Gert et al,

2011/6/1 ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen <g.grem...@cetest.nl>:
> Wat in de hele OSM strategy ontbreekt is een update strategie.
> Deze BAG data heeft inderdaad de potentie om de hele community
> te overspoelen met update werk . Aan de andere kant wordt de BAG data
> ook bijgewerkt door de overheid.  Als we een geautomatiseerd systeem hadden
> om updates
> in OSM te laden, dan zou deze hoeveelheid niet zo erg zijn.
> (overigens : is het echt zoveel meer dan de 3d importen?)
>
> Op kleine schaal zie je dat met bijvoorbeeld de fietsroutes.
> Als er iets veranderd is het maar de vraag of dat door iemand
> [...]

Dit was ook mijn zorg. Niet alleen voor de updates op zich, wat al een
hoop werk is (ze komen maandelijks uit) maar ook hoe om te gaan met
'echte' edits door de community op gebouwen, zie mijn eerdere mail.
Dit speelde met AND niet omdat het een eenmalige update was, en voor
3DShapes misschien in mindere mate omdat veel van het grondgebruik
sowieso niet snel door de community in kaart zou worden gebracht:
moeilijk en lage prioriteit, maar het ziet er nu wel fraai uit. Maar
ook deze data veroudert op den duur.

We moeten wat mij betreft ook onder ogen zien dat de BAG misschien
niet per se in de OSM-database zou hoeven te worden geimporteerd. Het
kan ook als afzonderlijke laag worden weergegeven. Importeren moet
niet dogmatisch worden. Het is niet van: er is vrije data, *dus* het
moet in OSM.

--
Martijn van Exel
http://about.me/mvexel