>Tak přesně tohle - jako uživatel - nechci dělat. Na mnoha místech jsem
>narazil na to, že na výběr by bylo více možností. Přičemž ta cesta
>vyznačená (byť jen na papíře) bývá používaná a tudíž komfortně
>průchozí.
>Ostatní možnosti bývají hůře průchozí. A není to jenom o tom, zda je
>dobře značena viditelnost a šírka pěšiny. Ono je rozdíl jestli takovou
>pěšinu mapper značí v předjaří (projít se dá všude), nebo zda tam jde
>na
>konci léta (neprůchozí skrz kopřivy a houští).

pokud je ta cesta někde vyznačená na papíře a máme svolení ji z tohoto
zdroje nabrat, tak bych to klidně udělal - protože pak máš i nějakého garanta,
který se o to stará (nebo měl starat). Já měl na mysli případy, a není jich
málo, kdy ta naučná stezka je opravdu jen sbírka informačních cedulí
a je na uživateli, jak se mezi nimi routuje. Někdy je to vedené paralelně
s KČT značkou, takže se dá předpokládat logika routování "po značce".

Co se týče mappera vytvářejícího trasu - to, co popisuješ, je část problému. Ono
teda i KČT má v dlouhodobějším horizontu s tímto problém, že se terén mění a
co bylo průchozí a dobře viditelné tak už viditelné třeba po pár letech není.
Nicméně
v případě tras KČT se k tomu aspoň ti značkaři hlásí a spravují to, byť někdy
velmi
velmi pomalu. V případě, kdy si OSM mapper tu trasu "vymyslí", tak by aspoň
bylo dobré v datech vidět, že si ji vymyslel - už kvůli odpovědnosti za údržbu.
Buď použit status "proposed" nebo nějakou vhodnou hodnotu operátora. Navíc
pak by bylo vhodné ještě rozlišit oficiální sadu informačních cedulí, k nimž se
operátor hlásí, a to mapperem navržené routování - protože se například v čase
může
změnit vedení KČT tras a jak pak má člověk rozhodnout, jestli takovou trasu
také zaktualizovat nebo ne - když by neměla žádného zřejmého operátora
nebo garanta.

Zdraví,
Petr