> community_centre=youth_centre is dus niet van toepassing dan?

Dat is voor het gebouw  / terrein, niet voor de feitelijke club volgens mij.

Hetzelfde geld bv voor een visclub. Daar kan je de vijver met
leisure=fishing, het gebouw met amenity=community_centre en de
aanwezigheid van een club met een node club=fishing mappen.

Ik heb dit zelf nog niet al te dikwijls gedaan, maar feitelijk zijn
het 3 verschillende features. Misschien hebben ze elk een
verschillende naam. Ook al gezien dat er 2 clubs 1 sportterrein delen
(bv 2 voetbalclubs of voetbalclub en hondenschool of club voor
windhondenrennen.)

mvg