> pro účely PrahouNaKole.cz jsem se rozhodl vylepšit renderer MTB mapy tak,
> aby kreslil všechny důležité prvky cyklistické infrastruktury a
> další věci důležité pro městskou cyklistiku.
*** urcite vyborna aktivita, pekny posun. OCM stoji na miste a jeji
vyvoj je problem.

> To by šlo, ale bude to záviset na tom, jestli se nakonec rozhodneme udělat
> samostatnou mapu jen pro městskou cyklistiku, nebo bude jednodušší udržovat
> jednu obecnou cyklomapu.
*** Zde je opravdu zasadni rozhodnuti, zda:

a) delate mapu zobrazujici databazi cyklisticke infrastruktury (tomu
odpovida i stavajici mapa Prahou na kole)
nebo
b) mestskou mapu pro cyklisty

Pokud je cilovka a), pak je to cesta dobrym smerem, jde-li o b), pak
je tam prilis mnoho zbytnych informaci. IMHO je treba si udelat
modelove pouziti mapy, coz by mohlo byt: Prumerny clen populace (neni
kartograf, ani OSM, ani vysokoskolak, nema GPS) chce nekam dojet na
kole z A do B a mapu vidi cca 1x mesicne, a hleda neco, co v jeho
ocich splyva v terminech jako cyklo-trasa/pruh/stezka.

Proto se mi zdaji jako zbytne nasledujici prvky, ktere, souvisi s
technikou jizdy nebo jinou skupinou lidi (MTB), nebo je ma vzit do
uvahy routovani:
* MTB znacky
* highway=crossing
* cycleway=asl
* traffic_calming=*
* cyklopiktokoridor
* prilis mnoho POI

PS: Cyklopiktokoridor zrejme neni "cycleway=shared_lane".
Cyklopiktokoridor je informativni napis na vozovce, bez jakekoliv
zmeny rezimu komunikace.
Tagu "cycleway=shared_lane" odpovida v nasi terminologii "viceucelovy
pruh", napr. pouzivany ve Vidni. U nas ho neni mozne ho zrizovat.

zdravi te

hanoj