Ik zou wachten totdat de huizen geimporteerd zijn, dat maakt het écht
een heel stuk makkelijker: Afdrukje maken op A4/zoomlevel 16 met
WalkingPapers, potlood mee en lopen maar (of als de wijk vooral bestaat
uit huizenblokken op de fiets). Gaat best snel zo is mijn ervaring.

De terracer JOSM plugin [1] is een geweldig hulpmiddel (ook voor
vrijstaande huizen) hoewel er nog kleine dingen aan verbeterd kunnen
worden om het nog wat gebruikersvriendelijker te maken (heb de
ontwikkelaar al gemailed daarover).

Soms voel ik me wel wat opgelaten als ik bijv. een klein doodlopend
weggetje in loop om vervolgens om beurten geconcentreerd naar huizen te
kijken en mijn schrijfplank terwijl de bewoners mij aan zitten te
staren. Maargoed, dat went... :)

Kampen (woonwagens) sla ik de laatste tijd over, daar heb ik inmiddels
teveel slechte ervaringen mee.

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/Terracer