Christiaan Welvaart wrote:

> Dat betekent dat aan een bebouwde kom grens ook een naam moet kunnen
> hangen, en zo zit het al in osm (landuse=residential, place=x) denk ik.
> Moeten die ook een admin_level krijgen?

Wat we in Nederland doen is misbruik van de landuse=residential tag, en
we komen er voorlopig nog mee weg ook.

Wat denk je van een stad die doorsneden wordt door een rivier? Laten we
de landuse=residential doorlopen onder de rivier? Wie woont er in een
rivier?

Wat denk je van een plaats die een woonwijk heeft die niet vastligt aan
de eigen kern, maar tegen een andere plaats aan? Hoe wil je daar 1
coherente, benoemde landuse=residential van maken.

Wat denk je van een stad, waar een groot winkelterrein is
(landuse=retail) of een kantorenpark (landuse=commercial). Gaan we
landuse op landuse stapelen? Dan zit je ook aan layer=* vast, en ben je
aan het "schilderen" voor de renderer.

> En moet er dan een verschil gemaakt worden tussen postadressen
> (BAG->alleen woonplaatsen) en route plannen, waar je neem ik aan elke
> bebouwde kom naam mag gebruiken, want die staat mogelijk aangeven op
> verkeersborden.

Waarom zou het ene het andere uitsluiten? Een namefinder service zou
niet zo naïef moeten zijn dat hij bij voorbaat al matches uit gaat
sluiten. Als jij van iemand een postadres weet, en je wilt daarheen
routeren, terwijl dat gehucht onder een andere naam op de borden staat,
dan moet dat nog steeds kunnen.

--
Lennard