"Tohle mi přijde hrozně lokální pohled na problematiku (podobně jako spousta

jiných věcí co se zde na listu řeší). Já bych rád aby se české názvy rozumě
zalamovaly a zobrazovaly i v rendereru který si napíše třeba Japonec. Někdo
mimoevropský nebude vůbec řešit jaké tu v Česku máme typografická pravidla.

Zkuste u nějakého renrereru na githubu vytvořit issue že se nějaký český
název
špatně zobrazuje a že si to přeci může vyřešit. Taková věda to přeci není.
Ještě těch chudákům vývojářům můžete poradit že exituje probram "vlnka"
který
to přeci dokázal před deseti lety.

Stejně tak já nedokážu posoudit jestli se arabské jméno hospody má vykreslit

zleva doprava nebo zprava doleva a už vůbec (bez unicode hitnů) nedokážu
napsat renderer kde arabský název obsahuje číslovku!

Otevřete trochu svoji mysl a myslete prosím za hranice českého rybníčku."

Jenomže autor rendereru/stylu musí myslet zároveň globálně i lokálně.

Musím mít kupříkladu vyřešeny fonty - můžu mít například nějaký primární
font, který se mi líbí vzhledem, ale pak musím mít fallback pro arabštinu/
čínštinu/cyrilici.

Dále pak může provádět transliteraci nepřeložených názvů (jako to dělá
německý styl na https://www.openstreetmap.de/karte.html). Tohle je v praxi
celkem užitečné - když neumím azbuku a chci studovat mapu nějakého ruského
města, hned se líp zorientuju.

V neposlední řadě se často děje, že se názvy na mapě zobrazují v jazyce
toho, kdo si mapu prohlíží/provozuje. Mapy.cz zobrazují mapu světa s českými
názvy, Kosmosnimki zase s ruskými.

Další věc je, že ne všechny typografický/kartografický vychytávky jdou
provést ve všech jazycích - kupříkladu mapy.cz mají části obce napsané caps
lockem (ŘEPORYJE) oproti samostatným obcím, které jsou bez caps locku
(Ořech). Tohle ale jde udělat jen v jazycích, které rozlišují velká a malá
písmena.

* * *

Jinak "cartography labeling" je samostatná věda. A správné vykreslování
Unicode je další samostatná věda.

--

Mikoláš