Hoi,
Ik reed laatst het dorpje binnen waar ik geboren ben, Uithoorn, en merkte dat
de rondweg waar tientallen jaren over gepraat is warempel aangelegd is (N201+).
Hij staat als ontwerp in OSM. Nu heb ik al tien jaar geen OSM editor meer
gebruikt, dus als iemand anders de status wil veranderen,
Sebastiaan Couwenberg writes:
> On 07/25/2016 01:32 PM, Ante Wessels wrote:
>> Ik reed laatst het dorpje binnen waar ik geboren ben, Uithoorn, en merkte
>> dat de rondweg waar tientallen jaren over gepraat is warempel aangelegd is
>> (N201+).
>>
>> Hij staat
On Friday 04 May 2007 09:39, Zoran Kovacevic wrote:
Zoals Wiebe schreef, zet het nieuws bovenaan. De eerste alinea zou kunnen
zijn:
"Zaterdag 19 en zondag 20 mei organiseert OpenStreetMap een mappingpartie in
Rotterdam. Met op zaterdagavond 19 mei in samenwerking met GroenLinks en de
SP een d
On Friday 04 May 2007 09:39, Zoran Kovacevic wrote:
> Dank voor alle feedback! Onderstaande is wat ik er van heb kunnen maken.
>
> Ik heb geen ervaring met de distributie van persberichten. Wie kan daar
> iets zinnigs over zeggen?
Mijn reactie was misschien een beetje laat. Maar een Vrijschrift pe
On Friday 04 May 2007 14:10, Stefan de Konink wrote:
> Ante Wessels schreef:
> > Die staan inderdaad niet op de perslijst. Google en dan met de hand.
>
> Heb je zelfs een perslijst?
Vrijschrift heeft er een:
http://mailman.vrijschrift.org/pipermail/news/
vriendelijke groet,
cord
Ik ben een tijdje met andere dingen bezig geweest, maar voor zover ik zie
klopt onderstaande nog steeds. Feedback welkom, en dan maar eens op de blog
zetten. Ook relevant ivm komende politieke discussie.
===
Versnipperde kaart
Steeds meer mensen hebben een gps, steeds meer clubjes zijn bezig e
On Friday 20 April 2007 10:20, Danny Maas wrote:
> On 4/20/07, Zoran Kovacevic <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> > > > ps. Momenteel is Google Earth erg hot door/voor de overheid. Dat
> > >
> > > overal
> > >
> > > > in Nederland ineens 'detail' was had ergens mee te maken ;)
> > >
> > >
On Saturday 05 May 2007 21:17, paul van den berg wrote:
> Ik heb er ook wel over gedacht om de gemeente en/of een studentenclub te
> benaderen, maar ik zou niet weten wie ik daarvoor moet hebben.
Google gebruiken!
VVD-raadslid Remco Kouwenhoven
http://www.remcokouwenhoven.nl/?p=1237
http://www.z
http://mailman.vrijschrift.org/pipermail/news/2007-May/71.html
vriendelijke groet,
cordialmente,
Ante
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
Ik heb de volgende Rotterdamse media gevonden, zal ze het persbericht ook
sturen.
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Nl:Lokale_Media
(Ze worden niet opgenomen in de Vrijschrift perslijst, dat is een
nationale lijst.)
We kunnen nog een gratis advertentie in ViaVia overwegen.
Iemand op he
On Sunday 13 May 2007 10:25, Frans Vermeer wrote:
> hoi
>
> Ik probeer de discussie zaterdag in Rotterdam te organiseren.
> Willen jullie meedenken. Het is niet mijn bedoeling om al antwoorden te
> hebben. vragen zijn nu eenmaal goed voor de discussie terwijl
> antwoorden de discussie dichtslaat.
On Tuesday 15 May 2007 14:19, Stefan de Konink wrote:
> On Tue, 15 May 2007, Ante Wessels wrote:
> > On Sunday 13 May 2007 10:25, Frans Vermeer wrote:
> > > hoi
> > >
> > > Ik probeer de discussie zaterdag in Rotterdam te organiseren.
