Hade det gått att sätta upp en WMS-tjänst som uppdateras periodiskt (dvs. efter
hand tar bort namn som redan finns i OSM)? Alla som kan sina områden och känner
sig säkra på hur man genomför en import kan jobba med OSM-filerna. Övriga/andra
kunde sedan använda WMS-tjänsten som källa eller dubbelkoll-tjänst.

Kan förvisso bli ett problem med att inte visa place-noderna som av någon
tidigare förkastats som otjänliga. @Grigory: Finns det nåt sätt vi som jobbar
med kartan effektivt kunde ge feedback på datasetet? Både till dig och till
Lantmäteriet. T.ex. tagga dålig data i filerna och skicka tillbaks till dig?

Johan / <https://www.openstreetmap.org/user/Wulfmorn>