Yo tengo entendido que solo se debe etiquetar como highway=motorway_link
los tramos de acceso o salida de autovía que se usan exclusivamente para
eso y que tienen las mismas restricciones de tráfico que esta, es decir,
por donde no pueden circular peatones, bicis o ciclomotores.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dmotorway_link
Link roads between different highways types[editar
<http://wiki.openstreetmap.org/w/index.php?title=Tag:highway%3Dmotorway_link&action=edit&section=6>
]

If a road leads from a motorway to a non-motorway, *only the portion that
solely carries traffic to or from the motorway should be tagged as
motorway_link*. Any other roads used to connect the motorway to a
non-motorway, which can also be used by non-motorway traffic, should be
tagged as something less than motorway_link, usually the *_link of the
non-motorway.

Juan Antonio Pellicer Alcaraz
t: @picoesquina