> > > Willen julli
Er zijn meerdere systemen om voetgangersgebieden aan te geven.
http://www.informationfreeway.org/?lat=6868081.83843&lon=544892.58416&zoom=17&layers=B00
West van het Damrak loopt parallel de Nieuwendijk met "pedestrian" getagd,
ziet er grijs uit. De steegjes daar rechts van zijn als ik het go
On Wednesday 16 May 2007 11:58, Floris Looijesteijn wrote:
> dat is lastig ante, want er is wel degelijk verschil tussen de kalverstraat
> en de steegjes. in de kalverstraat kun je wel degelijk rijden (bijvoorbeeld
> om winkels te bevoorraden) en de steegjes zijn alleen voor voetgangers
> en fietse
On Wednesday 16 May 2007 18:49, Milo van der Linden wrote:
> Hallo Martijn,
>
> Dat is inderdaad een goeie. Nu ben ik zelf geen jurist, maar
> onderstaande tekst is de volledige tekst van de gebruiksvoorwaarden:
Het gaat om 4.3 en 4.4.
> 4.3 De producten als geheel of enig gedeelte daarvan mogen
On Friday 18 May 2007 13:44, Martijn van Oosterhout wrote:
> Tja, Jeroen was eerst. Het is jammer dat je maar twee fietsen kan
> huren en dat de kaart persoons gebonden is, anders zou het super
> handig zijn voor OSM in het algemeen... (om maar niets te zeggen van
> goedkoper).
80n wilde ook nog e
On Sunday 20 May 2007 19:42, Milo van der Linden wrote:
> Waanzinnig!
>
> Ik heb wel een vraag, want ondertussen heb ik een aantal trajecten in
> Zeeland naar OSM ge-upload, maar ik zie hier nog steeds niets van op
> www.openstreetmap.org. Hoe kan dat? Doe ik iets verkeerd? Komen mijn
> wegen pas i
On Monday 21 May 2007 21:34, Zoran Kovacevic wrote:
> Hehe, niet fout nee, als in: anything goes met OSM.
>
> Maar je aan de defacto classificatie houden helpt mee om een kaart te
> maken die in ieder geval een beetje consistent is. Ik gok dat het gros
> van die wegen niet doorgaand verkeer is (en
On Tuesday 22 May 2007 09:17, Martijn van Oosterhout wrote:
> On 5/21/07, Frans Vermeer <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> > Ik denk dat dit een verkeerde discussie is.
> > Je vraagt om data zorg dat je een principe uitspraak over of je wel of
> > niet krijgt. Als die principe uitspraak positief is kun j
Wiebe heeft een printshop.
On Tuesday 22 May 2007 10:39, Zoran Kovacevic wrote:
> Hee,
>
> Laten we voor de volgende mapping party posters/banners/t-shirts etc.
> maken.
>
> Tijd is kort, dus we moeten snel spijkers met koppen slaan.
>
> 1. Banner: http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Banner. L
On Tuesday 22 May 2007 14:20, Danny Maas wrote:
"Voor anoniem gepubliceerde werken, en voor werken waarvan het auteursrecht
ligt bij een bedrijf is de beschermingstermijn 70 jaar na de eerste
publicatie. In deze gevallen is er immers geen persoon aan te wijzen die als
maker van het werk aan te
On Thursday 24 May 2007 13:38, Floris Looijesteijn wrote:
> ik teken me in voor de indische buurt. heb daar ooit nog eens gewoond nl.
> dus alles onder de zeeburgerdijk en de flevoweg tot aan de A10.
Een deel van de Indische buurt is onderhand gedaan - ik woon daar en kon het
niet over mijn kant
On Tuesday 29 May 2007 10:53, ToffeHoff wrote:
> Voor wat betreft de overige publiciteit (natuurlijk zijn we daar ook in
> Assen niet vies van) stel ik binnenkort even een mediaplannetje op.
Een tijdje terug waren ze in Groningen ontzet omdat Assen beter op Google
Earth stond dan Groningen. Blee
On Tuesday 29 May 2007 08:33, Jip de Kort wrote:
> Goed idee, ik ben wel te porren om een ongemapped
> stukje Utrecht dat niet tussen mijn thuis en werkplek
> ligt in te vullen. Helaas is 15 juli - 15 augustus
> wel precies de periode waarin ik gepland had op
> vakantie te gaan.
We zien wel op de
On Friday 01 June 2007 16:17, Rob Aerts wrote:
> ik vraag me eigenlijk af of commerciële partijen de data van osm
> zonder problemen mogen gebruiken,
> zou ook krom zijn lijkt me, niks investeren/betalen maar wel profiteren
Dat is wat je krijgt als je dingen weggeeft. Maar het werkt.
