On Tue, 7 Jul 2009, Philip Homburg wrote:

> Dat klopt niet. Ik heb redelijk veel met http://yournavigation.org/ gespeeld
> (die natuurlijk gosmore als backend heeft) en recenter met ANDNAV2. En in
> beide gevallen zie je dat de navigatie software heel veel steken laat vallen.

Heb je ook de andere 2 webrouteplanners bekeken?

   http://www.openrouteservice.org/

Deze is (voor zover ik weet) nog steeds niet helemaal open source ook
al is ooit beloofd dat dit "binnenkort" zou gebeuren, op
http://www.freeopenls.org/

De andere is http://www.cloudmade.com/ maar die doet het niet in mijn
webbrowser.

Met ORS ben ik tot nu toe eigenlijk alleen data fouten tegengekomen voor
fietsrouting.

> Ook in de data zitten veel fouten maar op route gebied is het model dan
> ook verre van compleet.

[zie volgende mail]

Misschien is fiets/voetganger/etc. routing een goede applicatie is als
niemand anders dat zo compleet aanbiedt als de osm/web-based routers. Met
compleet bedoel ik zowel detail (fietsbruggen etc. die niet in google maps
zitten) als geografische dekking (Europa of de hele wereld, terwijl de
fietsersbond applicatie hoogstens heel nederland doet).

     Christiaan