Op 24 oktober 2014 01:13 schreef Thomas <o...@aptum.nl>:

> [...]
> bij het huis moeten aanhouden. Toch bijzonder dat al die “officiële”
> datasets die kennelijke fout bevatten.
>
> Verder zijn er wel vaak heel wat nummers zonder locatie. Het betreffen
> vrijwel altijd nummers met een toevoeging (meestal het huisnummer waar ze
> bijhoren, een underscore en dan de toevoeging; vb 22_03). Soms zijn het
> schijnbaar gewone nummers. De nummers komen nooit voor op het GRB, maar
> soms komt hetzelfde huisnummer zonder toevoeging wél voor op het GRB.
>
> Ik begrijp niet goed of dat nu de subadressen zijn binnen CRAB of gewone
> adressen, maar dan een bisnummers (zie ook

OPGELET:
Merk op dat dit bestand over een andere database gaat. De xGrab database
valt niet onder de open-data licentie, en deze mogen we dus ook niet
gebruiken (de xGrab database bevat trouwens wel gebouwcontouren).Gelieve je
tot de correcte documenten te richten:
https://download.agiv.be/Producten/Detail?id=102&title=CRAB_adresposities

> [...]
>
> Deze had ik nog niet gezien.

> Buiten een vergissing van een mapper in de Spechtstraat in Oostende, zijn
> alle andere foute huisnummers eigenlijk industriële of commerciële panden
> waar de afstand tussen het centroid in CRAB en het gemapte gebouw groter
> dan de door mij ingestelde 20m op de website van Sander is; geen echte
> fouten dus.
>
> In het algemeen zijn de gegevens voor Oostende dus zeer goed bruikbaar,
> zeker als die subadressen nog automatisch de positie van hun parent-adres

Bij mijn weten heb ik helemaal geen subadressen verwerkt, ik heb die tabel
zelfs niet bekeken. Maar je kan het zelf controleren in het script:
https://github.com/sanderd17/sanderd17.github.io/blob/master/extract.py

 De subadressen zijn volgens mij bus-nummers. Een huisnummer kan een suffix
hebben (zoals 29A), zonder dat het daarom een busnummer is. We zijn niet
van plan om busnummers in OSM te importeren, omdat alle bussen die tot
eenzelfde adres behoren toch meestal vlak naast elkaar te vinden zijn, en
dat er maar 1 voordeur is. Als gevolg is er geen geografisch onderscheid,
en is het dus niet nodig die in OSM te importeren.

Nu heb ik wel een mogelijke bug gevonden in mijn script. In
https://download.agiv.be/Producten/GetDocument?id=90&title=Data_CRAB_pdf&x=Data_CRAB_pdf
staat vermeld dat een terrein object N huisnummers kan hebben. Maar volgens
mij gebruik ik er maar 1 van (zie script lijn ~190). Nu weet ik niet hoe
die N verschillende in een database zitten (die bestanden zijn niet echt
eenvoudig te doorzoeken). Dus alle tips zijn welkom.

Misschien is het mogelijk om een hoop adressen zonder positie weg te
krijgen (natuurlijk zal 1 terreinobject met verschillende huisnummers dan
wel weer een voor verschillende adressen met dezelfde coordinaten zorgen)?

Groeten, Sander.