Ahoj,

> - bridleway je pro koně, ale to neznamená, že když po lesní cestě projede
> někdy kůň, tak z toho hned
> bude cesta označená jako bridleway, ani lesní cesta, co je celá rozťápaná od
> koní, není to cesta pro
> koně, je to lesní cesta, stejně tak když cyklisti v lese rozjezdí cestu, tak
> to není cycleway.

rad bych videl cestu rozjezdenou od cyklistu tak, ze neni pouzitelna
pro pesi, ale budiz. Souhlasim s tim, ze to, ze nekdo jednorazove v lese
znici cestu neni duvod ji preznacovat.

Ja jsem ohledne bridleway taky pomerne konzervativni a pouzivam to
tam, kde ten stav je dlouhodoby a v podstate v okoli Brna jen kolem
konskych ranchu. Nevim, jestli to tam je legalni (jestli treba maji
koupene i ty okolni lesy - pri pokusu pouzit katastr jsem dospel
k zaveru, ze nikoli, ale poradne jsem vlastnika najit pri rychlem
pruhletu nedokazal, takze treba maji jen povoleni), ale maji tam
obcas i nadelane prekazky a podobne - treba okoli Panske Lichy.

Uvedomuji si, ze to neni uplne konzistentni s tim, jak se chovam
ke zbytku cest (tj. ze se snazim rozlisovat podle legalniho stavu),
ale z druhe strany ty konske cesty jsou pro mne opravdu specificke
tim, ze svym stavem a pouzitim koliduji s jinym provozem.

> - path vs. footway - pěšina v lese, vyšlapaná od lidí, vypadající jako pěšina
> od zvěře není footway
> ale path. Footway je cesta pro pěší, která tam byla záměrně vytvořena, což
> pěšina v lese není.
> Footway je chodník či pěšina, záměrně vysypaná třeba štěrkem nebo jinak
> upravená. Path je vyšlapaná
> pěšina, většinou v lese, ale někdy i ve městě, třeba v Praze je na travnatých
> plochách spousta
> pěšin, ale není to chodník. Pokud je cesta horší kvality, označí se ještě
> wheelchair=no.

Tady bych byl trochu opatrnejsi - to, ze nekdo vysype nekde cestu
piskem/sterkem jeste neznamena, ze je to chodnik a ze by tam taky
nemel vyskytovat cyklista. I ruzne cyklisticke stezky typu Rychleb
se ruzne upravuji a zpevnuji - a muzes na to pouzit kombinaci
highway=path & surface=compacted. Footway bych z toho mimo mesto delal
opravdu jen tehdy, pokud tam nekdo vyrobi dedikovanou cesticku
a ma to vylozene urceni pro chodce (napr. v terenu viditelne oznaceno,
nebo je to stanovene nejakou vyhlaskou a podobne).

S tim rozlisenim footway a path ve meste souhlasim.

Petr