Bij software
On Thursday 14 June 2007 21:43, Richard van der Weerd wrote:
> 3DSiteHeb jij de radio primeur??
Zoran was eerder al op radio Tros online.
vriendelijke groet,
cordialmente,
Ante
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstree
On Saturday 16 June 2007 23:24, Zoran Kovacevic wrote:
> Er lijkt inmiddels al wat te staan (waar ligt Uithoorn precies? :)
http://www.informationfreeway.org/?lat=52.252800153556194&lon=4.841380858870918&zoom=13&layers=B000F00
vriendelijke groet,
cordialmente,
Ante
_
On Sunday 17 June 2007 11:53, Gert Gremmen wrote:
> Wat is je favoriete werkwijze met welke apparaten, en hoe
>
> pak je een wijk aan om deze goed herkenbaar te tracken.
Ik heb een aantal steegjes in Adam centrum "op mijn naam" staan. Vaak maak ik
dan een waypoint midden op de brug van een brede
On Saturday 16 June 2007 23:32, Richard van der Weerd wrote:
> Zonde van mijn tijd om alle files te uploaden, maar als dat nodig is voor
> het (rechtmatigheids) bewijs. Vooruit dan maar. Ik zal daar binnenkort mee
> aan de slag gaan.
Als je ze bewaart is dat wat dit betreft ook voldoende. Stel je
On Monday 18 June 2007 10:06, Gert Gremmen wrote:
> Bij ons in delft heb je nog al wat straten die verspingen, dus naa
> rlinks of rechts schuiven,
> 0.5 0f 1 straatbreedte . Heel moeilijk om
> die op de juiste plaats te krijgen.
Is het niet vaak zo dat dan de rooilijn wel recht door loopt, en da
On Wednesday 20 June 2007 10:08, Martijn van Exel wrote:
> Misschien moeten we een keer een WOB-party organiseren :) Klinkt als
> een grap, maar in de geest van de Amnesty-schrijfavonden zouden we ons
> best een keer georganiseerd kwaad kunnen maken voor een stapel
> WOB-verzoeken. Ik zal eens info
On Wednesday 20 June 2007 12:13, Martijn van Exel wrote:
> Het voordeel van een WOB-verzoek is dat het een eenduidige procedure
> is, zodat vrager en bevraagde precies weten wat ze van elkaar kunnen
> verwachten. In het geval van overheden lijkt me dat ernstig te
> verkiezen boven de toevallige wel
On Tuesday 26 June 2007 22:11, Stefan de Konink wrote:
> Milo van der Linden schreef:
> > Is het mogelijk dat een dergelijke controle tabel aan de database wordt
> > toegevoegd?
>
> Moet je eigenlijk op de dev-lijst voor zijn, wat je wel kunt doen is
> planet osm inladen of gewoon OSM inladen en da
Mijn stuk staat er ook in. Heb overigens vaak een error 412 Precondition
failed gehad - voorheen nog nooit.
vriendelijke groet,
cordialmente,
Ante
On Tuesday 03 July 2007 18:38, Martijn van Oosterhout wrote:
> Ik heb drie van de vier gebieden die ik afgelopen weekeinde in Dan
> Haag had gefiet
On Saturday 30 June 2007 21:43, Eugene van der Pijll wrote:
> Nee. Residential is een fundamenteel onjuiste waarde voor de tag
> highway, omdat deze orthogonaal is met de rest van de tags. Ik ontraad
> het gebruik van deze tag, en gebruik zelf altijd "unclassified",
> eventueel met abutters="resid
On Wednesday 04 July 2007 17:35, Eugene van der Pijll wrote:
> > Ik lees de features pagina toch anders. Daar is unclassified "lowest form
> > of the interconnecting grid network".
>
> Ja, het laagste niveau van het netwerk. In de steden zijn dat dus: de
> straten voor lokaal verkeer.
Ik begrijp
On Wednesday 04 July 2007 17:54, Eugene van der Pijll wrote:
> Stefan de Konink schreef:
> > Ik ben zeer benieuwd hoe er in de markt gereageerd gaat worden op deze
> > actie. Want waarom zou er nu ook geen samenwerking met TomTom inzitten?
