Hej!
Jag fortsätter förbättra konflationens algorithm. Nu tar den hänsyn till stora
tätorters gränser. Till exempel, hamnar inga "hamlet"-noder inom tätortsgränser.
Istället blir de förvandlade till "neighbourhood"-noder för att stämma mot den
rådande klassificeringen.

Jag använder de gränser som pangoSE nyligen omnämnt i en annan mejltråd. De
krävde lite kompletterande bearbetning (t ex att kasta bort Oslos, Åbos m fl
polygoner) och bara runt 135 användbara tätorter fanns i filen, men det visade
sig möjligt och nyttigt att basera klassificeringen på dem. Jag tänker förbättra
den vidare, bland annat att lägga till fler befintliga tätorter (ev. extrahera
dem ur OSM-databasen) så att mindre felklassificerade noder kvarstår.

results-v21 innehåller nuvarande resultat.

En sak till som jag bör göra är att hoppa in i varggropen, det vill säga att
inleda diskussionen på den internationella importlistan. Vet inte när/om jag
vågar göra detta.

Ha trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Grigory Rechistov