Dne 19.7.2012 12:27, Karel Volný napsal(a):

> [...]
> třeba oprava překlepu v čísle, a chudák, kdo to opravuje, musí sledovat, na
> co
> všechno ta way navazuje a opravovat to natřikrát místo jednou?
>
> obzvlášť vtipné je to pak při renderování, když na pár metrech je třikrát
> zopakované jméno ulice, protože to AI (resp. spíš v tomto případě AS -
> artificial stupidity) vidí jako tři různé čáry s pojmenováním
>
> podle mého se silnice (a obdobné věci) řeší na úplně špatné úrovni abstrakce
> -
> way jako kousek čáry v mapě, který jde přidat do různých relací, by neměla

Souhlas, ale to se tyce spousty veci v OSM, zaslouzilo by to nejaky
generalni prekopani ...

Myslim ze slusne jsou na tom nase importovane hranice - way jako takova
si nese pouze info o tom, ze jde o hranici a max lv te hranice, ktera
tam vede. Zbytek je soucasti relace.

Co se silnic tyce, vytvarel sem nad par silnicema relace, ciste z
prakticych duvodu - jednoduse si necham sosnout vsechny prvky relace a
stahne se mi to cely. Technicky sem navic zaznamenal nekolik pripadu,
kdy vedou dve silnice (cisla) trebas par set metru soubezne po jedne
vozovce. A to samo plati i pro ruzna cislovani typu Ecka ...

Prvek v mape by mel mit pouze "fyzicky" popis - tedy ze jde o kamenitou
cestu trebas. Jakykoli dalsi "nefyzicky" informace (ze je tam zakaz
vjezdu ...) by uz mely byt v relaci.

> [...]
>
> b) logické uspořádání, že tyto waye patří do silnice X, a třeba že v tomto
> pořadí a orientaci tvoří jednosměrku apod.
>
> u některých věcí se to tak trošku dělá, alespoň ta část b), viz tagování řek
> jako relací (u těch řek se část a) vpodstatě může shodovat s tím "kouskem
> čáry
> v mapě", protože se tak často nestává, že by tam byl souběh více věcí a bylo
> třeba z ní vzít jen kus vocaď-pocaď - tak nanejvýš když řeka tvoří nějakou
> hranici apod.)
>
> u silnic ještě ne - nebo mi něco uniklo?

U silnic to (castecne) udelat lze, ale nedosahnes optimalniho stavu.
Castecne si stim poradi i reneder(y).  Dulezity je predevsim to, co a
jak dovoli editory. Napr v pripade silnic = rucni prace s relaci =
neskutecnej vopruz. Idealni by bylo, kdyby se user v najekym "basic"
rezimu vubec nedozvedel ze se neco dava do relace a neco na way. Tenhle
problem napr krasne vyleze kdyz se mrknes v jakym stavu jsou jizdni
pruhy. Na wiki je nekolik variant jak to otagovat, technicky je vcelku
jedno jaka je ta spravna, podstatny je, aby to umel editor uzivatelsky
privetive = budu si lanes cmarat do mapy stejna jako way, a at si to
nako prechroupe.