From: Mikoláš Štrajt [mailto:stra...@seznam.cz]
Sent: Monday, July 31, 2017 9:58 AM
To: talk-cz@openstreetmap.org
Subject: [Talk-cz] feráta vs řetěz

Zdar,

četl jsem dnes ráno článek o ferátách
(https://cs.wikipedia.org/wiki/Zajištěná_cesta) a vzpoměl jsem si na jednu
podobnou věc - úsek turistické cesty, který vede po tak strmé skále že je tam
pro jistotu řetěz. Tuhle věc jsem třeba viděl u Kocáby pod Masečínem (tj.
přibližně tady - http://maps.svita.cz/pkggq).

Není to klasická (obtížná) feráta, protože k průchodu tohoto úseku cesty
nepotřebujete horolezecké vybavení. Přijde mi spíš že je to taková zkratka -
těm, co to značili, se asi nechtělo tento krátký úsek cesty vysekávat do skály,
tak tam dali řetěz.

Přesto je to celkem překážka a mám pocit že jsem tam jednou potkal dost
naštvaný cyklisty. Na tomto konkrétním místě je to navíc vylepšeno o to, že se
tomuto místu dá vyhnout po druhém břehu, takže by bylo fajn to zanést do mapy.

Potkali jste někde něco podobného? Pokud ano, jak jste to zanesli do mapy?

Zdraví

--

Severák