Hooi Sander,

Het invoeren van huisnummers moet men met het nodige korreltje zou nemen.
Ik gebruik reeds enkele tijd de script vanuit mijn luie zetel en het is
niet altijd makkelijk om een ganse straat zonder missings te mappen. Wat ik
al het meest ontdekt heb, buiten de fouten in CRAB zelf, zijn fouten in de
straatnamen, zelfs op plaatsen waar al de rest fatsoenlijk gemapt is, en
dan heb ik wel last met de relaties, die ik slecht beheer, als ik de
straatnaam volgens CRAB aanpas.

Elke methode om te nummeren heeft zijn nadelen. Deze week heb ik met CRAB
in Mol een pleintje ondekt van een vijftal huizen dat nog niet in OSM
stond. In AGIV GRB, extra uitgezomd, is de naam op die plaats ook niet te
vinden, maar er staan er wel de huisnummers in. Ter plaatse was en geen
enkele straatnaamplaat te bespeuren. Ik hoop dat het nu fatsoenlijk in OSM
staat.
Ik heb ook al in OSM een huis gevonden rond een CRABnummer op een plaats
waarvan de grond nog te koop is. ;-)

Wat volgens mij in de script nog zou nuttig zijn is naast het zonenummer de
naam van de gemeente. Ook de som van iedere kolom, dan heb ik een idee van
wat mij voor het zonenummer nog te wachten staat.

Groetjes

Sus