In welke changeset heeft ze die wijziging gedaan ? Kunnen we dat reverten ? :-)

Serieus, dit is iets dat
natural=tree_row;leaf_type=broadleaved;leaf_cycle=deciduous moet zijn.
Ik ben geen boomkenner, dus taxus kan ik niet invullen.

BTW, landuse=forest betekent niet noodzakelijk landcover=trees. Als de
bomen gekapt zijn, staan er voor korte of lange tijd geen bomen op dat
perceel.

Nog een probleem bij landuse: het aansluiten van bos aan veld/weide
als er een pad in het spel is. Op de kaart is het mooi dat er geen wit
tussen beide gebieden, maar als gebruiker van de kaart wil je
feitelijk weten of het pad niet nog een stukje door het bos gaat (zie
foto's [1],[2],[3], op de grens ligt of een stukje in het veld. Dit
laatste komt in de praktijk niet zoveel voor. Maar op luchtfoto's
komen de kruinen van de bomen altijd verder, de landuse=forest wordt
bijna steeds te breed getekend.

Dus als je vertrouwd bent met zo'n situaties, pas de kaart aan aub.
Maar, sluit geen landuses aan aan lijnen van paden en wegen. Bij wegen
is dat gemakkelijk, bij paden met bijna geen breedte toch een aparte
lijn tekenen. En voor de die-hards, ook niet eens een lijntje tekenen
voor de afsluiting of gracht of een multi-polygon van het gebied maken
en de barrier tags op de lijn, de landuse tags op de multi-polygon.

Nog een leuk vraagje: behoort een gracht tot het weiland ernaast ? En
het gras tussen gracht en weg, is dat ook nog weiland ?

m.

[1] https://xian.smugmug.com/OSM/OSM-2017/2017-01-08-Bevel-Nijlen/i-FdqB5gs
[2] https://xian.smugmug.com/OSM/OSM-2017/2017-01-08-Bevel-Nijlen/i-NvsCQGj
[3] https://xian.smugmug.com/OSM/OSM-2017/2017-01-08-Bevel-Nijlen/i-2tm2TzW