jako rozcestníky a mate to. Díky Jirka Komárek On 26.10.2018 08:41, Tom Ka wrote: Ahoj, v rámci rozdělení Fody tagů pro cyklistiku pro 'tereni' a 'silnicni' cyklistiku (viz diskuze dříve)

Re: [Talk-cz] všechny čtyři barvy TZ na jedné cestě

2018-10-25 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Bozako! https://openstreetmap.cz/#map=19/49.48744/16.66232=kG On 25.10.2018 14:02, Pavel Pilát wrote: Napadne někoho místo, kde jsou všechny čtyři TZ na jedné cestě? Chtěl jsem se jen podívat, jak to vypadá, když na turistické vrstvě openstreetmap.cz je vyrenderovaná

Re: [Talk-cz] Bezobalove obchody

2018-10-23 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:bulk_purchase On 23.10.2018 13:14, mahdi1...@centrum.cz wrote: cau, v posledni dobe sem narazil na dva bezobalace a momentalne je znacim shop=convenience coz je asi ok, nicmene je nakej priznak pro tu bezobalovost? dik, mahdi

Re: [Talk-cz] historic=tomb se nerenderuje na Mapniku

2018-10-22 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Když si tu query vyklikám přes Wizzard, tak mi to najde: https://overpass-turbo.eu/s/CZO BTW: to jsem ani netušil, že v Knínicích mají v kostele kryptu :-O On 22.10.2018 13:49, majka wrote: On Mon, 22 Oct 2018 at 12:49, Vladimír Slávik mailto:slavik.vladi...@seznam.cz>> wrote: Proč

Re: [Talk-cz] historic=tomb se nerenderuje na Mapniku

2018-10-18 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ta je hostovaná na serveru poloha.net, který patří Petrovi Vejsadovi. Nevím jak moc sleduje tento list, kdyby dlouho nedopovídal a nikdo jiný nevěděl, kontaktní formulář na něj je kdyžtak tady - http://www.poloha.net/contact On 18.10.2018 14:18, Pavel Pilát wrote: Zajímala by mě tedy hlavně

Re: [Talk-cz] historic=tomb se nerenderuje na Mapniku

2018-10-18 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Jak která vrstva. On 18.10.2018 14:09, Pavel Pilát wrote: Ještě se vrátím k jedné otázce z mého úvodního příspěvku (pokud někdo víte): Jak často jsou vlastně české mapy aktualizovány? On Thu, Oct 18, 2018 at 2:00 PM Martin Ždila > wrote: Offtopic, ale

Re: [Talk-cz] chyba

2018-10-13 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
http://www.smp.cz/aktualni-projekty/detail/i-6-oprava-mostu-zalmanov - "Zahájili jsme rekonstrukce dvou silničních mostů na silnici I/6 u Karlových Varů. Za 5 měsíců tj. do září letošního roku by na obou mostech mělo být provedeno odbourání stávajícího příslušenství, zesílení spodní stavby,

Re: [Talk-cz] Oploceni dalnic

2018-10-10 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
A necheme tedy přístup ke komplet všem výkresům? Bývají na nich i další věci které by stály za zmapování, jako jsou například dopravní značky. On 10.10.2018 10:15, majka wrote: Z toho dopisu jsem hlavně pochopila, že to ŘSD sice má, ale u každé samostatné stavby v archivu na papíře, nikde

Re: [Talk-cz] Nejde nahrávat rozcestníky

2018-10-08 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, domněnku o českých znacích v OSM username vyvracím: právě jsem nahrál rozcestník https://osm.fit.vutbr.cz/fody/files/20956.jpg a to mám v OSM daleko "češtější" jméno - https://www.openstreetmap.org/user/Ji%C5%99%C3%AD%20Kom%C3%A1rek ;-) Jirka Komárek On 8.10.2018 14:43, Tom Ka

Re: [Talk-cz] Nová data České pošty

2018-10-01 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Trochu nesouvisející, ale ne až tak moc: Chystá se automatický update již zadaných schránek? Tj. ty, které mají ref a změní se u nich čas výběru. V "mém rajonu" (Drahanská vrchovina) jde zhruba o polovinu schránek. Jirka Komárek On 1.10.2018 17:19, majka wrote: Nedá mi, než tu veřejně

Re: [Talk-cz] Nepřístupné hrady/zámky

2018-09-28 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
access=private? O žádné výchozí hodnotě nevím, takže prázdná hodnota pro mne znamená "nikdo tam nic nevložil". On 28.9.2018 14:56, majka wrote: Pěkný sváteční den všem. A hned jsem tu s dotazem: existuje nějaký ustálený způsob, jakým se značí veřejnosti nepřístupné hrady/zámky? Nebo se

Re: [Talk-cz] Kdy bude na openstreetmap.cz aktuální mapa?

