On Saturday 12 November 2011 00:41:11 Jo wrote:
> Op talk-be heb ik wat vragen gesteld. Ik was toen nog enkel in Belgiƫ
> bezig. Voordat ik hier begon heb ik me wel op talk-nl ingeschreven en
> nu zit ik ook al op talk-de. Nu zat ik al langer met de vraag of het
> mogelijk zou zijn of er enige logica was gebruikt en zo ja, welke dat
> dan wel was bij het toewijzen van die knooppuntnummers. The result is
> inconclusive... Soms duidelijk wel, soms slaag ik er niet in om de
> logica te achterhalen.

Ik ben de afgelopen maanden flink aan het wandelen geweest op de grens van
Utrecht en Holland. Dan zie je natuurlijk ook zaken m.b.t. de
fietsknooppunten. Mijn conclusie is dat de logica vaak ver te zoeken is.
Samenwerken is voor de organisaties in die twee provincies blijkbaar
moeilijk.

Een voorbeeld: fietsroute van knooppunt A naar knooppunt B in het Utrechtse
netwerk. Ergens onderweg komt deze route vlak langs knooppunt C van het
Hollandse netwerk, dus staat er onderweg ineens een bordje met "knooppunt C
hier afslaan". Op de knooppunten A en B is echter nergens te zien dat je van
daaruit naar knooppunt C kunt fietsen.

Tweede voorbeeld: Een knooppunt in de buurt van de grens waar maar twee routes
op uitkomen. Op dat kruispunt begint een fietspad dat uitkomt vlak bij een
knooppunt in de andere provincie. Er is echter geen directe knooppuntroute
tussen deze twee knooppunten.

Tot slotte een ouder wazig geval: Ten zuiden van Vianen is een knooppuntroute
waarvan het grootste deel loopt over een graskade waar je helemaal niet mag
fietsen.

--
m.v.g.,
Cartinus