> Jistěže, jenže právě k tomu směřovala ta předchozí otázka: Lze nějaký
> takový fungující konsensus nalézt/vytvořit? „otázka zní, zda _lze_
> sepsat jednoznačná, použitelná, definitivní, univerzální metodika,
> kterou lze popisovat sjízdnost, nebo tu bude aparát, který bude spíše
> plný nepravdivých a subjektivních informací."

aha :-)

no tak já odpovídám, že dle mého názoru lze, když slevíš z požadavku 100%
naplnit všechny přívlastky co vypisuješ ...

cituju Pavlův popis:

---^cut---
<h2>bridleway</h2>

Vhodna pro kone, vcetne klusu/cvalu.

Dostatecne siroka a viditelna, aby nebylo pochyb kudy cesta vede.

Viditelnost aspon nejakych 20 metru dopredu

Povrch idealne trava, jehlici nebo listi. Udusana hlina je jeste
celkem fajn, pokud jsou v ni male kaminky (<5mm), je to na hrane.

<h2>footway</h2>

Pro kone neprilis vhodna, ale projede tudy.

Cesta ktera je uzsi, nebo klikatejsi, obsahuje prilis mnoho korenu,
nebo ma nevhodny povrch, necht je oznacena jako footway.

<h2>footway, horses=no</h2>

Takhle bych znacil cesty pro pesi kde se s konem opravdu neda, nebo je
to zakazane. Prikladem muzou byt schody, skaly, nebezpecny teren, nebo
drevene mostky pres potok.

<h2>track</h2>

Sutrovata cesta dost siroka pro auto. Pro kone neprilis vhodna.
---^cut---

myslím si, že jsem schopen cesty podle těchto čtyř typů dostatečně dobře
rozdělit tak, aby Pavel tušil, jak se mu tam pojede
(btw, do toho prvního bych přidal podmínku mimimální výšky profilu - koně
zatím neprovozuju, to je teprv v plánu, ale tipl bych, že je to dost
podstatný parametr ...)

... to mě přivádí na otázku, neexistuje na to nějaká mezinárodní klasifikace,
podobně jako na obtížnost řek?

... což mě přivádí na druhou otázku, řeší OSM nějak obtížnost řek?

(ta první je nejspíš na Pavla, tu druhou berte jako řečnickou, podívám se po
tom sám a případně něco navrhnu)

K.