>
> Omdat het niet nodig is? Als de AND data compleet is, d
On Thursday 05 July 2007 08:46, Gert Gremmen wrote:
> Ik he been kort persbericht opgesteld en naar het ANP gestuurd.
>
> =
> Persbericht
>
> AND Automotive Navigation Data en de OpenStreetMap Foundation zijn
> overeen gekomen dat de eerste haar complete digital
eetmap.org
http://www.and.com
http://www.and.com/company/newsletter/newsletter10/art01en.php
http://www.informationfreeway.org/?lat=6867909.25799&lon=545250.88265&zoom=16&layers=B00
=== Contact
Ante Wessels
ante at vrijschrift.org
06 100 99 063
_
verstuurd:
http://mailman.vrijschrift.org/pipermail/news/2007-July/73.html
vriendelijke groet,
cordialmente,
Ante
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
On Friday 06 July 2007 16:57, Remco van Zuijlen wrote:
> On Fri, Jul 06, 2007 at 04:39:23PM +0200, Scott Dexter wrote:
> > klopt wel hoor, kijk maar bij de business cases op de site van AND (
> > www.and.com)
> > de copyright van AND is zichtbaar op zowel de site van Microsoft als
> > Google. volge
GPS-apparatuur de omgeving in kaart brengen. Donaties van bedrijven en
> overheden vullen deze data aan.
>
> === Links
>
> http://www.openstreetmap.nl
> http://www.openstreetmap.org
> http://www.and.com
> http://www.and.com/company/newsletter/newsletter10/art01en.php
> http://www.
On Friday 06 July 2007 17:43, Ivar Clemens wrote:
> Ik heb hier ook nog wat traces van Den Haag en Rotterdam, maar
> die ga ik niet meer invoeren. Aangezien we/jullie ons land volgende week
> waarschijnlijk voor 99% compleet hebben, is de lol er voor mij af. Ik
> wens jullie
> allemaal veel success
Er staat voor komend weekend een party op de agenda. Is er eigenlijk iemand
met de organisatie bezig?
Ik zou wel een dagje langskomen. Ik heb liever een vogel in de hand dan een
kaart in de lucht. Lekker Spangen afmaken. (Als de politie meeleest kunnen ze
een heel verkeerde indruk van deze mail
On Sunday 08 July 2007 19:17, Lambertus wrote:
> Hallo luitjes,
>
> Ik kom steeds meer wegen tegen die op de rechte stukken uit veel nodes
> bestaan. Nu heb ik er de gewoonte van gemaakt om deze nodes zoveel mogelijk
> te verwijderen (alleen als de weg natuurlijk echt recht is).
Vooral in een ste
On Wednesday 11 July 2007 10:45, Rob Aerts wrote:
> We hebben toestemming gekregen om de gpx data van
> http://gsnel.nl/wandelen/te gebruiken om (wandel)paden te mappen.
> Volgens mij was er al een pagina op de wiki met sites waar we aanvragen
> gedaan hebben he.. weet iemand het adres uit z'n hoof
On Friday 01 June 2007 11:24, Milo van der Linden wrote:
> Hallo allemaal,
>
> Zucht, de ambtenarij Ik heb uiteindelijk in de afgelopen 2 weken
> eerst een week gezocht naar hoofd ICT Zeeburg, ben vervolgens bij Hoofd
> communicatie uit gekomen om vervolgens te ontdekken dat het project
> CyBur
On Wednesday 11 July 2007 15:56, Milo van der Linden wrote:
> Hieronder de tekst van het mailtje dat ik ontving van Cybersoek, ze zijn
> duidelijk wel enthousiast, het is dus zaak even contact met ze op te
> nemen. Contactpersoon: Martha Swinkels.([EMAIL PROTECTED])
>
> Zelf kan ik niet bij de mapp
On Wednesday 11 July 2007 20:22, Ante Wessels wrote:
> Andere locatie zoeken dus.
We kunnen in cafe/restaurant De Ponteneur terecht. Heeft wifi. Het is open
maar ik kan de achterste tafel beneden reserveren. Overdag is het daar
beneden niet druk.
http://www.ponteneur.nl/
Enkele minuten lo
On Wednesday 11 July 2007 23:52, Floris Looijesteijn wrote:
> volgens mij is ie er dan nog niet...
