De "bijbel" imho voor zulke zaken voor België is :
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:Eimai/Belgian_Roads#Paths

Wat de segregated tag aangaat: er staat inderdaad dikwijls het
verkeerde bord bij.

Wat de maxspeed aangaat: ik vind het feitelijk nog niet zo verkeer dat
je in een zone 30 een maxspeed van 30 op een fietspad zet. Met somee
electrische fietsen of op een racefiets kan je sneller dan 30.

Wat die official aangaat  dat is een Duitse uitvinding. Het
verkeersregels ivm met fietspaden zijn wat anders. Als er een blauw
rond bord staat mag je er niet wandelen, ze hebben dan ook nog een
rechthoekig bord met "frei" onder waar je als fietser mag, maar niet
moet fietsen. In sommige streken van Duitsland zijn ze die official
beginnen gebruiken om een van die varianten aan te geven. Ik dacht
echter recent ergens gelezen te hebben dat ze daar toch weer gaan van
afstappen. Ik zou het gewoon niet gebruiken in België.

Het is al moeilijk genoeg om fietspaden goed te mappen. Dit is het
gevolg dat verschillende landen verschillende wetgeving hebben.
Oorspronkelijk had je footway (for public footpaths), cycleway en
brindleways die overeenstemmen met de Britse situatie. Maar in
Duitsland wilden ze wat anders, dan is highway=path ontstaan.

Er is feitelijk nergens ens consensus over hoe je paden, bergpaden,
fietspaden enz. moet mappen. Er zijn dus nogal wat regionale
verschillen, wat zich ook uit in wiki pagina's en tools. Maar zoals
gezegd, voor mij is de lijst van Eimai de gids bij het mappen. Wel pas
ik dezelfde regels toe voor de kleine rechthoekige bordjes die je in
provinciale domeinen e.d. tegenkomt.

m.