Bedankt voor beide meldingen! Het probleem ligt in dit geval bij de overpass-api. De JSON-response bestaat niet uit JSON maar uit xhtml. Wanneer de javascript dat probeert te verwerken als een JSON-response treedt er een fout op. Dat heeft vast te maken met de emergency rollback waar je eerder over mailde.

Ik heb even het request naar overpass.osm.rambler.ru doorgestuurd waardoor het request op zich nu weer werkt. Verderop in het script loopt nu wat verkeerd omdat het antwoord van deze Russische variant blijkbaar inhoudelijk verschillend is van de originele Duitse website. Ik kijk even of ik dat op kan lossen, anders draai ik het geheel terug naar de originele Duitse variant en moeten we maar even wachten tot de emergency rollback voorbij is.

Groeten,
Thomas