Volgens mij ook niet. Ik herinner me dat ik toen hij zijn plannen vertelde
dacht: andere ruimte zoeken dus voor eind juli.
vriendelijke groet,
cordialmente,
Ante
> From: "Jeroen Dekkers" <[EMAIL
On Wednesday 11 July 2007 22:56, Floris Looijesteijn wrote:
> mooi, ook op zondag?
Gaan ze om 11 uur open. Is ook af te spreken.
vriendelijke groet,
cordialmente,
Ante
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/
On Thursday 12 July 2007 11:04, Martijn van Exel wrote:
> Op zich een goed plan. Een fijne plek. Ze hebben inderdaad open Wifi
> daar en het is ruim.
>
> Alternatief / uitwijkmogelijkheid is de Abrikoos op het Javaplein, ook
> met open Wifi, vlakbij eindpunt tram 7 (en 14?), en open vanaf het
> mid
Hoi Rik,
Welkom!
On Thursday 12 July 2007 11:12, Rik van der Helm wrote:
> Hallo,
>
> Ik ben nieuw op openstreetmap, maar wil graag aktief worden. 28/29 Juli
> doe ik graag mee. Ik vroeg me af of de computerloods (computerloods.nl)
> op het Steve Bikoplein iets is voor deze bijeenkomst ?
We hebb
On Friday 13 July 2007 21:36, Rik van der Helm wrote:
> Goed om de Ponteneur vast te leggen.
Rond.
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Amsterdam#Third_party:_28_and_29_July.2C_2007
> Ik heb wel wat lijntjes open gezet
> naar bedrijven die in en rond de Zwijger aktief zijn. Als ze contact
>
On Saturday 14 July 2007 14:59, Floris Looijesteijn wrote:
> Zie screenshot:
> http://www.floris.nu/osm/texel/and_josm_ways.png
>
> Woohoo!!! :D
Inderdaad!
> De AND data is echt supercompatibel qua data primitives. Maar er is nog
> veel werk welke tags we nu moeten gaan gebruiken.
Op de confer
On Saturday 14 July 2007 14:59, Floris Looijesteijn wrote:
> De AND data is echt supercompatibel qua data primitives. Maar er is nog
> veel werk welke tags we nu moeten gaan gebruiken. En wat te doen met
> bestaande data.
Om een duidelijk onderscheid te maken tussen de huidige data en de AND dat
On Sunday 15 July 2007 12:11, Stefan de Konink wrote:
> Ante Wessels schreef:
> > On Saturday 14 July 2007 14:59, Floris Looijesteijn wrote:
> >> De AND data is echt supercompatibel qua data primitives. Maar er is nog
> >> veel werk welke tags we nu moeten gaan ge
On Tuesday 24 July 2007 16:42, Milo van der Linden wrote:
> Hallo OSM-ers,
>
> Ik heb een klant die veel contact heeft met geo-afdelingen van
> gemeenten. Deze klant is erg geïnteresseerd in de OpenStreetMap kaarten
> als ondergrond voor zijn webbased kaart oplossing.
Dat mag, "attribution": naam
On Tuesday 24 July 2007 17:04, Ante Wessels wrote:
> Hier blijft een vraag open. Wat is "build upon"? Zo'n formulering kan
> leiden tot meters jurisprudentie. Valt "ondergrond voor zijn webbased kaart
> oplossing" er onder, in de zin dat dan het uiteindelijke geh
De derde mappingparty in Amsterdam zal vooral een hackingparty zijn om de
gegevens om te zetten en in te voegen. Ook mappers zijn hoogst welkom, er
blijven nog de voet- en fietspaden en points of interest over om te mappen.
Tijd: Zaterdag 28 juli vanaf 10.00 uur, op zondag vanaf 11 uur.
Locati
We discussed AND integration in Amsterdam:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Amsterdam#Things_discussed
Henk is working on a roadmap.
vriendelijke groet,
cordialmente,
Ante
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openst
Hoi Rik,
Hartelijk welkom!
Wandelpaden kunnen we zeker nog gebruiken.
Misschien heb je hier iets aan:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Mapping_Weekend_Howto
vriendelijke groet,
cordialmente,
Ante
On Monday 30 July 2007 16:09, Rik van der Helm wrote:
> Hallo,
>
> Ik ben een enthousiast
On Tuesday 31 July 2007 12:05, Christ van Willegen wrote:
> Hoi,
>
> On 7/31/07, Mark Huizer <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> > Ik wil wel aanklooien tegen die tijd en noord-Eindhoven handmatig doen.