2018-09-20 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Prvně bych si spíš položil otázku, k čemu má ta defaultní mapa být: - zobrazovat co nejvíc dat z OSM? - vhodná k přidání vlastní vrstvy dat? - zvýrazňovat nějaká konkrétní data (turistické trasy, železniční sítě, ...)? - být graficky příjemná? - ladid k designu webu? - ...? A podle toho

Re: [Talk-cz] Kdy bude na openstreetmap.cz aktuální mapa?

2018-09-20 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Znovu připomenu, že náš Free plan na MapTiler Cloudu mohou používat i open-source a open-data komunity: https://www.maptiler.com/cloud/plans/ (a od konce května to zahrnuje i rastrové dlaždice) Mapbox je nyní defaultní volba (lze vyzkoušet v anonymním okně) On 20.9.2018 12:41, majka wrote: A

Re: [Talk-cz] Brána na hlavní silnici vedoucí přes vojenský újezd

2018-09-16 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
t;dal bych tam něco z access, od pasu střílím že permissive, ale možná jinou hodnotu" jak jsi to asi myslel ty). Přidáno, uvidíme během pár dní, co to udělá s routováním. Prozatím všem zúčastněným díky! On 15.9.2018 23:40, majka wrote: On Sat, 15 Sep 2018 at 2

Re: [Talk-cz] Brána na hlavní silnici vedoucí přes vojenský újezd

2018-09-15 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
vidíme během pár dní, co to udělá s routováním. Prozatím všem zúčastněným díky! On 15.9.2018 23:40, majka wrote: On Sat, 15 Sep 2018 at 22:52, xkomc...@centrum.cz <mailto:xkomc...@centrum.cz> <mailto:xkomc...@centrum.cz>> wrote: Právěže ne, je to normální silnice druhé tří

Re: [Talk-cz] Brána na hlavní silnici vedoucí přes vojenský újezd

2018-09-15 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
ne 15.9.2018 v 22:32 xkomc...@centrum.cz napsal(a): 4) přidat tag říkající, že závora bývá otevřená (nevím o žádném takovém a i kdyby, tak jej zřejmě nebude znát routovací software) Nevim, ale tipuji: access=permissive https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:access Tj. Přístupno pro

[Talk-cz] Brána na hlavní silnici vedoucí přes vojenský újezd

2018-09-15 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Zdravím, narazil jsem na problém, kdy na silnici druhé třídy, která vede přes vojenský újezd, je zaznačena brána - https://www.openstreetmap.org/node/4988051322 (vše podle reality - vizte https://en.mapy.cz/zakladni?x=16.9721126=49.4577555=18=1=58009407=0.982=1.571=0.157 ). Problém je v tom,

Re: [Talk-cz] Fody na www.openstreetmap.cz

2018-09-11 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ahoj, díky moc za odvedenou práci. Co fotky z Commons, ty už se zobrazovat nebudou? Třeba PV877, kterou jsem hodil na Commons v době, kdy jsem nemohl přispívat do OSM. Mám ji tedy nahrát i na openstreetmap.cz? Jirka Komárek PS: na to, že se změna, respektive přidání ref, dá potvrdit

Re: [Talk-cz] PhotoDB

2018-08-31 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Kdepak, Commons bere i CC-BY-SA licence (těch bude, řekl bych, většina). On 31.8.2018 18:28, Tom Ka wrote: Ahoj, nahravani na Commons zrejme nebude rozumne realizovatelne. Pokud je mi zatim znamo, Commons musi mit CC0, coz zase neni idealni pro PhotoDB2, i kdyz o licenci pro PhotoDB2 jeste

Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 421

2018-08-28 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
+1 On 28.8.2018 08:19, Zdeněk Pražák wrote: no zájem by byl určitě Pražák -- Původní e-mail -- Od: Tom Ka Komu: OpenStreetMap Czech Republic Datum: 28. 8. 2018 8:11:17 Předmět: Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 421 Pokud by byl zajem, muzu zkusit pridat jako vrstvu na osmap.cz

Re: [Talk-cz] geograficke regiony v CR

2018-08-17 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Dobrý zdroj je k dispozici zde: https://geoportal.gov.cz/web/guest/map?permalink=f5e4a0b5294570e0c663d667facb9e2f (lze připojit jako WMS), ale netuším, jak je to u něj s licencí. Problém bude u nejnižších regionů - okrsků: ty definují různí autoři různě. Na tento problém jsem narazil před

Re: [Talk-cz] funguje Vám task manager turistických tras

2018-07-19 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz
Ano, dělá. Trasy se dají kontrolovat i bez toho, editovat bohužel ne. Možná si psát někam bokem čísla jednotlivých oblastí a ty následně označit jako hotové (pokud jich teda není nějak podstatně víc). Ideální by bylo poptat se co s tím na uvedeném mailu On 19.7.2018 16:58, Zdeněk Pražák

  1   2   >