Marc Kessels wrote:

> ik wil het graag controleren, maar ik kan niet op and.openstreetmap.nl:
>  Proxy Error
> The proxy server received an invalid response from an upstream server.
> The proxy server could not handle the request GET /.
>
> Reason: Error reading from remote server

Je gaat toch niet met een webbrowser naar die URL toe he? Dat werkt
namelijk niet.

Ik zie dat de parse fouten die ik heb genoemd weg zijn, maar nu vallen
me een paar andere op.

http://www.openstreetmap.org/index.html?mlat=51.377318629786&mlon=5.982882572844984&zoom=14

Dit downloadt het gebied rond de A67, afrit 38. De richtingen van de
opritten van/naar Eindhoven staan verkeerdom. Ook een van de rijbanen
van de N277 (de primary weg die noord-zuid loopt) staat verkeerdom.
Ik zie dat er een tag "oneway" in de ways zit, met de waarde 1 of -1, en
het lijkt er op dat de ways met oneway=1 goed staan, en die met
oneway=-1 verkeerdom.

Is dit een bugje in het script of misschien iets dat niet opgemerkt is?

Als voorbeeld: tags AND=15746802, AND=15746790 en AND=15746994 staan
verkeerdom, AND=15746779, AND=15746791 en AND=15746993 staan goed.

Osmarender vanuit JOSM doet trouwens vreemd. Het lijkt erop dat hij
wegen zonder einde een eindpunt geeft linksboven. Is dat een osmarender bug?

Maarten