> > Roep maar als het zover is, en er een duidelijke pagina is hoe en wat.
> > Misschien dat ik als dat
On Tuesday 31 July 2007 13:19, Gert Gremmen wrote:
> Er zit nog een ander aspect aan
> het overnemen van "geverifieerde data"
> dwz door onszelf gegenereerde gegevens, met
> die van AND, waarvan de kwaliteit nog onbekend is.
> Met name het optreden van de zogenaamde Easter eggs,
Omdat we de gegev
On Tuesday 31 July 2007 15:47, Mark Huizer wrote:
> > In dorpen en steden heeft AND ook wel steegjes - sommige wel, andere
> > niet. Steegjes kunnen er dubbel inzitten of niet na de omzetting.
> > Achteraf checken.
> >
> > Wie nu wil mappen, vooral de natuur in, weg van steden en dorpen en ze
> > a
> Bij de eerder genoemde zuiderbrug over de Maas heb ik extra nodes op
> de segmenten aangebracht, maar hoe geef ik nu in JOSM de attributes
> bridge=yes, layer=1?
Aan de linkerkant op de button klikken met de steeksleutel, de eigenschappen.
Dan op add klikken in het eigenschappenraam.
> In het
-- Forwarded Message --
Ante, dank voor dit persbericht. Het was er, door vakantie etc, nog niet van
gekomen, maar nu dan alsnog:
http://www.nederkaart.nl/2007/08/07/openstreetmap/
groet,
Remco Kouwenhoven
www.nederkaart.nl
Op 06-07-07 heeft Ante Wessels <[EMAIL PROTEC
Henk heeft een opzetje op de wiki gezet:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/AND_Data/Roadmap-integration-NL#Hackingparty_August_18th_2007
Er is veel werk verricht aan een conversiescript. Voor zover ik zie is er nog
geen script om OSM data weg te halen en AND data te importeren. Het roept de
On Monday 13 August 2007 18:21, Martijn van Oosterhout wrote:
> Ik denk er ook over na maar ik ben net terug van 5 weken vakantie dus
> ik heb geen flauw idee hoe ver wij al zijn.
Dit is het plan:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/AND_Data/Roadmap-integration-NL
http://wiki.openstreetmap.org
On Monday 13 August 2007 19:52, Martijn van Oosterhout wrote:
> On 8/13/07, Ante Wessels <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> > Verder zou er nog een script moeten zijn voor vegen en plakken. Dat
> > ontbreekt nog, voor zover ik weet.
>
> Er bestaan scripts om stukken uit ee
We hebben zaterdag ook nog twee servers nodig, en dus iemand die die (liefst
voor zaterdag) installeert. (Mag op 1 machine.)
server 1: kopie van osm. (Hoeft niet de hele planeet te zijn, wel stuk groter
dan NL.)
server 2: omgezette AND data. Mogelijk het handigst als Marc op vrijdagavond
de la
On Monday 13 August 2007 21:42, paul van den berg wrote:
> Nederlandse grenzen zaten al in de Texel data van AND: 001_admin1.shp
Uitstekend. Is iemand die deze polygoon in de osm kaart in kan voeren? Ik wil
dan wel beginnen met net buiten NL de wegen te splitsen, zodat wissen in NL
geen grote g
On Tuesday 14 August 2007 11:44, Freek wrote:
> On Tuesday 14 August 2007, Ante Wessels wrote:
> > On Monday 13 August 2007 21:42, paul van den berg wrote:
> > > Nederlandse grenzen zaten al in de Texel data van AND: 001_admin1.shp
> >
> > Uitstekend. Is iemand die de
On Tuesday 14 August 2007 11:44, Freek wrote:
> On Tuesday 14 August 2007, Ante Wessels wrote:
> > On Monday 13 August 2007 21:42, paul van den berg wrote:
> > > Nederlandse grenzen zaten al in de Texel data van AND: 001_admin1.shp
> >
> > Uitstekend. Is iemand die de
On Thursday 16 August 2007 21:50, you wrote:
> On 8/16/07, Ante Wessels <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> > Ik maakte een versimpelde versie, de grenzen van DE en BE zoals AND, bij
> > de kust de zee in en een grote lijn. Ik gebruikte 3 tags (notes): kust,
> > s
Hoi,
Woensdagavond was de Maasboulevard richting stad afgesloten. Ik zou dus niet
via ring oost afslag centrum proberen.
