> Rozhodně se přidávám k názoru nic čeho se dotkla lidská ruka mapera nemazat.
> Vůbec je třeba brát střízlivě pokusy ajŤáků o naprostou automatizaci
> veškerých importů dat - než se zvedne pobouřená vlna programátorů podotýkám,
> že sám jsem jeden z nich a mluvím z vlastní zkušenosti, taky mě
> programátorsky více přitahuje hromadný import celé republiky, než ruční
> pomalé mapování ulice po ulici.
*** Nejde o zachování mapování lidské ruky, ale o zachování jeho
hodnoty, je-li jaká.
*** Ulice po ulici je mapování neni pomalé ale bez konce. Takové
zkušenosti tu jsou. Dosud není ukončeno čistění po waterway a ani po
addr UIR-ADR, který proběhl jen v okresních městech. Stav building v
nekterych sidlech po aktivite jednotlivcu s tracerem je vice nez
tristni.

> Ale hodnota OSM je steně jako u Wikipedie v tom, že je tam ten lidský
> přístup. Wikipedie podle mě taky musela hodně odolávat nejrůznějším nápadům
> o import databázových dat. Nikdy se to nestalo a je to dobře.
*** To samozrejme neni pravda. Wikipedie prosla importy co ja vim tak
v geografii, svetova sidla, obce CR z UIR-ZSJ z CSU a rejstriky MVCR o
poctu obyvatel apod, nebot takove veci jsou nad lidske sily. Stejne
tak je nad lidske sily udrzovat napr. seznam zeleznicnich stanic o par
set polozkach, proste se aktualizuje k oficialni databazi. Lidsky
potencial se soustredi na kreativnost a prezentaci obsahu ne na rucni
prepisovani hotovych statistickych databazi.

> Ale
> programátoři nemusí plakat, mám pro ně řešení :-) Mám ale velice dobrou
> zkušenost s poloautomatickou cestou - stroje jsou výborn0 v tom, že mohou
> lidem usnadnit spoustu nudné práce a nechat na jejich posouzení co samy
> nezvládnou. Taky se tím využije velká masa mapperů, kteří by třeba rádi
> mapovali (příkad) adresní body, ale cítí že je to nad jejich síly. Pokud jim
> ale bot vygeneruje přehled 150 baráků po praze kde není situace jasná,
> vsaďte se že sednou na kolo a objedou to. A to je právě přidaná hodnota OSM.
*** to jsou romanticke sny. OSM je tu pres 5 let a z toho lze uvozovat
na co ma a na co ne:
* Nejsou zadne masy mapperu je nas par vzhledem k objemu prace.
* Silne nastroje v rukach nezkusenych plodi silne chyby.
* Nikdo nebude nadsene objizdet mesto ;)
* Fyzicky v terenu shledne vetsina jen to co zna a kudy chodi, jezdi, navstivi.

ha
hanoj