Jag tror inte det här kom igenom på första försöket. p.g.a. för stort attachment, så jag testar med en länk i stället. :-)

Jag tog Christians översättningstabell och gjorde ett snabbhack för
att dra in datat i min kartrenderare. "Polygoniseringen" är gjort med
ST_DumpAsPolygons i PostGIS. Linjer och punkter (ST_Dimension() < 2)
kommer från OSM, ytor från NMD. Som synes blir det lite "pixligt",
även i 1:25000, fast fixar man en vettigare uppdelning och låter bli
att ta t.ex. byggnader från NMD, så märks det kanske inte så mycket.

http://lab3.turepalsson.se/~ture/tmp/nmd-2019-04-02.pdf