"Als Start/Finish zal de pijler van de Willemsbrug aan Noordereilandzijde
fungeren. Het loopt over de Willemsbrug, de Verlengde Willemsbrug, Blaak,
Coolsingel, rondje Hofpl
On Saturday 18 August 2007 22:47, Martijn van Oosterhout wrote:
> I'm sure there's more, but that's all I can think of right now.
Het extract polygon script haalt nodes binnen de polygoon op, maar niet de
segmenten die de grens overgaan.
Als dan de nodes worden verwijderd, dan blijven er toch
Pagina over de grenzen:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/AND_Data/Borders
vriendelijke groet,
cordialmente,
Ante
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
On Monday 20 August 2007 15:46, Remco van Zuijlen wrote:
> Ik heb het script hier gedraaid, en ik heb er niet op zitten kijken en weet
> dus ook niet hoe lang het duurde, maar het resultaat kan je zien op:
>
> http://maps.zuijlen.eu/osm/svn/applications/utils/import/and_import/data/
We zijn vanda
On Monday 20 August 2007 16:58, Ante Wessels wrote:
> Ik zie in Amsterdam, rond het Beursplein, veel straten (residential), zoals
> Warmoesstraat en Oudezijds Voorburgwal, die niet gewist worden in
> http://maps.zuijlen.eu/osm/svn/svn.openstreetmap.org/applications/utils/imp
>ort/and
On Monday 20 August 2007 18:00, Martijn van Oosterhout wrote:
> On 8/20/07, Ante Wessels <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> > Ik zie in Amsterdam ook straten die incompleet in nld-delete.osm staan.
> > Ze zijn wel compleet in osm. Die worden of deels gewist (wel de node, dan
> &
On Monday 20 August 2007 18:40, Martijn van Oosterhout wrote:
> On 8/20/07, Ante Wessels <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Err, dat bestand is wat er *verwijderd* moet worden. Dus natuurlijk
> kan dat incompleet zijn...
Maar als er straten incompleet in dit bestand zitten, zull
On Monday 20 August 2007 20:32, Martijn van Oosterhout wrote:
> Als je "grep" gebruikt op de nld.osm en nld-delete.osm dan zijn alle
> straten die in de eerste zijn ook in de tweede, dus er zou niks over
> moeten blijven...
Er gaat niets boven echt. Wat we kunnen doen als we denken dat we er hele
On Tuesday 21 August 2007 10:09, Martijn van Oosterhout wrote:
> Thanks to the quick fixes to osmosis by bretth there is now a
> nld-leftover.osm which you can load up to see exactly what is going to
> be leftover.
Great work!
> http://kleptog.org/temp/nld-leftover.osm.gz (5MB)
>
> Looking at it
Jeroen werd uitgenodigd voor Dialogic. Dialogic organiseert een congres over
hergebruik overheidsinformatie:
http://www.dialogic.nl/modules/cms/item01.aspx?catId=190&ItemId=401
Jeroen kan niet, dus besloten we Dialogic 2 voor de prijs van 1 te geven: Henk
Hof en ik zullen aanwezig zijn. Het is
On Thursday 23 August 2007 21:21, Martijn van Oosterhout wrote:
> Ok, dit heb ik allemaal gedaan en de bestand heeft nu grensbieden van
> onze buurlanden. Zoals je ziet eindigen de wegen netjes bij de grens.
Ziet er heel goed uit. Twee dingetjes die ik zie: natural wood zit er nog in
en landuse.
On Tuesday 28 August 2007 21:10:57 Martijn van Oosterhout wrote:
> Ok, ik heb hem geupdate met de laatste versie uit SVN, dus iedereen
> kan kijken naar hun gebied. (Stel JOSM in op
> http://and.openstreetmap.nl/api).
Dank!
Wat mij opvalt:
In
http://www.openstreetmap.org/index.html?mlat=52.37
On Thursday 30 August 2007 19:27:23 Martijn van Oosterhout wrote:
> Op and.openstreetmap.nl. Ik heb volgens mij bijna alle problemen die
> mensen hadden aangekaart gecorregeert.
