On Wed, 27 Jun 2018 15:26:18 +0000 (UTC), Stijn Rombauts
<stijnromba...@yahoo.com> wrote:

> Dit is nagenoeg volledig fout...
> De meeste 'barriers' hebben impliciet access=no [1]. Dus je moet expliciet
> aangeven wie er toch mag passeren: foot=yes, enz...
> Op zich is er geen reden om die weg te splitsen: die nodes met barrier=block
> zouden moeten volstaan voor routing software. En naar mijn mening wordt die
> weg geen 'path' door die blokken.

"In mijnen tijd" werd in geen enkele router rekening gehouden met barriers op
wegen, vandaar dat ik de neiging heb altijd de weg te splitsen, en ook de tags
op de barrier vergeet (wat nu dus inderdaad problematisch is).

Maar als er aan beide kanten van de overweg blokken staan, wordt het deel
ertussen imo de facto wel een path, dus ik zou het hier toch nog steeds
splitsen.

> Als je er toch een 'path' van wil maken: een highway=path heeft als default
> motor_vehicle=no [2]. Foot=yes en bicycle=yes toevoegen is compleet
> overbodig; moped=yes toevoegen is wel nodig.

Goed. Ik kende die defaults niet echt.