Hej,
Här kommer resultatet på mitt experiment  med en av de minsta kommunfilerna,
nämligen 0022-Staffantorps (jo, jag vet att samtliga filnamn i uppsättningen
har ett extra "-s" på ändelser):
https://atakua.org/p/nmd/0022-Staffanstorps.tar.gz . Arkivet  innehåller både
den OSM-filen efter conflation (inga manuella redigeringar, alla konflikter
taggade av `conflate.py`) och en fil som används som underlag för
sammanblandningsanalysen (filen skapad av  http://download.geofabrik.de data)

Mina slutsatser på just det här kommunen.

1. Kommunen är redan väl kartlagd. Jämför
https://atakua.org/p/nmd/0022-Staffantorps-old.png mot
https://atakua.org/p/nmd/0022-Staffantorps-new.png . Åkermark råder överallt.
Bara 16 mindre objekt har inte konflikt med det befintliga datat.
2. Det betyder att den här kommunen inte behöver någon dataimport. Det faktumet
märkte jag i importtabellen på wikisidan.

Mina slutsatser på datakvalitén.

1. Chaiken-filtret tycker jag om.
2. Douglas-Peucker som följer efter Chaiken tycker jag inte så mycket om. Den
filtret skapar flera nya självkorsningar som inte funnits efter
Chaiken-tillämpningen. Det också gör konstiga saker med datats yttersta kanten.
Jo, det också rättar till vägkanter längs motorbanor. Men det behövs endast för
större vägar, något för en människa att bestämma. Jag funderar på att man
manuellt kan lämpa till Douglas-Peucker filtret i JOSM ("Förenkla
yta"-verktyget) och sedan rätta till eventuella konflikter.

Hittills konverterats 120 av 290 kommuner. Jag kan se fåtal felmeddelanden av
GRASS för enstaka filer, ska undersöka dem senare. Jag uppskattar att det kan
ta hela veckan att slutföra med alla 290 filer med tanke på  de största
kommuner. Men med mindre underområden kan vi alla väl börja leka lite tidigare,
hoppas jag.

Med vänliga hälsningar,
Grigory Rechistov
With best regards,