9. feb. 2012 08.45 skrev Uffe Kousgaard <u...@routeware.dk>:
> Dette er i tråd med anbefalingerne om ikke at lægge busruter ind, da
> disse heller ikke kan observeres i naturen og hurtigt kan ændres.

Huh? Hvor kom den lige fra? Busruter er da en vigtig del i at finde
rundt i en storby hvis man skal bruge offentlige transportmidler?

> Jeg synes der er en vis tendens til at ville fylde al mulig information ind
> i OSM, blot fordi man kan. Som du også selv er inde på i et andet indlæg.

Tja, et kriterium kunne jo være at folk kunne bruge dataene til noget.
Og det kunne måske være meget rart at se om Nørrum Snedre ligger i
Bloksbjerg kommune eller Vinterby kommune.

Det er vel lidt ligesom Wikipedia. Der skal være en vis generel
interesse i dataene. Hvordan man så afgør det i praksis, er ikke så
let. Et "skal være fysisk observerbart" giver i mine ører kun mening i
sig selv hvis der ikke er andre brugbare kilder til dataene, det
tilføjer jo ikke noget at værdi som sådan, f.eks. er strandsten jo
fysisk observerbare, men derfor ville vi vel sige nej hvis en eller
anden begyndte at tilføje hver eneste stykke grus mellem Skagen og
Vadehavet.

Ole