Het Noordhollands kanaal is nu goed.
http://www.openstreetmap.org/index.html?mlat=52.37315193434371&mlon=4.88228102989
On Saturday 01 September 2007 10:45:07 Martijn van Oosterhout wrote:
> Verder nog problemen (die niet met het water te maken hebben)?
Ik kom iets tegen dat, umpff, wel met water te maken heeft. Maar voor zover ik
kan zien iets dat nog niet aan de orde is geweest.
http://www.openstreetmap.org/in
On Saturday 01 September 2007 15:35:19 Ante Wessels wrote:
> http://www.openstreetmap.org/index.html?mlat=52.407396371596505&mlon=5.0473
>19452491182&zoom=12
>
> De Uitdammerdijk is hier de grens met het water. Maar er is geen
> watergerelateerde tag, alleen highway=se
On Saturday 01 September 2007 16:41:37 Martijn van Oosterhout wrote:
> Inderdaad. Door de -n optie bij het maken van het bestand worden
> landgrenzen acterwege gelaten. Als ik het echte OSM bestand kijk krijg
> ik twee objecten, allebei AND=1001 voor de nederlandse grens. Ik
> neem aan dat dat
On Tuesday 04 September 2007 02:20:10 Stefan de Konink wrote:
> Nu lijkt het mij persoonlijk niet echt een parade paardje als alles
> eenmaal is ingeladen de database met zo'n 5%? (gokje) is gegroeid,
> Nederland jubelt en op de kaart staat... maar OSM down is. Wellicht is het
> een mogelijkheid o
On Tuesday 04 September 2007 12:15:03 Martijn van Oosterhout wrote:
> Inderdaad, het is mijn bedoeling om de import deze week te doen.
Mooi.
> Er
> was wat discussie vorige week over het labellen van wegen maar geen
> concensus. Dus denk ik, gewoon doen en later de rommel opruimen. Want
> zoa
On Friday 07 September 2007 11:16:46 Stefan de Konink wrote:
> > Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
>
> Toch jammer :) Weet iemand hoe het met het kortgeding van Teleatlas is
> afgelopen?
Voor zover ik weet speelt dat nog. In elk geval komen enkele mensen niet
spreken op Dialogi
On Friday 14 September 2007 09:04:02 Lambertus wrote:
> Floris Looijesteijn wrote:
> > ben ik de enige die dit een beetje een vreemde zet vind?
>
> Eh nee. Ik begrijp hieruit dat AND niet op 1 paard wil wedden, wat niet
> geheel onbegrijpelijk is.
Alle NL softwarebedrijven zijn, internationaal gez
On Friday 14 September 2007 22:33:47 Remco van Zuijlen wrote:
> On Fri, Sep 14, 2007 at 09:31:11PM +0200, Maarten Deen wrote:
> > Ik zat nog even naar Borkum te kijken en vooral waarom daar een tile
> > niet goed als zee wordt gerenderd. Dus ik download een wat groter
> > gedeelte en zie Nederland
Bericht van Bas over site met fietsroutes:
-- Forwarded Message --
Ante,
Gisterenavond hadden wij het hierover:
http://www.fietsen.123.nl
De beheerder komt uit Hoogland, gemeente Amersfoort.
Zaterdag 6 oktober organiseert de NLLGG
http://www.nllgg.nl/softwarefreedomday_2007
I met Nagarjuna G, chairman of the FSF India. One of the projects he is
working on is open map data in India. They are experimenting with things like
uploading tracks via sms. They would like to buy gps chips and build their
own devices. Especially in Mumbai mappers are active.
I told him AND o
RTL (in cc.) wil aandacht aan de open kaart besteden, vanaf vandaag
beschikbaar.
Toch is het wel belangrijk wat een verslaggeefster, zonder speciale
computerkennis er nu aan heeft. Kan ze het al op haar Tomtom gebruiken? Of het
echt uitgezonden wordt hangt toch ook wel af van het antwoord op de
On Friday 21 September 2007 12:34:39 Martijn van Oosterhout wrote:
> Ah, het echt probleem blijft dat Tomtom niet open genoeg is dat
> anderen hun eigen kaarten erin kunnen zetten. Er zijn wel andere
> apparaten waar dat wel kan...
De hoofdredacteur heeft al besloten dat het niet door gaat. Het m
1 - 100 van 143 matches
Mail list logo