> Dat gaat een leuke query worden in de database, met regular expressions
> en stuff. pfff.  En die uidn is volgens mij nog van een minder belang
> dat de datum.  Die is leesbaar voor eindgebruikers, die uidn versie
> nummer zegt echt niks.
>
> Ik ben trouwens niet akkoord met die ref tag.  het is geen ref, het is
> een source ref.  daarom source:*

Dus beter datum geometrie + oidn, niet uidn. (+ type eenheid)

Die tag uiteen trekken als data is iets dat enkel voor onderhoud nodig gaat
zijn - dus iets complex wordt nog net iets complexer. Lijkt mij niet zo'n
groot probleem.

> Nee, dan heb je niet opgelet ;-) !!!  wij deleten niets.  De history van
> een gebouw wordt bewaard.  je moet de plugin gebruiken om geometries te
> migreren.  zie docs : http://grbtiles.byteless.net/docs/

Dat is niet wat Ben bedoelt. Hij heeft het op de wilde imports, of mensen
die overtekenen uit het GRB zonder respect voor wat er al stond.
Dat lijkt mij trouwens het beste argument voor een grote import: als we het
niet doen met jouw excellente tool, dan gaan mensen het toch doen, alleen
veel slechter.

> Eens de import klaar is en we hebben alle gebouwen doen we maintenance
>
> Die maintenance is nu simpel:  match entity en oidn en je weet exact
> welk gebouw je hebt.

Ik heb ook altijd begrepen dat de uitdaging bij importeren up to date
houden is. Als daar technologische middelen voor zijn, dan moeten we die
toch gebruiken. Ik snap net als jij niet wat de meerwaarde is van de GRB
gebouwen ENKEL als OSM objecten te gaan updaten. Ideaal toch als we zowel
the crowd als het AIV (AGIV) kunnen gebruiken?

> Welk probleem zijn we nu eigenlijk aan het oplossen met die tags.  Ik
> versta niet wat het grote probleem is en waarom we het ons moeilijker
> moeten maken ook als het makkelijk kan ?

It's politics baby, niet te veel energie aan verspillen.